tapu sicil müdürlüğünün görevleri Haberi
Tapu müdürlüğünün görevleri nelerdir?
Mülkiyet hakkını tespit etmek üzere taşınmazların kadastro çalışmalarını planlamak, yürütmek, yenilenmesini ve güncellenmesini sağlamak, tapu sicillerini oluşturmak, arşivlenerek korunmasını sağlamak, harita yapmak, üretim standartlarını tespit etmek ve arşivlenmesini sağlamak üzere, Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile teşkilatlanmasına ilişkin usul ve esaslar, 6083 sayılı Kanunda açıklanıyor.
6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun gereğince, Tapu müdürlüğü kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek ile yükümlü oluyor. Peki, tapu müdürlüğünün görevleri nelerdir?
Tapu Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri
MADDE 2 – (1) Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Devletin sorumluluğu altındaki tapu sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmazlarla ilgili her türlü akitli ve akitsiz tapu işlemleri ile...