04 / 05 / 2024

Otoyol ve köprü özelleştirme

Otoyol ve köprü özelleştirme

Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesini yürütecek olan şirket paylaşılamıyor. Geçtiğimiz günlerde TBMM’ye otoyol ve köprülerin halka arzına yönelik şirket kurulmasını içeren bir yasa teklifi gönderildi.

Otoyol ve köprüler halka arz edilecek!

İptal edilen 5,7 milyar dolarlık otoyol ve köprü ihalenin ardından karara varıldı. Otoyol ve köprüler halka arz edilecek...

Köprü ve otoyol ücretlerine zam hazırlığı yapılıyor!

Köprü ve tünel geçiş ücretlerinde 1 Nisan 2024'den sonra ‘kur ayarı’ yapılması bekleniyor. Buna göre Hazine’den çıkacak olan paranın da yükseleceği kaydediliyor.

1942'de alınan karar: Karayolları ve köprüler için her sene 5 milyon lira harcanacak!

1942 yılında karayolları ve köprüleri ilgilendiren bir kanun projesi hazırlanmış. Projeye göre her sene karayolları ve köprüler için 5 milyon lira harcanılmasına karar verilmiş. 

Son dakika! Köprü ve otoyol zammı Ocak 2024’e ertelendi!

Otoyol ve köprü geçiş ücretlerinde 25 Ekim tarihinden itibaren yapılan zamlar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla Ocak 2024’e ertelendi. Bugün alınan geçiş ücretlerindeki fark iade edilecek.

Bunlara dev zam geldi! Ücret tarifesi değişti! İşte yeni tarife...

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2023 yılı başında bu yıl otoyol ve köprülere zam yapılmayacağını duyurmuştu. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü bugün körü ve otoyollara zam yapıldığını açıkladı.

Köprü ve otoyol ücretlerine zam yapıldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yılın başında 2023 yılında otoyol ve köprülere zam yapılmayacağını kaydetmişti. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü yaptığı açıklamada bugün ücretlere zam yapıldığını açıkladı. İşte ayrıntılar...

Köprü ve otoyol geçiş ücretlerine zam geliyor! İşte Osmangazi, Çanakkale Köprüsü, Ankara- Niğde Otoyolu geçiş ücretleri

Seçimlerin ardından yaşanan zam rüzgarı devam ediyor. Şimdi de  köprü ve otoyollara zam gelmesi bekleniyor. Peki Osmangazi, Çanakkale Köprüsü, Ankara- Niğde Otoyolu geçiş ücretleri ne kadar olacak? İşte geçiş ücretleri...

2023 köprü ücretleri arttı mı? Köprü ve otoyol ücretleri ne kadar oldu? 

Geçtiğimiz hafta cuma günü alınan kararla birlikte yüzde 18'lik KDV dilimi yüzde 20'ye yükseltilmişti. Bu kapsamda birçok kalemde fiyatlar peş peşe güncellenirken köprü ve otoyol ücretlerinin fiyatı da arttı.

Son dakika: Köprü ve otoyollara KDV zammı geldi!

Son dakika aktarılan detaylara Köprü ve otoyol geçiş ücretlerine KDV zammı geldi. Peki, Köprü ve otoyolların yeni ücretleri ne kadar oldu? İşte köprü ve otoyolların yeni fiyatları...

Ramazan Bayramında köprü ve otoyollar ücretsiz mi? Bayramda hangi otoyollar ücretsiz? Bayramda ücretsiz olan otoyollar!

Ramazan Bayramı’nda hangi otoyolların ve köprülerin ücretsiz olacağı merakla sorgulanmaktadır. İşte detaylar!

Ramazan Bayramı’nda otoyollar bedava mı? Bayramda toplu taşıma bedava mı? Bayramda köprü ve otoyolla ücretsiz mi?

Ramazan Bayramı önümüzdeki hafta idrak edilecek. Peki “Ramazan Bayramı’nda otoyol ve köprüler bedava mı? Bayramda otoyollar ücretsiz mi?” İşte tüm soruların yanıtı!

Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı! 2023’te köprü ve otoyol ücretlerine zam var mı?

Kabine toplantısının ardından konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, otoyol ve köprü hizmetlerinin fiyatlarında yıl boyu herhangi bir artışa gidilmeyeceğini söyledi.

Köprü ve otoyol ücretleri 2023! Osmangazi köprü ücretine zam yapıldı mı? Köprü ve otoyola yeni yılda zam var mı?

Köprü ve otoyol ücretlerine yeni yılda zam yapılıp yapılmayacağı vatandaşların gündeminde yer alıyor. İşte 2023 köprü ve otoyol ücretlerine dair detaylar!

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden önemli açıklama! Otoyol ve köprü geçiş ücretlerine zam mı geldi?

Karayolları Genel Müdürlüğü ve Altyapı Bakanlığı otoyol ve köprü geçiş ücretlerine zam mı geldi? sorusunun yanıtını verdi. İşte ayrıntılar…

Otoyol ve köprü özelleştirme Haberi

Otoyol ve köprü özelleştirme


Geçtiğimiz günlerde TBMM’ye otoyol ve köprülerin halka arzına yönelik şirket kurulmasını içeren bir yasa teklifi gönderildi. Şirketi Maliye Bakanlığı’na bağlı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı kuracak ve halka arza hazırlayacak. Ancak şirketin yönetimi Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nda kalacak. Bunun da ikili bir yapı doğuracağı ve şirketin ölü doğmasına neden olacağı belirtiliyor. 


Yüzde 100’Ü ÖİB’De


Kasım ayında TBMM’ye gönderilen yasa teklifinde,  “Hisselerin satışına karar verilmesi durumunda, özelleştirme programındaki otoyolların işletme hakkı, işletme hakkı verilmesi sözleşmesinin yürürlük tarihinden itibaren 30 yıl süre ile Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ÖİB’nin yüzde 100 hissesine sahip olduğu anonim şirkete verilir” ifadesi yer alıyor. Teklifte bakıma ilişkin yetkililerin Karayolları’nda yani Ulaştırma Bakanlığı’nda bırakılmasının çift başlı yönetim yaratacağı endişesine neden oluyor.


Yetkililer, kurulacak şirkette Karayolları’nın hakim olacağının gözüktüğünü, Özelleştirme İdaresi’nin ise...