online alışveriş verileri Haberi
Tüm dünyada tüketicilerin, ihtiyaçlarını internetten karşılama eğilimi giderek hız kazanırken Türkiye’deki internet kullanıcılarının da sanal alışverişe hiç mesafeli olmadığı ortaya çıktı. Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 69’unun internetten alışveriş yaptığı tespit edildi.
Ernst&Young’ın (EY) 34 ülkede gerçekleştirdiği Global Tüketici Araştırması'na göre, Türkiye’deki internet kullanıcıları online araştırma ve satın almada dünya ortalamasının üzerine çıkarken, yüzde 69’u internetten alışveriş yapıyor. Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 38’i internetten araştırma yapmak için ortalama 3 ila 10 saat harcıyor. 1000 kişiyle gerçekleştirilen çalışmaya göre, Türk kullanıcılarının satın alma kararında en büyük rolü yalnızca fiyat değil, fiyat-kalite karşılaştırması ve müşteri deneyimi oluşturuyor.
Sanal mağazaların ağırlığı artıyor Türkiye pazarına bakıldığında, araştırmanın gerçekleştiği dönemdeki son 12 ayda hemen hemen tüm kategorilerde geleneksel mağazalardan yapılan alışverişlerin azalması dikkat çekiyor. Geleneksel mağaza alışverişlerinde...