tapu müdürlüğünde satış işlemi Haberi
Tapu dairesinde satış işlemi nasıl yapılır?
Arsa, arazi, mesken ve işyeri gibi taşınmaz malların mülkiyet hakkının devir işlemleri taşınmazın yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor.
Tapu dairesinden önceden randevu alınması gerekiyor. Aksi halde randevu alınmadan gidilmesi durumunda tapu dairesinin hiç boş (randevusuz) saati olmayacağından, randevusuz devir işleme alınmıyor.
Bu nedenle internet üzerinden önceden tapu işlemleri için randevu alınması gerekiyor. Alınan randevu günü ve saatinde tapu dairesine gerekli belgeler ile gidilmesi gerekiyor. Herhangi bir belgenin eksik olması durumunda, işlem tamamlanamıyor.
Belgelerin eksiksiz bir şekilde temin edilmesinin ardından, gerçekleşen satış bedeli üzerinden tapu harcı ödeniyor. Harcın ödendiğine dair makbuzun da getirilmesi halinde tapu dairesinde satış işlemi gerçekleşmiş oluyor.
Gerekli belgeler:
1. Satılması istenen taşınmaza ait tapu senedi,
2. Satıcı ve alıcıların fotoğraflı nüfus cüzdanları, (pasaport veya avukat kimliği ile...