26 / 11 / 2024

italyadaki köprüler neden çöküyor

italyadaki köprüler neden çöküyor

İtalya'da son 3 senede 5 köprü ve viyadüğün çökmesi, bu yapıların güvenliğine ilişkin tartışmalara neden oldu.

YİD modeliyle hayata geçirilen köprü ve tüneller için şirketlere günde 152,7 milyon TL ödenecek!

Projelerdeki garanti ve kur ayarlaması sebebiyle Hazine’den çıkan para arttı. Köprüler ve tünel için firmalara günde 152.7 milyon TL ödenecek.

Geçiş garantili köprü ve yolların faturası 24.8 milyar dolara ulaşacak!

Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen geçiş garantili köprüler ve otoyolların vatandaşa faturasının 24.8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

Ünlü ekonomist sordu: Enflasyon hedefi yüzde 38 ise köprü otoyollara neden yüzde 60 zam yapıldı?

Otoyol ve köprü geçiş ücretlerine, gece yarısından itibaren uygulanmak üzere zam geldi. Zamların yüzde 60’ı bulması üzerine Ekonomist Şenol Babuşçu, “Enflasyon hedefi yüzde 38 ise köprü otoyollara neden yüzde 60 zam geldi” diye sordu. Vatandaş bakın ne dedi?

Döviz kurlarındaki yükseliş yap-işlet-devret projelerini vurdu! Köprü ve otoyollara zam geliyor!

Döviz kurlarında yaşanan yükselişler yap-işlet-devret projelerini vurdu. Köprü ve tünel geçiş ücretlerinde 1 Nisan 2024 tarihinden sonra ‘kur ayarı’ beklenirken ayrıca Hazine’den çıkacak paranın da artacağı kaydediliyor. 

1942'de alınan karar: Karayolları ve köprüler için her sene 5 milyon lira harcanacak!

1942 yılında karayolları ve köprüleri ilgilendiren bir kanun projesi hazırlanmış. Projeye göre her sene karayolları ve köprüler için 5 milyon lira harcanılmasına karar verilmiş. 

Depremde yıkılan binaların yüzde 30'u tamamlandı! İşler neden bu kadar ağır ilerliyor? Uzman isim 5 maddede açıkladı

6 Şubat Depreminin üzerinden bir yıl geçti. Bu süreçte yıkılan binaların sadece yüzde 30'a yakını yenilenebildi. Peki işler neden bu kadar ağır ilerliyor? Bu sorunun yanıtını Altınbaş Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Sepanta Naimi, 5 madde de açıkladı.

İstanbul depreminde köprüler, havalimanları, yollar yıkılacak mı? Bakan Uraloğlu tek tek açıkladı: Tahliye planı yapıldı

Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul depremi ile ilgili yaptıkları ve yapmayı planladıkları çalışmaları tek tek açıkladı. Peki İstanbul depreminde köprüler, havalimanları, yollar yıkılacak mı? İşte ayrıntılar...

Kurban Bayramı'nda hangi köprüler ve otoyollar ücretsiz olacak? 2023 Bayramda köprüler bedava mı? 

Kurban Bayramı'na kısa süre kala vatandaşlar bayramda hangi köprüler ve otoyolların ücretsiz olacağını sorguluyor. İşte detaylar... 

Ramazan Bayramı’nda otoyollar bedava mı? Bayramda toplu taşıma bedava mı? Bayramda köprü ve otoyolla ücretsiz mi?

Ramazan Bayramı önümüzdeki hafta idrak edilecek. Peki “Ramazan Bayramı’nda otoyol ve köprüler bedava mı? Bayramda otoyollar ücretsiz mi?” İşte tüm soruların yanıtı!

Kurban Bayramı’nda otoyollar ve köprüler bedava olacak mı? İşte detaylar

Kurban Bayramı’na yaklaşık 10 gün kalmışken, otoyolların ve köprülerin ücretle olup olmayacağı belli oldu.

Felaketin yaşandığı Bozkurt ilçesinde 3 köprüde ulaşım kapatıldı

Geçtiğimiz yıl Ağustos ayında yaşanan sel felaketinde can kayıplarının yaşandığı Kastamonu'nun Bozkurt ilçesinde risk devam ediyor. İlçede sele neden olan Ezine çayı üzerinde ulaşımı sağlayan 3 köprü tehlike nedeniyle ulaşıma kapatıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü arsa fiyatlarını nasıl etkiledi?

18 Mart 2022 tarihinde hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Henüz hizmete açılmayan köprü şimdiden arsa fiyatlarının yükselmesine neden oldu.

italyadaki köprüler neden çöküyor Haberi

italyadaki köprüler neden çöküyor

İtalya'da son senelerde 5 köprünün çökmesi ve bu olaylarda toplam 46 kişi hayatını kaybetmesi, ülkede köprü güvenliği ve denetimi tartışmalarını da gündeme getirdi.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, mühendislik ve inşaat alanında özellikle de karayolu, tünel ve köprü inşası bakımından öncü ülkeler araısnda yer alan İtalya'da son 3 yılda, 4'ü kendiliğinden biri ise doğal afet sebebiyle 5 köprü çöktü.

Bu 5 olayın 2'sinde can kaybı yaşanmazken diğer üç olayda ise aralarında yabancıların da olduğu 46 kişi yaşamını yitirdi.

Yaşanan son olaydan sonra  ülkede devlet ya da özel sektör tarafından kontrol edilemeyen binlerce viyadük, köprü ve çok sayıda tünel olduğunun ortaya çıkmasıyla bu yapıların güvenlik ve bakımları tartışmaya neden oldu.

İtalya Ulusal Çevre Jeolojisi Derneği Başkanı Antonello Fiore, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada,...