kamu binası ruhsatı Haberi
Kamu alanlarında yapılacak yapılarda ruhsat esasları, 3 Temmuz 2017 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan yeni imar yönetmeliği kapsamında yer alıyor. Yönetmelik hükümleri 1 Ekim 2017 tarihi itibari ile geçerli olacak. Peki, kamu alanlarında yapılacak yapılarda ruhsat nasıl alınacak?
Kamu alanlarında yapılacak yapılarda ruhsat
(1) Kanun ve diğer mevzuat kapsamında Bakanlığa görev olarak verilen yapı ruhsatı, yapı kullanma izni, işyeri açma ve çalışma ruhsatı, imar durum belgesi, kanal ve yol kotu tutanaklarını düzenleme, yapı malzemelerinin piyasa gözetimi ve denetimine ilişkin faaliyetler ve bu faaliyetlere ilişkin idari yaptırımları gerçekleştirme ve uygulama işleri afet riski altındaki alanların dönüştürülmesine ilişkin mevzuat kapsamında gerektiğinde kat mülkiyeti tesisi, tescili, imar hakkı transferi, yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni verilmesi işlemleri Bakanlık taşra teşkilatı olan müdürlüklerce, Bakanlık adına yürütülür.
(2)...