istanbulda avm sayısı 2014 Haberi
Türkiye’de sayıları hızla artan AVM’ler yatırım geri dönüşü ve markaların kârlılıkları açısından alarm vermeye başladı. Çok yakın noktada açılan AVM’ler, birbirlerine zarar veriyor.
Türkiye’de son yıllarda tam bir alışveriş merkezi (AVM) çılgınlığı yaşanıyor. Başta İstanbul olmak üzere özellikle büyük şehirlerde sürekli yeni AVM’ler açılıyor. Yenilerin, eskilerin yanına veya karşısına açılması, sektörü büyütmek yerine mevcut yatırımlara zarar veriyor. Akaryakıt istasyonlarında bile bulunan lokasyon kısıtlamasının AVM yatırımlarında aranmaması, kaotik duruma yol açıyor. Hem yatırımcılar hem de markalar gelinen noktadan rahatsız.
Haziran ayı itibariyle Türkiye’deki AVM sayısı toplam 329 oldu. Bunların 97’si İstanbul’da. Moda başkenti Londra’da ise sadece 42 AVM var. Bu gidişat yabancı basının da ilgisini çekiyor.
21 Mayıs’ta Türkiye’deki emlak sektörü hakkında bir makale yayınlayan The New York Times, Torunlar GYO’nun yatırımı Mall...