10 / 01 / 2025

istanbulda yol uzunluğu

istanbulda yol uzunluğu

1945 yılında İstanbul sokaklarının uzunluğu bin 600 kilometreymiş. Bu yolların onarılması 2. Dünya Savaşı öncesinde 40 milyon liraya mal olacakken, harp sonrası onarım için gerekli olan para 200 milyon liraymış.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan son dakika açıklaması: Raylı sistem ağlarının toplam uzunluğu 340 kilometre oldu!

Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi'nin açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'da tamamlanan raylı sistem ağının toplam uzunluğunun  340 kilometreye kadar çıktığını belirtti. 

İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu raylı sistemlerle ilgili olarak yaptığı açıklamada, "İstanbul'daki 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz." dedi

İstanbul'un raylı sistem uzunluğu 363 kilometreye ulaşacak!

Raylı sistem projeleri ile ilgili önemli açıklamalar yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul'un raylı sistem uzunluğunu 363 kilometreye ulaşacağını kaydetti.

Tokat Turhal'da bisiklet yolu uzunluğu 32 kilometreye çıkacak!

Tokat'a bağlı Turhal Belediye Başkanı İlker Bekler ilçede bisiklet yolu uzunluğunun 32 kilometreye çıkacağını dile getirdi. 

İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 263 kilometreye ulaştı!

İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, İstanbul’un metro ağını anlattı. " Şu anda 75 kilometre inşaatı devam eden 10 raylı sistem hattımız var" diyen Alpkökin, "En büyük hayalimiz şu anda devam eden projelerin devreye alınması" dedi.

Türkiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek!

Tükiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek. Tüm hatlar yenilenecek. Demir yolu taşımacılık payı yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e ulaşacak ve Türkiye demir yolunda merkez haline gelecek...

Bu ilçelerde oturanlara 'metro' dopingi!

İstanbul kent içi raylı sistem uzunluğu tam 318 kilometreye ulaşacak. Yakın zamanda açılacak metro hatları henüz proje aşamasındayken bile fiyatları artırmaya yetiyor. İşte projelere göre değerlenecek bölgeler...

İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 318 kilometreye ulaşacak!

İstanbul'da şu anda 233 kilometre raylı sistem hizmet verdiğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ''85 kilometrelik metro hattı projelerimiz tamamlandığında İstanbul kent içi raylı sistem uzunluğu tam 318 kilometreye ulaşacak'' dedi.

Başakşehir-Kayaşehir metrosunda son durum ne? 

Başakşehir-Kayaşehir metrosunun uzunluğu 6,20 kilometre olacak ve saatte tek yönde 70 bin yolcuya hizmet sağlayacak. Peki Başakşehir-Kayaşehir metrosunda son durum ne? İşte Başakşehir-Kayaşehir metrosu inşaatıyla ilgili detaylar...

İstanbul'daki raylı sistem hatları 10 soruda tüm detaylarıyla!

Mega şehir İstanbul'da raylı sistem yatırımları hız kesmeden devam ediyor. Peki İstanbul'daki hangi metro hattı ne zaman açılacak? Hedeflenen raylı sistem uzunluğu kaç kilometre? İşte İstanbul'daki raylı sistem hatları 10 soruda tüm detaylarıyla...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları 143 metre yüksekliğe ulaştı! 

Çanakkale Boğazı’nda yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde 318'er metre olacak iki ayağın 15. blokları yerleştirilerek 143 metre yüksekliğe ulaşıldı. 1915 Çanakkale köprüsünün uzunluğu 3 bin 563 metre olacak...

2020'de demiryolu uzunluğu 17 bin 527 kilometreye ulaşacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, ulaşımda 2003'ten bu yana 757.2 milyar TL yatırım yapıldığını söyşedi. Otoyol ve yüksek hızlı tren yatırımlarına devam ettiğini söyleyen Turhan, iletişim yatırımlarının da ilerlediğini kaydetti.

Dünyanın en uzun apartmanı Ukrayna’da!

Dünyanın en uzun apartmanı Ukrayna’nın Lutsk şehrinde yer alıyor. 1969-1980 yılları arasında inşa edilen binanın uzunluğu 2700 metre.

istanbulda yol uzunluğu Haberi

istanbulda yol uzunluğu

İstanbul'un yolları


Hepsinin onarılması için 200 milyona ihtiyaç var.


İstanbul sokaklarının uzunluğu 1600 kilometre olarak hesaplanmıştır.

Harpten evvel bunların onarılması için 40 milyon liralık bir paraya ihtiyaç olduğu görülmüştü. Bugün bunların yapılması için 200 milyon liraya lüzum vardır.

Belediyeninmevcut gelir ve bütçesiyle bu işin yapılması imkansız görülmektedir. Ancak belediye gelirini artırmak ve yıllara göre yapılacak yolları taksim etmek suretiyle mümkün olabilecektir. 

Yeni hazırlanmakta olan belediye gelirlerini artırma kanununun çıkmasından sonra gereken esaslı onarmaya başlanacaktı.


(1945 yılında Reşat Altın 38 liraymış.)


Vakit Gazetesi 8 Temmuz  1945



Abdullah Kutalmış...