22 / 11 / 2024
fuzul

1998 yılına tramvay yoluna kauçuklu ray döşenecekmiş!

1998 yılına tramvay yoluna kauçuklu ray döşenecekmiş!

1998 yılında tonozlarında çatlamaların olduğu Yerebatan Sarnıcı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka (23 milyar 220 milyon) kauçuklu ray döşenecekmiş.




1998 yılına tramvay yoluna kauçuklu ray döşenecekmiş!


Yerebatan Sarayı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka kauçuklu ray döşenecek


Almanya'dan getirilecek rayların döşenme işlemi Kasım ayında yapılacak


Hazırlıklar tamam


   Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, Yerebatan Sarayı'nı tramvayın yarattığı titreşimlerden koruyacak sistemle ilgili hazırlıkların tamamlandığını söyleyerek, ''Kauçuklu raylar bir hafta içinde İstanbul'da olacak'' diye konuştu.


Almanya örneği


    Almanya'da yanından metro hattı geçen pek çok tarihi eserin bu şekilde korunduğuna dikkati çeken Gündoğdu, ''İlk etapta Yerebatan yanındaki 200 metrelik bölümü kauçuklu raylarla kaplanacak. Sıra sonra diğer bölümlere gelecek'' dedi.


7 milyon mark


    Tarihi yapıların korunması için tramvay yolunun 8 kilometrelik bölümüne kauçuklu ray döşeneceğini açıklayan Gündoğdu, ''Tamamı 7 milyon marka mal olacak projeyi 1 yıl da tamamlayacağız'' açıklamasında bulundu.


TURİSTLER İÇİN ÇEKİM MERKEZİ


Oluşan baskı ve titreşim nedeniyle tonozlarında çatlamalar olduğu Yerebatan Sarnıcı, Sultanahmet'te yerli ve yabancı turistlerin ilgi gösterdiği tarihi yapılar arasında bulunuyor. Ancak eserin baskı nedeniyle zarar görmüş olması ziyaretçilerin içini burkuyor.


(1998 yılında 1 mark 172.000 liraya satılıyormuş.)


Sabah 27 Ekim 1998 



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön