1998 yılına tramvay yoluna kauçuklu ray döşenecekmiş!
1998 yılında tonozlarında çatlamaların olduğu Yerebatan Sarnıcı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka (23 milyar 220 milyon) kauçuklu ray döşenecekmiş.
Yerebatan Sarayı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka kauçuklu ray döşenecek
Almanya'dan getirilecek rayların döşenme işlemi Kasım ayında yapılacak
Hazırlıklar tamam
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, Yerebatan Sarayı'nı tramvayın yarattığı titreşimlerden koruyacak sistemle ilgili hazırlıkların tamamlandığını söyleyerek, ''Kauçuklu raylar bir hafta içinde İstanbul'da olacak'' diye konuştu.
Almanya örneği
Almanya'da yanından metro hattı geçen pek çok tarihi eserin bu şekilde korunduğuna dikkati çeken Gündoğdu, ''İlk etapta Yerebatan yanındaki 200 metrelik bölümü kauçuklu raylarla kaplanacak. Sıra sonra diğer bölümlere gelecek'' dedi.
7 milyon mark
Tarihi yapıların korunması için tramvay yolunun 8 kilometrelik bölümüne kauçuklu ray döşeneceğini açıklayan Gündoğdu, ''Tamamı 7 milyon marka mal olacak projeyi 1 yıl da tamamlayacağız'' açıklamasında bulundu.
TURİSTLER İÇİN ÇEKİM MERKEZİ
Oluşan baskı ve titreşim nedeniyle tonozlarında çatlamalar olduğu Yerebatan Sarnıcı, Sultanahmet'te yerli ve yabancı turistlerin ilgi gösterdiği tarihi yapılar arasında bulunuyor. Ancak eserin baskı nedeniyle zarar görmüş olması ziyaretçilerin içini burkuyor.
(1998 yılında 1 mark 172.000 liraya satılıyormuş.)
Sabah 27 Ekim 1998
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com