23 / 12 / 2024

tapuda kimlik

tapuda kimlik

Tapu dairesinde alım satım işleminiz olduğunu ancak, kimlik belgenizin olmadığını düşünelim. Bu durum kimlik belgesi yerine kullanılabilecek belgelerin temin edilmesi ile giderilebiliyor. İşte tapuda kimlik olarak kullanılabilecek olan belgeler...

Tapuda yeni dönem başladı! Eski kimlik ile tapu işlemi geçerli olacak mı?

Tapu dairelerinde sil baştan değişiklikler yapılırken tapuda yeni döneminde başladığı kaydedildi. Buan göre, yeni kimlik ve eski kimlik ile işlem konusunda merak edilen detaylar belirtildi. 

Tapuda yeni dönem başlıyor!

Tapuda yeni döneme geçilirken, Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi (EKDS) artık 81 ilde kullanılma başladı.

Tapuda yeni sistem devreye girdi! Sistem nasıl işleyecek?

Tapuda sahteciliğin ve dolandırıcılığın önüne geçmek için pilot bölgelerde başlatılan yeni sistem 81 ilde devreye girdi. Sistemle taraflara SMS atılarak uyarılarda bulunuluyor. Parmak izi ve diğer kimlik bilgileri doğrulanmadan satış yapılamayacak.

Tapuda yeni dönem başladı! Tapu sahipleri dikkat!

Tapuda yeni dönem resmen başladı. Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi ile tapuda sahteciliğin önüne geçilecek. İşte pek çok kişi tarafından merak edilen Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi ile ilgili detaylar...

Tapuda 35 milyonluk vurgun Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi'yle engellendi! 

Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı yaptığı açıklamada tapuda sahteciliğin önüne daha hızlı geçmek amacıyla geçen sene Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi'ni (EKDS) başlattıklarını ve böylece 35 milyon liralık vurgunun önüne geçildiğini söyledi.

Tapuda Enerji Kimlik Belgesi ibrazı aranmayacak!

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü, 1 Ocak 2020'den itibaren Enerji Kimlik Belgesi bulunmayan binaların alım, satım ve kiralama süreçleriyle ilgili açıklama yayınladı.

Tapuda kimlik olarak kullanılabilecek olan belgeler!

Tapu dairesinde alım satım işleminiz olduğunu ancak, kimlik belgenizin olmadığını düşünelim. Bu durum kimlik belgesi yerine kullanılabilecek belgelerin temin edilmesi ile giderilebiliyor. İşte tapuda kimlik olarak kullanılabilecek olan belgeler...

Tapuda ehliyet geçerli mi?

Gayrimenkullerin alım satım işlemleri, tapu dairesinde yapılıyor. Gerekli belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının ödenmesi ile tapu devri gerçekleşiyor. Peki, tapuda kimlik yerine tapuda ehliyet geçerli mi?

Tapuda alıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Taşınmaz devir işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Tapuda taşınmaz devir işlemin tamamlanabilmesi için alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı birtakım belgeler talep ediliyor. Peki, tapuda alıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapu dairesinde gayrimenkul alım satım işleminiz varsa ve satıcı durumundaysanız, gerekli belgeleri temin ederek size düşen tapu harcını ödemeniz gerekiyor. Peki, tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapuda ödeme nasıl yapılır?

Taşınmaz malların mülkiyet devirleri tapu dairesinde yapılıyor. Söz konusu taşınmaz devir işlemi tapu kütüğüne kaydediliyor. Tapuda yapılan işlem için harç ödemesi yapılıyor. Peki, tapuda ödeme nasıl yapılır?

Tapuda alım satım için gerekli evraklar!

Gayrimenkul alım satım işlemleri için gerekli belgeler ile birlikte tapu dairesine gidilmesi gerekiyor. Evrakların teslim edilmesi ve tapu masraflarının ödenmesi halinde tapu devir işlemleri gerçekleşiyor. İşte tapuda alım satım için gerekli evraklar..

Tapuda satış bedeli nedir?

Arazi, arsa, mesken ve işyeri gibi taşınmaz malların satış işlemleri tapu dairesinde gerçekleştiriliyor. Peki tapuda satış bedeli nedir? Satış bedeli olduğundan az gösterilirse ne olur?

tapuda kimlik Haberi

tapuda kimlik

Tapuda kimlik olarak kullanılabilecek olan belgeler!

Tapu dairesinde yapacağınız bir alım satım işleminiz olduğunu ancak, kimlik belgenizin olmadığını düşünelim. Bu durum kimlik belgesi yerine kullanılabilecek belgelerin temin edilmesi ile giderilebiliyor.


Peki, tapuda kimlik olarak kullanılabilecek olan belgeler nelerdir? Tapuda ehliyet geçerli olur mu? Tapuda pasaport geçerli olur mu?


Tapu Sicili Tüzüğüne göre tapu müdürlüklerinde kimlik belgesi olarak kullanılabilecek olan belgeler şu şekilde sıralanıyor;


Fotoğraflı TC Kimlik numaralı nüfus cüzdanı,

Pasaport (Yabancı uyruklular için),

Avukat kimliği,

Milletvekili kimliği,

Mavi Kart (12.04.2013 tarihinden sonra verilmiş ise tek başına Kimlik Belgesi olarak kullanılır.  


5203/4112 yasalara tabi gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi (Mavi/Pembe Kart) 12.04.2013 tarihinden önce verilmiş ise Yabancı Kimlik Belgesi veya Pasaport ile birlikte kullanılır.


Bu belgeler dışında (sürücü belgesi, memur kimlik kartı vb) bir belge kullanılamaz.


Ayrıca belgesinde...