05 / 05 / 2024

Troleybüs

Troleybüs

1976 yılında troleybüslerin arızalanması trafiği arap saçına döndürüyormuş. Havai hatların eksikliği ve İstanbul şoförlerinin troleybüslere geçiş önceliği tanımaması yüzünden meydana gelen kontaklar yolların tıkınmasına neden olmaktaymış.

1971 yılında troleybüsler yavaş yavaş kaldırılacakmış!

1971 yılında Belediye ve İETT'nin yaptığı incelemelere göre, ana trafik güzergahlarında troleybüslerin bir hayli engel yarattığı görülmüş ve troleybüs satın alınmasından vazgeçilmiş. Troleybüsler yerini otobüslere bırakacakmış.

1964 yılında körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış!

1964 yılında İstanbul sokaklarında ilk defa körüklü bir troleybüs tecrübe seferi yapmış. Bir İtalyan firması tarafından iki aylığına gönderilen, 450 bin lira değerindeki körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış.

Bursa'da 80 milyon euroluk ulaşım yatırımı!

Bursa Belediyesi, 20 milyon euroluk sinyalizasyon sistemi projesine ve Doğanköy'deki Şehir Hastanesi'ne ulaşımı sağlayacak 60 milyon euroluk troleybüs projesine başlayacak.

Uluslararası Troleybüs Sistemleri Çalıştayı 1-2 Ekim'de!

Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından organize edilen ve Malatya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. (MOTAŞ) ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Uluslararası Troleybüs Sistemleri Çalıştayı’ 1-2 Ekim tarihleri arasında yapılacak.

1971 yılında troleybüsler yavaş yavaş kaldırılacakmış!

1971 yılında Belediye ve İETT'nin yaptığı incelemelere göre, ana trafik güzergahlarında troleybüslerin bir hayli engel yarattığı görülmüş ve troleybüs satın alınmasından vazgeçilmiş. Troleybüsler yerini otobüslere bırakacakmış.

1964 yılında körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış!

1964 yılında İstanbul sokaklarında ilk defa körüklü bir troleybüs tecrübe seferi yapmış. Bir İtalyan firması tarafından iki aylığına gönderilen, 450 bin lira değerindeki körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış.

1963 yılında Eminönü - Bebek troleybüs seferleri başlamış!

1963 yılında kuruluşu tamamlanan Eminönü - Bebek troleybüs hattının açılışı törenle yapılacakmış. Hattın uzunluğu 9 bin 700 metreymiş ve şehirde troleybüs hattının uzunluğu ise 48 bin 310 metreymiş.

1961 yılında troleybüs seferleri başlamış!

Topkapı - Eminönü troleybüs hattı, 27 Mayıs 1961 yılında bir törenle halkın hizmetine açılmış. İlk olarak beş araç sefere konulmuş ve toplu taşıma araçlarında subaylar indirimli seyahat edecekmiş.

1961 yılında ilk defa kullanılacak olan İstanbul Troleybüsü!

1961 yılında troleybüs ile ilgili malzeme Ardahan Şilebi ile limana gelmiş. İlk olarak Eminönü ile Topkapı arasında işleyecek olan troleybüslerden bir tanesinin fotoğrafı da haberde yer almakta...

1960 yılında troleybüs şebekesinin havai hattı çekilecekmiş!

1960 yılında tramvayların yerini almak üzere kurulması uygun görülen troleybüs şebekesinin, havai hattı çekilmeye başlayacakmış. Şebekesinin bütün malzemesi getirtilmiş ve Topkapı, Beyazıt, Eminönü hatlarında monte edilecekmiş

1957 yılında Troleybüs şebekesi kurulacakmış!

1957 yılında tramvayların yolcu nakliyatına yetmediğini düşünen İ.E.T.T, 6 kilometrelik güzergahta troleybüs işletmeye karar vermiş. Almanya'ya 20 troleybüs ve 6 kilometrelik troleybüs hattı sipariş vermiş.

1957 yılında tramvaylar kaldırılacak yerine troleybüs işletilecekmiş!

1957 yılında tramvayları ve atlı arabalarını kaldırma kararı alınmış. Tramvayların kaldırılması işine 1958 yılının mart ayında başlanacakmış. Troleybüs hattı, Topkapı'nda Aksaray'a, Saraçhane'den Taksim'e Harbiye'ye ve oradan Mecidiyeköy'e ulaşacakmış.

Yabancıya mülk sınırına Erdoğan karşı çıktı

Yabancı şirketlerin Türkiye'den mülk edinmesiyle ilgili sınırlama talepleri Erdoğan'dan döndü.

Isı yalıtımıyla soğutma giderlerinde yüzde 50 tasarruf

Elektriğe yapılacak zammı hatırlatan Durmuş Topçu, ısı yalıtımı ile soğutma giderinde yüzde 50 düşüş sağlanabileceğini söyledi.

TOKİ'den Süryanilere geri dönüş konutu

Avrupa ve ABD'ye göç eden Süryanilerin yurda dönüşünü sağlamak için konut projesi planlandı.

Troleybüs Haberi

Troleybüs



Troleybüslerin arızalanması trafiği arap saçına döndürüyor


İETT yetkilileri havaların ısınmasıyla troleybüs hatlarında meydana gelen kopmanın bir ilgisi olmadığı belirtiyorlar.


  TRAFİK sıkışıklığı, havai hatların eksikliği ve İstanbul şoförlerinin troleybüslere geçiş önceliği tanımaması yüzünden meydana gelen kontaklar seferlerin aksamasına ve yolların tıkanmasına neden olmaktadır.

  Troleybüs hatlarının geçtiği şehrin değişik cadde ve meydanlarında son zamanlarında sık sık elektrik kontakları meydana gelmektedir. İETT ilgilileri havaların ısınmasıyla troleybüs hatlarında meydana gelen kontaklar arasında hiç bir ilişki olmadığını belirterek, ''En önemli neden İstanbul şoförlerinin troleybüslere geçiş önceliği tanımamasıdır. Oysa hem Türkiye'de hem de bütün dünyada geçerli trafik kurallarına göre belirli hat üstünde seyretme zorunluluğu olan...