Perakende Araştırması Haberi
PwC tarafından 5 kıtada 15 ülkede online alışveriş yapan 15.000 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen “PwC Küresel Toplam Perakende Araştırması”nın sonuçlarına göre, perakendeciliğin gelecekteki iş modelini tüketiciler şekillendiriyor. Sekiz temel müşteri beklentisini de belirleyen araştırma sonucunda yayınlanan rapor, fiziksel mağaza, tablet veya PC ile online, mobil/akıllı telefon gibi farklı satış kanalları üzerinden yapılan satışlarda dağıtımdan, tedarik zincirine, promosyonlardan müşteri verilerinin analizine kadar pek çok alanda yaşanan sorunlara PwC tarafından çözüm olarak önerilen “Toplam Perakende” kavramını ortaya koyuyor.
Perakendecilik, maliyetli kanal odaklı bir model haline geldi
İlk bölümde mevcut durumda yaşanan sorunları ele alan araştırma sonuçlarına göre bugün artık perakendecilik; geniş pazarlama, satış ve tedarik zinciri ekiplerinin yanı sıra oldukça karmaşık ve kendi içinde parçalanmış kar-zarar tabloları ve hatta satışın kaynağına odaklı muhasebe yöntemleri...