29 / 04 / 2024

Perakende sektörü 2014 beklentileri

Perakende sektörü 2014 beklentileri

Perakende sektörünü gölge ithalat korkusu sardı. Markaların ana distribütörlerini devre dışı bırakıp yurtdışındaki spot piyasadan mal getiren ithalatçılar hem vergi kaçırıyor hem de cari açığı tetikliyor.

Nisan'da hizmet sektöründe güven arttı, perakende ve inşaatta geriledi! 

TÜİK verilerine göre, mevsim etkilerinden arındırılmış güven endeksi nisan ayında bir önceki aya göre; hizmet sektöründe yüzde 1,1 yükseldi. Perakende ticaret sektöründe yüzde 1,3 ve inşaat sektöründe yüzde 0,1 gerileme kaydedildi. İşte o veriler...

Türkiye’nin perakende devi ‘TOM Bank’ ile bankacılık sektörüne girdi! TOM Bank hangi alanlarda hizmet verecek?

Türk bankacılık sektörü şu sıralar hareketli günler yaşıyor. BDDK’nın dijital bankacılık ile ilgili düzenlemesinin ardından sektöre yeni oyuncular katılmaya devam ediyor. Aydın Grup tarafından kurulan dijital perakende bankası TOM Bank, BDDK’dan faaliyet izni aldı

Güven endeksi bu ay hizmet sektöründe arttı! Endeks perakende ticaret ve inşaatta düştü! 

Güven endeksi, Mart ayında, Şubat'a oranla hizmet sektöründe yüzde 1,1 yükselirken, perakende ticaret sektöründe yüzde 4,4 ve inşaat sektöründe yüzde 1,5 düşüş kaydetti. 

Güven endeksi hizmet sektöründe düştü, perakende ticaret ve inşaat sektöründe ise yükseldi!

Açıklanan resmi rakamlara göre, güven endeksi Kasım ayında geçen aya oranla hizmet sektöründe yüzde 1 azalırken, perakende ticaret sektöründe yüzde 2,1, inşaat sektöründe yüzde 1,2 oranında artış gösterdi.

Perakende sektöründe faturalar kiraları aştı! Kapanmalar başlayabilir!

Yüzde 93.53'ü bulan Yİ-ÜFE'ye karşılık yüzde 48.69'da kalan TÜFE ile ortaya çıkan makasın altını çizen perakende sektörünün temsilcileri, mağaza kiralarını geçen faturaların mağaza kapattırmaya kadar gidilmesine neden olabileceğine vurgu yapılıyor. 

AVM sektörü 2022'de turist için çalışacak!

Dövizde meydana gelen kur artışı nedeniyle sektörden umudu kesen AVM ve perakende sektörü gelecek sene turist için çalışacak. 

Gayrimenkul sektörü MAPIC fuarında bir araya geldi!

Gayrimenkul sektörünü bir araya getiren MAPIC fuarı 2 Aralık'ta sona erdi. Fuarda gayrimenkul ve perakende sektöründen 80 ülke temsilcisi yer aldı. 

Kovid-19 salgını perakende sektörünü nasıl etkiledi?

Kovid-19 salgını perakende sektörünü de oldukça etkiledi. Sektör temsilcileri sektörün toparlanması için 4-5 senenin olduğunu belirtirken, şirketlerin sermaye desteğine ihtiyaçları olduğu söyleniyor. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Prof. Dr. Hüseyin Altaş da konuya ilişkin konuştu.

Perakende sektörü yeni normalleşmede kira desteği bekliyor!

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, yeni normalleşme ile perakende sektöründe kira ödemelerin yeniden düzenlenmesi için talepte bulundu.

Perakende sektörü kira desteği bekliyor! 

Zincir Mağazalar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Tınastepe, kira ödemelerinin perakende sektörünü maliyet açısından zorladığını bu nedenle kira desteklerinin kalıcı hale getirilmesi gerektiğini dile getirdi. 

Perakende sektörüne kira muafiyeti geliyor!

BMD Başkanı Sinan Öncel, perakende sektöründeki kira sorununun altını çizerek kira muafiyeti sunacak yasal düzenlemenin bir an önce yapılmasını beklediklerine dikkat çekti.

Perakende sektöründen kira indirimi talebi!

Kısmı kapanmalar ile beraber haftalık çalışma süreleri 84 saatten 35 saate kadar süşen gıda dışı perakende sektöründe cirolar yüzde 70 geriledi. Online toplantıda buluşan BMD, TMD ve KMD temsilcileri, kısa çalışma ödeneğinin yeniden hayata geçirilmesini ve kiralarda ve vergilerde indirim istedi.

Perakende sektörünün 2021 beklentileri!

Salgında üçüncü dalganın etkilerini hafifletmek için ramazan döneminde uygulanacak yeni kısıtlamalar getirilirken, perakende sektörü gelecek 3 aydan da ümidini kesti.

Perakende sektörü 2014 beklentileri Haberi

Perakende sektörü 2014 beklentileri

Perakende sektörü Türkiye'de 1 milyar doları aşan taklit pazarından sonra şimdi de gölge (paralel) ithalata savaş açtı. Avrupa ve ABD'nin elinde kalan 3-5 dolarlık binlerce tekstil ürünü ve aksesuvarı Türkiye'ye sokarak hem cari açığı artıran hem de vergi kaçıran gölge ithalatçıların sayısı hızla artmaya başladı. Mağazalar açıp, fuar düzenleyen bu ithalatçılar, ürünleri markaların Türkiye'deki ana distribütörlerinden değil, yurtdışındaki spot piyasadan alıyor, orijinalinin yarı fiyatına da satıyor. Ana distribütörlerin Türkiye'de yaptığı milyonlarca liralık reklam pastasından tek kuruş vermeden yararlanan ithalatçılar, müşteriye satış sonrası destek ve tamir gibi hiçbir destek de sunmuyor. Tüketici ürün hatalı çıktığı ya da bozulduğu zaman muhatap bulamıyor, mağdur oluyor. Paralel ithalatçılar, gümrükte outlet ürünü düşük faturayla ülkeye sokarak vergi de kaçırıyor. İnternet yoluyla da satış yapan...