Perakende sektörü 2015 Haberi
Perakende sektöründe rekabet arttıkça, ‘havayı koklamak’, ‘duygularla büyümek’ devri de kapandı. Yeni mağaza açmak isteyen markalara pek çok araştırma şirketi veri sağlıyor. 400 milyon liralık bir araştırma pazarından söz ediliyor. Ve artık tek başına araştırma da yeterli değil, verileri coğrafi haritaların üzerine oturtup sosyologlarla, demograflarla da analiz etmek gerek.
Bu konuda bir harita programı geliştiren Maptriks şirketinin kurucusu Fatih Kuraltan ile bir araya geldik. Kuraltan sohbet ettiğimiz bölgede telefonunu açtı, programa tıkladı ve hemen çevremizdeki 1500 metrerelik alanın tomografisi çıktı önümüze. Otomobil sahipliği nedir, ortalama gelir nedir, muhafazakâr nüfus oranı nedir, son seçimdeki oy oranı nedir? Tüm bu veriler var. Maptriks, yaklaşık 90 şirket için farklı coğrafyalarda hizmet veriyor. “O sokakta mağaza açmayın çünkü...” diyor, “Şu bölge sizin işinize daha...