25 / 11 / 2024

marmaray boğaz hattı açıldı

marmaray boğaz hattı açıldı

Asya ile Avrupa kıtaları arasında denizin altından kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlayacak dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Marmaray, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı...

Yabancılar Boğaz'dan yazlık alıyor!

Yabancıların Boğaz hattındaki yalı ve köşklere ilgisi arttı. Remax Gayrimenkul Danışmanı Evrim Kırmızıtaş Başaran, 'Ortadoğu ülkelerinin İstanbul Boğazı’ndaki yalı ve köşklere büyük ilgisi var'

Yabancı yatırımcılar yönünü Boğaz'a çevirdi!

Yabancı yatırımcılar yönünü Boğaz hattına çevirdi. Sahil şeridindeki 600 yalının 100'e yakınını yabancı yatırımcılar aldı. Boğaz hattını en çok tercih edenler ise Ortadoğulular.

Boğaz'daki 60 yalı satılmayı bekliyor!

İstanbul'un en değerli bölgesi olan Boğaz hattında 60'a yakın yalı satılmayı bekliyor. Satışa çıkarılan yalıların fiyatları ise 4,5 milyon dolar ile 95 milyon dolar arasında değişiyor.

Boğaz’daki 59 yalı satış masasında bekliyor!

İstanbul'un en değerli bölgesi olan Boğaz hattı da gayrimenkulde yaşanan durgunluktan nasibini aldı. 660 yalının bulunduğu bölgede durgunluk nedeniyle satışa çıkarılan yalılar müşteri bulamıyor. Halen Boğaz'da 59 yalının satış masasında olduğu ifade ediliyor…

Reina’ya Boğaz'da yeni yer aranıyor!

Yılbaşı gecesi yaşanan hain terör saldırısı sonrası kapanan Reina’ya Boğaz hattında yeni yer aranıyor.

1983 yılında Boğaz'a teleferik hattı kurulacakmış!

1983 yılında Boğaziçi Köprüsü'nden sonra Avrupa ile Asya'yı ikinci defa birbirine bağlayacak Boğaz teleferik hattının yapımına başlanacakmış. Kuruçeşme-Kandilli arasında kurulacak hat ile saatte 500-600 kişi taşınacakmış.

İstanbul Boğazı'na imar kararı çıktı!

İstanbul Boğazı Belediyeler Birliği 1983 yılından beri kanunla korunan Boğaz hattında imar artışının önünü açarak, son kalan alanları da ranta ve talana teslim edecek.

1973 yılında İstanbul Boğazı'na su borusu döşeniyormuş!

1973 yılında İstanbul'un iki yakasındaki su kaynaklarını birleştirecek Boğaz sualtı boru hattının sondajlarına başlanmış. Bin 900 metre uzunluğunda, birbirine paralel iki boru hattının döşenmesi 50 milyon liraya mal olacakmış.

Çanakkale Boğazı Denizaltı Kablo Bağlantı Projesi çalışmalarına başlandı!

Asya ile Avrupa’yı Çanakkale Boğazı’nda yüksek gerilim hattıyla denizaltından bağlayacak "380 kV Çanakkale Boğazı Denizaltı Kablo Bağlantı Projesi" için "Giulio Verne" kablo serme gemisi ile çalışmalarına başladı.

İstanbul'a Çanakkale Boğazı'ndan yeni elektrik hattı!

Çanakkale Boğazı ' nda, Bandırma bölgesinde inşaat aşamasındaki yaklaşık 2500 megavat kurulu güce sahip yeni santrallerin ürettiği elektrik enerjisi Çanakkale Boğazı' ndan İstanbul'a aktarılabilecek...

İstanbul'un elektriği Çanakkale Boğazı'ndan geçecek!

İstanbul'un elektriği Çanakkale Boğazı'ndan geçecek. TEİAŞ tarafından Sütlüce ve Suluca mevkileri yakınında başlatılan çalışma kapsamında denize yüksek gerilim hattı kablosu döşenerek İstanbul'un Avrupa Yakası'na enerji nakledilecek.

İstanbul Boğazı'na ikinci metro hattı geliyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Bakırköy İncirli’den Kadıköy Söğütlüçeşme’ye kadar uzayacak 28 kilometrelik yeni metro hattı için çalışmalara başladı.İstanbul Boğaz Köprüsü’nün kuzeyine bir köprü daha yapılması öngörülüyor...

Çanakkale boğaz hattı için görüş alışverişi yapıldı!

Boğaz hattı için görüş alışverişi yapıldı. Çanakkale Valiliği himayesinde, Gestaş tarafından hazırlanan boğaz geçişi yeni hattı ve Barbaros Mahallesi sahil düzenlemesi projeleri geniş katılımlı bir toplantı ile görüşüldü.

marmaray boğaz hattı açıldı Haberi

marmaray boğaz hattı açıldı


Cumhuriyetin kuruluşunun 90'ıncı yılında hizmete giren Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor.  Marmaray, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor. 


- Sultan Abdülmecid hayal etti


İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili ilk düşünce 1860 yılında Sultan Abdülmecid tarafından dile getirildi. İstanbul Boğazı altından geçiş ilk olarak deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen tünel olarak planlandı. Bu fikir, izleyen dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902 yılında bir tasarım geliştirildi. Bu tasarımda İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli öngörülüyordu ancak tasarımda, deniz dibi üzerine yerleştirilen bir tünelden bahsedildi. O zamandan bu yana, çok farklı fikir ve düşünceler denendi ve yeni teknolojiler...