23 / 11 / 2024
fuzul

Yerebatan Sarnıcı tramvay

Yerebatan Sarnıcı tramvay

1998 yılında tonozlarında çatlamaların olduğu Yerebatan Sarnıcı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka (23 milyar 220 milyon) kauçuklu ray döşenecekmiş.

Kabataş-Bağcılar tramvay seferleri düzenlendi! İstanbullulara son dakika şoku: Ray yenileme çalışmaları yapılıyor! 

Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'nın seferlerinde düzenleme yapıldı. Metro İstanbul tarih vererek açıkladı. İşte ayrıntılar...

Yerebatan Sarnıcı restore mi edilecek?

Yerebatan Sarnıcı'nın restorasyon çalışması meclis gündemine taşındı. CHP'li Zeybek, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Yerebatan Sarnıcı gergi güçlendirme projesi için onay geldi! 

Koruma Kurulu, İBB'nin yıkılma tehlikesi olan Yerebatan Sarnıcı için hazırladığı gergi güçlendirme projesine onay verdi. 

Yerebatan Sarnıcı, gergi güçlendirme projesi için onay bekliyor!

Geçtiğimiz günlerde yapılan restorasyon çalışmalarında çökme tehlikesi ile karşı karşıya olduğu öğrenilen Yerebatan Sarnıcı’ndaki gergi güçlendirme projesi başvurusu için Koruma Kurulu'ndan onay gelmedi.

İstanbul Kent Konseyi'nden Yerebatan Sarnıcı açıklaması: Endişeliyiz!

İstanbul Kent Konseyi Kültür Sanat Çalışma Grubu, İBB’nin Yerebatan Sarnıcı’nı güçlendirmek için Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’na gönderdiği projenin reddedilmesiyle ilgili açıklamada bulundu. Açıklamada "Yerebatan Sarnıcı için endişeliyiz" denildi.

Yerebatan Sarnıcı restore edilecek mi?

Geçtiğimiz günlerde restore edilen Yerebatan Sarnıcı'nın ziyarete kapalı bölümünde yer alan sütunlarda çökme tehlikesi olduğu saptanmıştı. O sütunların restore edilip edilmeyeceği gündeme oturdu. Peki restorasyon yapılacak mı?

Yerebatan Sarnıcı'nda tehlike büyük!

Yerebatan Sarnıcı'nın olası bir depremde hasar göreceğini belirleyen İBB'nin yapıya müdahale edebilmek için yaptığı başvuru reddedildi. Uzmanlara göre sütun başlarındaki gergi boşlukları büyük tehlikeye gebe.

Oktay Özel: Yerebatan Sarnıcı bekleyemez halde!

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat, Yerebatan Sarnıcı güçlendirme projesine Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun 52 gün sonra yanıt verdiğini ve İBB'nin projesinin onaylanmadığını açıkladı.

Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu: Yerebatan Sarnıcı ile ilgili haberler gerçeği yansıtmıyor!

Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, Yerebatan Sarnıcı'nın ivedilikle güçlendirilmesi gerektiği ve Koruma Bölge Kurulu'nun konuyu bir türlü karara bağlamadığı şeklindeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını belirtti.

İBB ve Kültür Bakanlığı arasında Yerebatan Sarnıcı anlaşmazlığı!

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat, 'Büyük depreme dayanmaz' denilen tarihi Yerebatan Sarnıcı’nı güçlendirme projelerinin, Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nda bekletilerek bir karara bağlanmadığını ileri sürerken, Kültür Bakanlığı kararın alındığını belirtti. 

Çökme tehlikesi olan Yerebatan Sarnıcı ne olacak?

Geçtiğimiz günlerde restore edilen Yerebatan Sarnıcı'nın ziyarete kapalı bölümünde yer alan sütunlarda çökme tehlikesi olduğu saptanmıştı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür Varlıkları Daire Başkanı Oktay Özel, sarnıç için çalışmaların hemen başlaması gerektiğini dile getirdi.

Yerebatan Sarnıcı'nda çökme tehlikesi tespit edildi!

Bir süre önce başlayan Yerebatan Sarnıcı restorasyonunda korkutan bulgulara ulaşıldı. İBB Kültür Varlıkları Daire Başkanı Oktay Özel'in açıklamasına göre; sarnıç ve etrafındaki binalar çökme riski nedeniyle tehlike altında.

Seyitnizam-Zeytinburnu tramvay hattı yer altına alınacak!

Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'nın, Seyitnizam-Zeytinburnu arasında kalan 2 kilometrelik hat, ulaşımın rahatlaması amacıyla yer altına alınıyor.

Yerebatan Sarnıcı tramvay Haberi

Yerebatan Sarnıcı tramvay



Yerebatan Sarayı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka kauçuklu ray döşenecek


Almanya'dan getirilecek rayların döşenme işlemi Kasım ayında yapılacak


Hazırlıklar tamam


   Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, Yerebatan Sarayı'nı tramvayın yarattığı titreşimlerden koruyacak sistemle ilgili hazırlıkların tamamlandığını söyleyerek, ''Kauçuklu raylar bir hafta içinde İstanbul'da olacak'' diye konuştu.


Almanya örneği


    Almanya'da yanından metro hattı geçen pek çok tarihi eserin bu şekilde korunduğuna dikkati çeken Gündoğdu, ''İlk etapta Yerebatan yanındaki 200 metrelik bölümü kauçuklu raylarla kaplanacak. Sıra sonra diğer bölümlere gelecek'' dedi.


7 milyon mark


    Tarihi yapıların korunması için tramvay yolunun 8 kilometrelik bölümüne kauçuklu...