24 / 11 / 2024

İBB, iskelelerdeki ek işletmelerin planlara işlenmesini onayladı!

İBB, iskelelerdeki ek işletmelerin planlara işlenmesini onayladı!

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İDO'nun Sirkeci ve Harem iskelelerindeki mevcut ticari yapılarla Beşiktaş ve Adalar'daki iskelelerinin ek işletme binalarının planlara işlenmesini onayladı.




İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) Sirkeci ve Harem iskelelerindeki mevcut ticari yapılarla Beşiktaş ve Adalar'daki iskelelerinin ek işletme binalarının planlara işlenmesi onaylandı.


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin aralık ayı toplantısında, İDO iskelelerindeki yapıların planlara işlenmesine ilişkin komisyon raporları oylandı. 


Oylama sırasında AK Partili ve CHP'li meclis üyeleri arasında tartışma yaşandı. CHP Grubu, İDO'nun özelleştirilmesinin sonuçlarının olumsuz olduğunu savunarak, raporlara ret oyu vereceğini açıkladı. AK Parti Grubu da kararın, yasal değişiklik nedeniyle kıyı işletmelerinin uygulama imar planına işlenmesinden ibaret olduğunu aktardı.


AK Parti Grup Sözcüsü Ömer Lütfi Arı, İDO'nun özelleştirilmesinin vatandaşları mağdur etmediğini söyledi.


Raporların belediye tarafından özelleştirme şartlarında verilen hakların kullanılabilmesi için planlara işlenmesiyle ilgili olduğunu belirten Arı, "Neyin tartışıldığını anlamadım. İDO, başarılı bir şekilde özelleştirildi. Halkımızı ilgilendiren şehir hatları ayrılarak, o şekilde özelleştirildi. Burada halkımızın mağduriyeti söz konusu değildir" dedi.


CHP'li üyesi Yunus Can, İDO, Büyükşehir Belediyesine ait olduğu dönemde birçok işe göz yumulduğunu ileri sürerek, iskeleler devredilmeden önce işletmelerin hiçbirinin planlara işlenmediğini kaydetti. Şu anda ise kanuni gereklilik olduğunu anlatan Can, "Şehir hattı işletmelerindeyken iskelelerde 2 veya 3 büfe vardı. Su, çay satışı yapıyor ve yolcunun ihtiyacını karşılıyordu. Şimdi İDO'da işletme alanı 200 metrekareye kadar genişliyor. İskeleler yolcuya dönük hizmetlerini yapmaya devam ederler etmiyorsa Hazine'ye devredilir. Örneğin, Beşiktaş İskelesi hiç çalışmayan iskeleye bugün Kıyı Tesislerine İşletme İzni almak adı altında planlara işleniyor. Bunlar doğru değildir, yanlıştır."


Konuşmaların ardından oylamaya sunulan İDO'nun Sirkeci ve Harem iskelelerindeki mevcut ticari yapılarla Beşiktaş ve Adalar'daki iskelelerinin ek işletme binalarının planlara işlenmesine ilişkin raporlar, oy çokluğuyla kabul edildi. 


- Dini tesis alanı

Öte yandan Meclis'te oylamaya sunulan Bakırköy ile ilgili bir raporda, "Dini tesis alanına cami, cemevi, kilise, havra ve şapel yer alabilir" ibaresinin planlara işlenmesi talebi, "Mevzuata aykırı 6 ay içinde bu konuda düzenleme yapılacak" diyen AK Partillerce reddedildi.


CHP'liler bu eklemenin mevzuat değişikliğini hızlandıracağını iddia ederek, raporun geçmesini istedi. Oylama sırasında tartışmalar yaşandı.


AA



İstanbul'daki iskelelerde imar değişikliğine tepki!





Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, 2011’de özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri’ne (İDO) bağlı Büyükada, Heybeliada, Kınalıada, Burgazada, Sirkeci, Beşiktaş ve Üsküdar iskelelerindeki binaları ve ticari yapıları, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın talebi doğrultusunda uygulama imar planlarına işleyip yasallaştırdı.


YIKMA HAKKI DA VAR


975 metrekarelik Büyükada, 936 metrekarelik Kınalıada, 853 metrekarelik Burgazada ve 1146 metrekarelik Heybeliada deniz otobüsü iskele alanlarıyla ilgili İBB ve İDO arasında yapılan sözleşme şartlarına göre işletmeciler, Kıyı Kanunu ve ilgili mevzuatlara uygun yeni tesisler yapılabilecek. Ulaşımda ihtiyaç olması halinde kendisine teslim edilen alanlar ile bunların uzantısı olan deniz sahası içinde yeni yatırım yapabilecek olan işletmeciler var olan binaları yıkıp yeniden yapma hakkına da sahip oldu.

SİLUET BOZULUYOR


Oylama öncesi söz alan CHP’li meclis üyesi Yunus Can şu iddialarda bulundu: “Şehir Hatları döneminde iskelelerde yolcunun ihtiyacını karşılamak üzere su ve çay satışı yapan iki–üç büfe vardı. Şimdi işletme alanı 200 metrekareye kadar genişletiliyor. Beşiktaş İskelesi hiç çalışmayan bir iskele. Bugün kıyı tesislerine işletme izni almak adı altına planlara işleniyor. Adalar iskelelerindeki yapılar silueti bozuyor.”

Eleştirileri yanıtlayan İBB Meclisi AK Parti Grup Sözcüsü Ömer Lütfi Arı, İDO’nun özelleştirilmesinden ötürü vatandaşların bir mağduriyet yaşamadığını, söz konusu raporların belediye tarafından özelleştirmesi yapılan ve o zamanki özelleştirme şartlarında verilen hakların kullanılabilmesi için planlara işlenmesiyle ilgili bir karar olduğunu söyledi.


Fatma AKSU/Hürriyet


Haber Gazetem İstanbul'da şu şekilde yer aldı;


İBB Meclisi'nin önceki günkü oturumunda Ulaşım ve Trafik Komisyonu ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu'nun İDO iskelelerinin planlarına ilişkin raporu görüşüldü. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın talebiyle 1/5000 Nazım İmar Planı ve 1/1000 Uygulama Planlarının onaylandığı raporlara CHP oyu verdi.

İşletme izni verilecek

Konuyla ilgili sorularımızı yanıtlayan CHP Üsküdar ve İBB Meclis Üyesi Yunus Can, “İskeleleri planlara işlemek istiyorlar. Bu güne kadar neden işlenmedi? Esasında Büyükşehir Belediyesi İDO'yu özelleştirirken gayriyasal olan iskeleleri yasalmış gibi sattı. Eğer bir mağduriyet varsa satın alandadır. Bugüne kadar kullanılan iskelelerde 'kıyı tesisi işletme izin belgesi' istenmiyordu. Bu nedenle işletilebiliyordu. Ulaştırma Bakanlığı yönetmeliklerde böyle bir değişiklik yapınca belge istenir oldu. Ancak o belgenin de verilebilmesi için yani iskelelerin yasallaşabilmesi için 1/1000'lik planlara işlenmesi gerekiyor. Ancak o zaman tesisle ilgili Ulaştırma Bakanlığı kıyı tesisi işletme belgesi verebilecek. Buraya kadar sorun yok. Ama çıkartılan planlarda adeta iskeleden çok farklı amaçlara kullanılacak izlenimi veriyor” dedi.

Gittikçe büyüyorlar

Deniz ulaşımında 4 unsura ihtiyaç olduğunu söyleyen Can, “Gemi, yolcu, iskele ve sefer... Onlarda gemi var, iskele var ama yolcu yok. Deniz ulaşımını kullanan yolcu sayısı gittikçe azalıyor. Sefer sayısı da azalıyor. E yolcu yoksa, iskeleler hangi amaçla planlanıyor? O da iskeleler üzerindeki kapalı alanlara iskan alarak ticaret alanı yapılmak isteniyor. Bu restoran, kafeterya veya farklı şeyler olabilir. Biz diyoruz ki iskelelerde daha önceleri sadece küçük birer büfe olurdu. İDO ile bu büfeler büyüdü, şimdi daha da büyütülecek. Ancak oralar ticarethane değil, kamu hizmeti veren yerler. Komisyonda da, mecliste de bunu anlatmaya çalıştık ancak olmadı” ifadesini kullandı.

Gazetem İstanbul



Haber Yeni Çağrı Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) Sirkeci ve Harem iskelelerindeki mevcut ticari yapılarla Beşiktaş ve Adalar'daki iskelelerinin ek işletme binalarının planlara işlenmesi onaylandı.

Oylama sırasında AK Partili ve CHP'li meclis üyeleri arasında tartışma yaşandı. CHP Grubu, İDO'nun özelleştirilmesinin sonuçlarının olumsuz olduğunu savunarak, raporlara ret oyu vereceğini açıkladı. AK Parti Grubu da kararın, yasal değişiklik nedeniyle kıyı işletmelerinin uygulama imar planına işlenmesinden ibaret olduğunu aktardı. AK Parti Grup Sözcüsü Ömer Lütfi Arı, İDO'nun özelleştirilmesinin vatandaşları mağdur etmediğini söyledi. Raporların belediye tarafından özelleştirme şartlarında verilen hakların kullanılabilmesi için planlara işlenmesiyle ilgili olduğunu belirten Arı, "Neyin tartışıldığını anlamadım. İDO, başarılı bir şekilde özelleştirildi. Halkımızı ilgilendiren şehir hatları ayrılarak, o şekilde özelleştirildi. Burada halkımızın mağduriyeti söz konusu değildir" dedi.

Şu anda ise kanuni gereklilik olduğunu anlatan Can, "Şehir hattı işletmelerindeyken iskelelerde 2 veya 3 büfe vardı. Su, çay satışı yapıyor ve yolcunun ihtiyacını karşılıyordu. Şimdi İDO'da işletme alanı 200 metrekareye kadar genişliyor. İskeleler yolcuya dönük hizmetlerini yapmaya devam ederler etmiyorsa Hazine'ye devredilir. Örneğin, Beşiktaş İskelesi hiç çalışmayan iskeleye bugün Kıyı Tesislerine İşletme İzni almak adı altında planlara işleniyor. Bunlar doğru değildir, yanlıştır."

Konuşmaların ardından oylamaya sunulan İDO'nun Sirkeci ve Harem iskelelerindeki mevcut ticari yapılarla Beşiktaş ve Adalar'daki iskelelerinin ek işletme binalarının planlara işlenmesine ilişkin raporlar, oy çokluğuyla kabul edildi. Dini tesis alanı öte yandan Meclis'te oylamaya sunulan Bakırköy ile ilgili bir raporda, "Dini tesis alanına cami, cemevi, kilise, havra ve şapel yer alabilir" ibaresinin planlara işlenmesi talebi, "Mevzuata aykırı 6 ay içinde bu konuda düzenleme yapılacak" diyen AK Partillerce reddedildi.

CHP'liler bu eklemenin mevzuat değişikliğini hızlandıracağını iddia ederek, raporun geçmesini istedi. Oylama sırasında tartışmalar yaşandı.

Yeni Çağrı

Geri Dön