22 / 12 / 2024

Hakan Kodal: Ayda altı kez AVM'ye gidiliyor!

Hakan Kodal: Ayda altı kez AVM'ye gidiliyor!

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD)-GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen AVM Tüketici Algı Araştırması sonuçları açıklandı



 

Dernek Başkanı Hakan Kodal, AVM'lerin özellikle bayan tüketicilerin vazgeçilmezi haline geldiğini söyledi. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 70'inin hazır giyim ve aksesuarı AVM'lerden almayı tercih ettiklerini belirten Kodal, ayakkabı ve çantada bu oranın yüzde 60 olduğunu belirtti. Tüketicilerin yüzde 51'inin pazar günleri alışverişi tercih ederken, yüzde 27'sinin cumartesi günlerini tercih ettiğini aktaran Kodal, hafa sonu alışverişi tercih eden tüketicilerin oranının yüzde 78 olduğuna dikkati çekti. Katılımcıların yüzde 70'i giyim, kuşam ve aksesuar alışverişi için AVM'leri tercih ederken, bu ürün grubunu yüzde 60 AVM tercih etme oranıyla 'ayakkabı' ve yüzde 53 oranla 'elektronik ürün' grupları izliyor. Tüketiciler ortalama 2 ayda bir hazır giyim ve aksesuar, parfüm ve kişisel bakım ürünü kategorilerinden alışveriş yapmakta iken, 3 ayda bir ayakkabı alıyor. Ortalama AVM'ye gitme sıklığı ayda 6 kez. Gençlerin ve yüksek sosyo-ekonomik sınıf mensuplarının AVM'ye gitme oranı daha yüksek. AVM'lerde ortalama geçirilen süre 3 saat olurken, orta yaş en çok harcamayı yapıyor. Erkekler daha çok harcarken, tüketiciler alışveriş merkezlerine yalnız gitmiyor. AVM'lere yüzde 78 hafta sonu gitmeyi tercih ederken, ayda 6 kez gidilen AVM'lerde son ziyarette yapılan harcama tutarı ortalama 86 lira. Dışarıda yeme sıklığı ayda ortalama 7 olurken bunlardan 3'ünü AVM'lerdeki cafe, restoran ve büfeler oluşturuyor. Ortalama kişi başı harcama tutarı 15 lira. Bu tutar İstanbul'da 19 lira olurken Anadolu'da 14 lira olarak belirtiliyor. Katılımcıların yüzde 89'u AVM'lerin, bulunduğu bölgenin gayrimenkulüne değer kattığını düşünürken, yüzde 85'i istihdam oluşturduğunu, yüzde 84'ü şehrin hayatına renk kattığını, yüzde 81'i markalar arası rekabet ortamını meydana getirerek uygun fiyat ortamı sağladığını, yüzde 78'i de yeni markaların oluşumunu desteklediğini düşünüyor. Zaman

Geri Dön