yap işlet devret otoyol Haberi
Sabah...
2023 yılında Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 839 kilometre uzunluğa ulaşacak. Projelerin kamu - özel sektör işbirliği ve Yap - İşlet - Devret finansman modeliyle hayata gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Döviz kurlarında yaşanan yükselişler yap-işlet-devret projelerini vurdu. Köprü ve tünel geçiş ücretlerinde 1 Nisan 2024 tarihinden sonra ‘kur ayarı’ beklenirken ayrıca Hazine’den çıkacak paranın da artacağı kaydediliyor.
Açıklanan rakamlara göre yap-işlet-devret projelerindeki işletmeci firmaların garanti gelirleri 2024 yılının Ocak ayında yıllık yüzde 86 yükseliş gösterdi. Söz konusu projeler için bütçeden bu sene en az 37 milyar TL ödeme yapılacak.
Ekonomist Prof. Dr. Şenol Babuşcu, yap-işlet-devret sistemi ile ilgili olarak sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Cebimizden tek kuruş çıkmayacak" denilen yap-işlet-devret modeli ile inşa edilmiş olan köprü ve otoyolları işleten firmalara 2024 senesinde 163 milyar TL ödeneceğini kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yap-İşlet-Devret projelerine ilişkin açıklama yaptı. Söz konusu projelerin hem yapım modeli, hem de finansman modeli olduğunu ifade eden Uraloğlu, her ikisini bir arada düşünmek durumunda olduklarını söyledi.
İstanbul İli Tuzla Belediye Başkanlığı, yap-işlet modeli ile spor alanı tesis inşa ettirecek. Söz konusu ihale 17 Ekim 2023 tarihinde gerçekleştirilecek.
Sadece 25 bin TL muhammen bedeli karşılığında yap-işlet-devret modeliyle 29 yıllık lunapark ihalesinin sahibi olabilirsiniz!
İstanbul İli Tuzla Belediye Başkanlığı, İstanbul Tuzla Aydıntepe Mahallesi'nde yap işlet devret modeliyle sosyal tesis inşa edecek. İşte detaylar...
Osmangazi Köprüsü inşa edilip hizmete açıldığı 1 Temmuz 2016 yılından bu yana ilk kez taahhüt edilen araç geçiş sınırını aştı. 15 yıl 9 ay 24 gün boyunca özel sektör tarafından işletilecek köprü işletmesi için devlet araç geçiş taahhüdü vermişti.
Karayolları Genel Müdürlüğü Ramazan Bayramı dolayısıyla sorumluluğundaki otoyol ve köprülerden geçişlerin ücretsiz olacağını duyurdu. Yap-işlet-devret projeleri ücretsiz geçiş uygulamasına dahil edilmedi.
Yap-işlet devret modeliyle yapılarak Çanakkale Zaferi’nin 107’inci yıl dönümünde hizmete açılan Çanakkale Köprüsü’nün geçiş garantisi ortaya çıktı. İBB Meclis Üyesi Sarı, feribot işletmecisinin günlük 10 bin kadar araç taşıdığını anımsatarak, köprü için verilen geçiş garantisini çok buldu.
Geçen hafta sonu bu konularla ilgili açıklamalar yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yap-işlet-devret projelerini toplam 26 firmanın üstlendiğini belirtti. Aynı zamanda bu projeleri sürdüren şirketler arasında doğrudan CHP angajmanı olanlar da yer alıyor.
Yap işlet devret modeli ile gerçekleştirilen yatırımların bütçe üzerindeki etkilerinin tespit edilerek alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi.
Yap-işlet-devret projelerinde firmaların pandemi nedeniyle devlete olan borçlarının ertelenmesi talebi meclis gündemine taşındı. CHP'li Karabat, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...