İstanbul markası ve algı yönetimi Haberi
Gayrimenkul İçin Strateji Platformu’nun (GİSP) düzenlediği Gayrimenkul İçin Strateji Toplantıları’nın üçüncüsü “İstanbul’un Marka Değerinin Yükseltilmesi İçin Yapılması Gerekenler” başlığı altında 10 Ekim 2013 tarihinde farklı sektörlerden güçlü isimlerin katılımlarıyla gerçekleşti.
Küresel rekabet ortamında ülkelerden daha çok şehirlerin ön plana çıktığı bir ortamda İstanbul’un, diğer dünya şehirleri arasında üst sıralarda yerini nasıl alabileceğine odaklanan toplantı katılımcıları, İstanbul'un küresel şehirler rekabetindeki yerinin iyileştirilmesi, kentsel marka algısının yönetilmesi ve 'Marka Kent Ajansı'nın kurulması yönünde yorumlar yaptı. Çeşitli yabancı kuruluşların yaptıkları küresel araştırmalarda genelde İstanbul'un entelektüel sermaye ve inovasyon sıralamasında en altta olmasının üzerinde duran katılımcılar, “İstanbul” algısı ve markasının daha iyi bir noktaya yükseltilmesi için mutlaka kamu desteğinin devreye girmesi gerektiğinde birleştiler.
Toplantının sonuç bölümünde en çok öne çıkan husus ise, özel sektörün girişimiyle...