23 / 12 / 2024

İşte Binali Yıldırım'ın hayata geçirdiği mega projeler!

İşte Binali Yıldırım'ın hayata geçirdiği mega projeler!

AK Parti Genel Başkanlığına aday gösterilen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 11 yılı aşan bakanlık görevinde çalışkan ve başarılı bir isim olarak öne çıktı.



AK Parti'de Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun görevi bırakma kararından sonra genel başkanlığa aday gösterilen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 11 yılı aşan bakanlık görevinde çalışkan ve başarılı bir isim olarak öne çıktı.


Türkiye'de en uzun süre Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yapan Yıldırım, yaklaşık 255 milyar liralık yatırıma imza attı. Yüksek hızlı tren, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı'na 3. Köprü, İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi Köprüsü gibi mega projeleri hayata geçiren Yıldırım'ın icraatleri, AK Parti'nin sloganı haline gelen "Hayaldi gerçek oldu" denilen projelerin büyük bir bölümünü oluşturdu.


Türkiye'yi mobil iletişimde 4,5G teknolojisiyle tanıştıran Yıldırım'ın "yolları böldük gönülleri birleştirdik", "havayolunu halkın yolu yaptık" sözleri rakamlara da yansıdı. 24 bin 280 kilometre bölünmüş yol hizmete girdi, aktif havalimanı sayısı 26'dan 55'e, 34,4 milyon olan yolcu sayısı da 182 milyona ulaştı.


İşte Binali Yıldırım ın hayata geçirdiği mega projeler!


- En uzun süre Ulaştırma Bakanlığı yapan isim oldu

Yıldırım, Erzincan Refahiye’ye bağlı Kayı Köyü'nde 20 Aralık 1955'te Dursun Bey ve Bahar Hanım'ın 7 çocuğunun ikincisi olarak dünyaya geldi. Binali Yıldırım, 16 yaşındayken, 38 yaşındaki annesini kaybetti. Yıldırım'ın çocuk yaşlardaki en büyük zevki tarlalara uzanıp, gökyüzünden geçen uçakları seyretmek ve "Acaba bir gün ben de binebilir miyim, uçmak nasıl bir şeydir"in hayalini kurmaktı.


Tarlada yardımcı olması için sık sık kendisini okuldan alan babası, Yıldırım'ın öğretmeninin "Dursun Bey, bu çocuk iyi okuyor. Bırak da okusun. Dersten alma artık" sözleri üzerine öğrenimine devam etsin diye Yıldırım'ı İstanbul'da yaşayan dedesinin yanına gönderdi.


Daha önce yalnızca haritadan gördüğü denizle İstanbul'da tanışan Yıldırım, 1970'te Piri Reis Ortaokulu'nu, 1973 yılında Kasımpaşa Lisesi'ni bitirdi. Ailesi doktor olmasını isteyen Yıldırım'ın hayali makine mühendisliğiydi. İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümüne girmek isteyen ve fakültenin öğrenci işlerinde kayıt için bekleyen Yıldırım'a sıra geldiğinde kayıtlar doldu. Durumu fark eden üniversiteden bir hocanın, Gemi İnşa ve Deniz Bilimleri Fakültesini tercih etmesinin onun için iyi olacağını, birçok dersin makine mühendisliğiyle aynı olduğunu söylemesi üzerine Yıldırım, bu bölüme kayıt yaptırdı. 


Mezuniyet sonrası aynı bölümde yüksek lisans yapan Yıldırım, daha sonra İsveç'te bulunan Uluslararası Denizcilik Örgütüne (IMO) ait Dünya Denizcilik Üniversitesinde Denizde Can ve Mal Güvenliği konusunda ihtisas eğitimi aldı. Yıldırım, öğretmen Semiha Hanım ile 1975'te evlendi.


Bu evlilikten Bülent, Erkam ve Büşra isminde 3 çocuğu dünyaya gelen Yıldırım, askerliğini 1980-81'de denizci yedek subay olarak yaptı.


Yıldırım, kamu alanında ilk deneyim olarak 1978-1993 yılları arasında Türkiye Gemi Sanayi Genel Müdürlüğü ve Camialtı Tersanesinde çeşitli kademelerde yöneticilik yaptı.


Buradaki çalışmaları sırasında genç bir siyasetçi olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile tanıştı. Erdoğan, çalışkan ve proje üreten bu genç mühendisten çok etkilenmişti. Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğunda Binali Yıldırım'ı İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmelerine (İDO) Genel Müdür olarak atadı.


Yıldırım, 1994-2000'de yürüttüğü bu görev sırasında, İstanbul'da toplu taşımacılığın denize kaydırılması yönünde önemli projelere imza attı ve İDO’nun alanında dünyanın en büyük şirketleri arasında yer almasını sağladı. Yıldırım, 1999'da deniz toplu taşımacılığı ve turizme katkılarından dolayı uluslararası SKAL Kulübünce verilen Kalite Ödülü'ne layık görüldü.


Erdoğan ile AK Parti'nin kuruluş aşamasında görev alan Yıldırım, 3 Kasım 2002 seçimlerinden sonra AK Parti İstanbul Milletvekili ve Ulaştırma Bakanı oldu.


Yıldırım, 58 ve 59, 60, 61, 62 ve 64'üncü hükümetler döneminde sürdüğü toplam 11 yıllık Ulaştırma Bakanlığı göreviyle Cumhuriyet tarihinin en uzun süre Ulaştırma Bakanlığı yapan ismi oldu. 


AK Parti'nin "3 dönem kuralı" nedeniyle 7 Haziran genel seçiminde aday olamayan Yıldırım, 26. Dönem'de AK Parti'den  İzmir  Milletvekili olarak Meclis'e girdi ve 64. Hükümet'te yeniden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevine getirildi.


- "Az konuşur, soyadım gibi iş yaparım"

Ulaşım ve bilişimle ilgili yıllardır çözüm bekleyen pek çok sorun Yıldırım'ın döneminde çözüme kavuştu ya da çözüm aşamasına geldi. Hızlı trenden, Marmaray’a, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden, İstanbul'a üçüncü havalimanı yapılmasına, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nden, Avrasya Tüneli'ne kadar pek çok proje, Yıldırım'ın bakanlığı döneminde hayata geçirildi veya temelleri atıldı.


Sakin, çalışkan ve esprili kişiliği ile tanınan Yıldırım, kendisini "Az konuşur, soyadım gibi iş yaparım" şeklinde tanımlıyor.


En sevdiği tiyatro sanatçısı Nejat Uygur olan Yıldırım'ın yakın arkadaşları, gençliğinde en iyi yaptığı yemeğin karnıyarık olduğu anlatılıyor. 


Mehmet Akif Ersoy ve Necip Fazıl Kısakürek'ten etkilenen, Yunus Emre ve Mevlana hayranı Yıldırım'ın en sevdiği ozan olan Aşık Veysel’in “Uzun ince bir yoldayım” türküsünü dilinden düşürmediği ifade ediliyor. Yürüyüş ve yüzmeden vazgeçemeyen Yıldırım'ın uzun yolda araba kullanmayı bir dinlenme vesilesi olarak gördüğü belirtiliyor.


Yıldırım, iyi derecede İngilizce biliyor.  


- Yüksek hızlı trenden üçüncü köprüye 

Yıldırım'ın bakanlık yaptığı döneminde, kamuoyunda yakından takip edilen uluslararası ölçekli mega projeler bir bir hayata geçti.  


Bu sürede, Türkiye genelinde 24 bin 280 kilometre bölünmüş yol hizmete girdi.


Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projeleriyle büyükşehirler arasındaki mesafeler kısaldı. Bin 213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere toplam bin 805 kilometre yeni demiryolu hattı yapıldı.


Marmaray projesi ile İstanbul’un Asya ve Avrupa yakaları denizaltından demiryoluyla bir birine bağlandı, uzun yıllardır mesafe alınamayan, Karadeniz Sahil Yolu Projesi tamamlanarak, bölge halkının hizmetine sunuldu.


Yıldırım'ın döneminde Avrupa ve Asya kıtaları arasında uluslararası ulaşım için hizmet verecek önemli projelerden biri olan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi çalışmaları başladı. Söz konusu hattın bu yıl sonunda hizmete girmesi hedefleniyor. 


Öte yandan çalışmalarına başlanan ve bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü ünvanını alacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul'a inşa edilen 3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ile İstanbul’un iki yakasını denizin altından birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli bitme aşamasına geldi. Dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün son tabliyesi de Yıldırım'ın bakanlığı döneminde yerleştirdi.


- Havayoluna ilişkin hayaller gerçek oldu

"Havayolunu halkın yolu haline getireceğiz" sözlerini gerçeğe dönüştüren Yıldırım, 26 olan aktif havalimanı sayısı bakanlığı döneminde 55'e, 34,4 milyon olan yolcu sayısını da 182 milyona çıkardı.  


Türk havacılık sektörü dünya genelinde yüzde 5, Türkiye genelinde yüzde 15'lik büyüme gösterirken, Yıldırım'ın bakanlığı döneminde, dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak ve 2018'de ilk etabı açılacak İstanbul 3. Havalimanı Projesi çalışmaları hız kazandı. Havacılık sektöründe gerçekleştirilen liberalleşmenin sonucunda pazara birçok özel havayolu şirketi girdi. 



AA




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Binali Yıldırım, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak Türkiye'nin en uzun süre bu görevi yürüten ismi oldu. Üstelik Ulaştırma Bakanlığı döneminde Yıldırım, Türkiye'nin çağ atladığı birçok projeye de imza attı. İşte onlardan en önemlileri...


2003 – 2013 yılları arasında 17.500 km bölünmüş yol inşaatı gerçekleştirildi.


2002 yılında 26 adet olan aktif havalimanı sayısının Türkiye'nin dört bir yanına yayılarak 55'e çıkarıldı.


Ankara – Eskişehir,  Ankara  – Konya ve Ankara – İstanbul Yüksek Hızlı Tren projeleri.


Marmaray projesi ile İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarının denizaltından demiryolu ile birbirine bağlandı.


İnşaatı devam eden İstanbul'un iki yakasını denizin altından birbine bağlayacak olan Avrasya Tüneli.


İstanbul Boğazınının iki yakasının üçüncü kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yapılması da yine Yıldırım'ın döneminde gerçekleşti.


Mart ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katıldığı törenle konulan son tabliyenin kaynağı yapıldı.


İstanbul – İzmir Otoyolu ve dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü projesi hayata geçirildi.


Yine bu köprü de geçtiğimiz ay Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın da katıldığı bir törenle açıldı.


1213 km Yüksek Hızlı Tren demiryolu hattı inşaası yapıldı, 9350 km konvansiyonel demiryolu hattı yenilendi.


Avrupa'nın en büyük konteyner limanlarından biri olan Çandarlı Limanı için çalışmalara başlandı.


Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak İstanbul 3. Havalimanı için faaliyete geçildi. 2018'in başında kullanıma hazır hale gelmesi bekleniyor.


Ayrıca Avrupa ve Asya kıtaları arasında uluslararası ulaşım için hizmet verecek çok önemli projelerden biri olan Bakü – Tiflis – Kars Demiryolu'nun da 2017'de seferlere başlaması bekleniyor.


Karadeniz Sahil Yolu projesi Yıdlırım'ın Bakanlığı sırasında gerçekleştirildi.


Yıldırım döneminde iletişim alanında da büyük bir gelişim sürecine girildi.


Son olarak Türkiye, 4.5 G'ye geçerek dünyada interneti en hızlı kullanan ülkelerden biri olmayı başardı.




Sabah




Bu haber Star Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


AK Parti Genel Başkanlığına aday gösterilen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, aralarında yüksek hızlı tren, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı’na 3. köprü, 3. havalimanı, İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi Köprüsü gibi mega projelerin yer aldığı yaklaşık 255 milyar liralık yatırımın altına imza attı.


Parti’de genel başkanlığa aday gösterilen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 11 yılı aşan bakanlık görevinde Türkiye’nin kalkınma hamlesinde önemli katkıda bulunarak, mega projelerin mimarı oldu. Türkiye’de en uzun süre Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yapan Yıldırım, yaklaşık 255 milyar liralık yatırıma imza attı.


HAYALLER GERÇEK OLDU


Başta dünyanın en büyük havalimanlarından olacak 3. havalimanı olmak üzere, yüksek hızlı tren, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı’na 3. Köprü, İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi Köprüsü gibi mega projeleri hayata geçiren Yıldırım’ın icraatları, AK Parti’nin sloganı haline gelen ‘Hayaldi gerçek oldu’ denilen projelerin büyük bir bölümünü oluşturdu. Türkiye’yi mobil iletişimde 4.5G teknolojisiyle tanıştıran Yıldırım’ın ‘yolları böldük gönülleri birleştirdik’, ‘havayolunu halkın yolu yaptık’ sözleri rakamlara da yansıdı.


YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ


Asya ile Avrupa’yı bir araya üçüncü kez getiren İstanbul’un Karadeniz kıyısındaki Yavuz  Sultan Selim Köprüsü 4.5 milyar TL’lik yatırımla inşa edildi. Projede üzerinden tren de geçerek Londra’dan Pekin’i birbirine demiryolu ile bağlayacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yolları da tüm hızıyla devam ediyor. 3 kesim halinde  projelendirilen ve toplam uzunluğu 377 kilometre olan Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de kapsayan Odayeri-Paşaköy kesiminin yapım çalışmalarına 2013’te başlandı. 120 kilometresi tamamlanan projenin 257 kilometrelik kısmının da ihalesi gerçekleştirildi. Geçen hafta Binali Yıldırım’ın açıkladığı ihale sonuçlarına göre kamulaştırma bedeli dahil toplam 8 milyar liralık yatırım yapılacak.


DENİZDEN OTOBÜS GEÇİRDİ


Ulaşım konusundaki çalışmalarına 1994 -2000 yılları arasında İBB İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi Genel Müdürü olarak başlayan Binali Yıldırım, deniz taşımacılığını modernleştirdi. Denizin içinden otobüs geçiren Yıldırım, 29 iskelede 22 deniz otobüsüyle ve 4 feribotla İDO’yu alanında dünyanın en büyüğü haline getirdi.


AVRASYA TÜNELİ’NİN TEMELİ ATILDI


İstanbul trafiğini rahatlatmak için tekerlekli araçların geçişini sağlayacak İstanbul Boğaz’ı Karayolu Tüp Geçidi Projesi’ne başlandı. İstanbul trafiğinde 100 dakikalık Kazlıçeşme-Göztepe trafiği 15 dakikaya indirilecek.


KANAL  İSTANBUL


Marmara’dan Karadeniz’e ikinci bir Boğaz yolu açılması projesi yine Binali Yıldırım döneminde çalışıldı. Avrupa Yakası’nda gerçekleşecek ve henüz güzergâhı ilan edilmeyen projeyle Boğaz’ın gemi trafiği yükü hafifletilecek, inşaat sektörüne canlılık getirilecek.


İSTANBULLU MARMARAY’LA TANIŞTI


1860’ta Osmanlı döneminde hayal edilen  Marmaray  için ilk kazma 2004 yılında vuruldu. Marmaray, 29 Ekim 2013’te Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde, Japonya Başbakanı Şinzo Abe’nin de katıldığı törenle hizmete girdi. 8 milyar TL yatırım yapılan Marmaray, Asya ile Avrupa’yı deniz altından birleştiren ilk tünel oldu.


3. HAVALİMANI DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ OLACAK


Dünyanın en büyük havalimanı olacak İstanbul 3. havalimanının inşasına  Binali Yıldırım döneminde başlandı. Projenin tamamlanmasıyla birlikte 165 adet sabit yolcu köprüsü ile 6 pisti bulunan ve 150 milyon yolcu/yıl kapa-siteli 4 ayrı terminal binası bulunan dünyanın en büyük havalimanlarından biri ortaya çıkacak. Projenin maliyeti ise 10.2 milyar Euro.


İSTANBUL-İZMİR SEYAHATİ 3 SAATE İNECEK


İzmit Körfezi üzerinde İstanbul-İzmir otoyolunun can damarı olan Osman Gazi Köprüsü inşa edildi. Yolları ve tünelleriyle 13 milyar TL yatırıma mal olan Osman Gazi Köprüsü, bin 550 metre açıklığıyla dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü unvanını taşıyor. Köprü hizmete girdiğinde İstanbul-İzmir seyahati 3.5 saate inecek.


Türkiye 4.5G ile iletişimde çağ atladı


Yıldırım döneminde bilgi teknolojileri ve iletişim alanında da önemli çalışma ve projeler hayata geçti. Bu kapsamda 2002’de 23 milyon olan mobil telefon abone sayısı 73.2 milyona, 3 bin olan geniş bant abone sayısı 41 milyona çıkarken, aylık 126 dakika olan telefon görüşme süresi 370 dakikaya yükseldi. 2003’te 900 milyon lira olan e-ticaret hacmi de 21 kat büyüyerek 18.9 milyar lira olarak gerçekleşti.  Türkiye’yi mobil iletişimde 3G’den sonra 4.5G teknolojisiyle tanıştıran Yıldırım, 5G teknolojisinde söz sahibi olmak için çalışma başlattı.  


HABERLEŞME UYDULARI


Türksat 3 A uydusu 2008’de, Türksat 3 B uydusu ise yine Binali Yıldırım’ın bakan olduğu 2011 yılında projelendirilerek 2014 yılında uzaya gönderildi. Öte yandan Türkiye’nin en büyük özelleştirmelerinden biri olan Türk Telekom’un yüzde 55’inin blok satışına ilişkin ihale de Yıldırım döneminde gerçekleştirildi. 2005’te yapılan ihalede, Türk Telekom’un yüzde 55’i, 6 milyar 550 milyon dolar ile en yüksek teklifi veren Oger Telecom’un oldu.


KARA TRENİ HIZLI TRENE DÖNÜŞTÜRDÜ


Halkın kara tren diye bildiği ve artık yatırım yapılmayan demiryolu taşımacılığı dünya ligine taşındı. Ankara-Eskişehir, Konya-Ankara ve İstanbul-Ankara-Konya hattı hızlı trenlerle birbirine bağlandı. Bin 213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere toplam bin 805 kilometre yeni demiryolu hattı yapıldı.    


BAKÜ-TİFLİS-KARS HATTI: Yıldırım’ın döneminde Avrupa ve Asya kıtaları arasında uluslararası ulaşım için hizmet verecek önemli projelerden biri olan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi çalışmaları başladı. Söz konusu hattın bu yıl sonunda hizmete girmesi hedefleniyor. 


HAVAYOLU HALKIN YOLU OLDU


Çocukken gökyüzünde gördüğü uçaklara binme hayali kuran Yıldırım’ın  ‘havayolunu halkın yolu’ yaptık sözleri rakamlara da yansıdı. 2002 yılına kadar Türkiye’de 26 aktif havalimanı bulunuyordu. Yıldırım yeni yatırımlar ve inşaatlarla 29 havalimanını daha aktif hale getirdi. Aktif havalimanı sayısı 55’e, 34.4 milyon olan yolcu sayısı da 182 milyona ulaştı. Ordu-Giresun için dünyanın deniz üstündeki üçüncü havalimanı inşa edildi, yine Şırnak ve Hakkari de havalimanı inşa edilen iller arasında yer aldı.


ANADOLU’YU UÇURDU


2008 yılında bir Türk Hava Yolları markası olarak Anadolujet’in kurulmasıyla halk için ulaşılması zor olan uçak yolculuğu çok uygun fiyatlarla en çok tercih edilen ulaşım şekline dönüştü.


BÖLÜNMÜŞ YOL REKORU KIRDI


Binali Yıldırım, 2002 yılında TBMM’ye girmesiyle birlikte Ulaştırma Bakanı olarak kabinede yer aldı. O günden sonra Türkiye çok büyük bir ulaşım hamlesine başladı. 2003-2016 yılları arasında 24 bin bin 280 kilometre bölünmüş yol yaptırdı. 1923 -2003 yılları arasında yapılan bölünmüş yol rakamı ise 6 bin 100 kilometreydi.


DAĞLAR TÜNELLE AŞILDI


Binali Yıldırım döneminde daha önce başlanıp yarım bırakılan ya da projesi geliştirilmeyen pek çok otoyol için gerekli tüneller inşa edildi. 2003 yılında 83 olan tünel sayısı 2016’da 261’e çıktı. Yapımı yılan hikayesine dönen dünyanın en uzun ikinci tüneli Ovit de çalışmalar son aşamaya geldi.


Star



Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


BAŞBAKANLIK koltuğuna oturacak olan AK Parti’nin yeni genel başkanı Binali Yıldırım’ı, Türkiye birçok iddialı projeyle tanıdı. Yüksek hızlı tren, Marmaray, 3. havaliman ıduble yollar, telekomünikasyonda 3G ve 4.5G sürecinde hep Yıldırım’ın imzası oldu.


Nisan ayında Hürriyet’e özel açıklamalar yapan Binali Yıldırım, bugüne kadar yapılan ulaşım yollarının ülkeye zaman ve yakıt tasarrufu bakımından önemli katkılar sağladığını belirterek, “Bölünmüş yollarda sadece bir yılda zaman ve yakıttan elde edilen tasarruf 16 milyar lirayı aştı. Karayollarına son 10 yılda ortalama yıllık 15.5 milyar lira harcandı, karayollarına harcanandan fazlasını geri ödedi. İzmit Körfez geçişi ile Körfez çevresinde 4 saat süren yol, 4 dakikaya düşecek” dedi.


DUBLE YOL 


Binali Yıldırım’ın bakanlığı döneminde 18 bin 180 kilometre daha bölünmüş yol yapıldı.


HAVACILIK 


25 olan havaalanı sayısını 55’e çıkardı. Bu dönemde yapılan havayolları arasında Avrupa’nın deniz üzerinde inşa edilen ilk ve tek havaalanı olan Ordu-Giresun Havaalanı da yer aldı. Havayolu şirketlerinin piyasaya girmesi ve bilet fiyatlarında sağlanan düşüşün ardından dünyada yüzde 5 büyüyen havacılık sektörü, Türkiye’de yüzde 15 büyüdü.


YÜKSEK HIZLI TREN PROJELERİ


Ankara-Eskişehir, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-İstanbul yüksek hzlı tren hatları hayata geçirildi. Türkiye, Avrupa’da 6. hızlı tren işletmecisi ülke oldu. Ankara-Eskişehir arası 1 saat 15 dakikaya, Ankara-Konya arası 1 saat 50 dakikada, Ankara-İstanbul arası 3 saat 30 dakikaya indi.


MARMARAY


Marmaray’la İstanbul’un Asya ve Avrupa yakaları denizaltından demiryolu ile birbirine bağlandı.


AVRASYA TÜNELİ


2017 yılında bitecek projeyle, Anadolu ve Avrupa arası karayolu seyahat süresi 15 dakikaya inecek.


OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ


İstanbul-İzmir Otoyolu kapsamında yapılan Osmangazi Köprüsü, Mayıs 2016’da tamamlanacak.Dünyanın 4. büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü olacak olan Osmangazi Köprüsü’yle 4 saatlik yol, 4 dakikaya inecek.


BOLU TÜNELİ


12 hükümet, 16 bakan eskiten Bolu Tüneli Binali Yıldırım’ın bakanlığı döneminde tamamlandı.


ŞEHİR ULAŞIM PROJELERİ


Egeray, Başkentray, Gaziray ve büyükşehirlerdeki metro ulaşım sistemleri yine Yıldırım’ın önem verdiği ve hayata geçirdiği projeler oldu.


MİLLİ TREN, YERLİ UÇAK


Milli Tren ve Milli Yüksek Hızlı Tren projesine start verildi. Türkiye’nin yerli uçak üretimi projesini başlatan Yıldırım, denizcilikle ilgili de birçok çalışmaya imza attı.


Hürriyet




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Sultan Abdülmecit'in hayal ettiği, Sultan Abdülhamit'in çizimlerini yaptırdığı 150 yıllık 'rüya proje' ile iki yaka, dönemin Başbakanı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AK Parti Genel Başkan Adayı Binali Yıldırım'ın öncülüğünde Boğaz'ın 62 metre altından batırma tünelleriyle birbirine 29 Ekim 2013'te birbirine bağlanmıştı.


150 YILLIK RÜYA GERÇEK OLDU


Sultan Abdülmecit'in hayal ettiği, Sultan Abdülhamit'in çizimlerini yaptırdığı 150 yıllık 'rüya proje' ile iki yaka, Boğaz'ın 62 metre altından batırma tünelleriyle birbirine bağlandı.


Dev proje, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın kutlandığı gün dönemin Başbakanı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı, AK Parti Genel Başkan Adayı Binali Yıldırım'ın katılımıyla açılmıştı.


TARİH BOYU HEP GÜNDEMDE OLMUŞTU


İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli düşüncesini ilk kez 1860'lı yıllarda Sultan Abdülmecid dile getirdi. Abdülhamit zamanında da 1902'de Amerikalı mühendisler Tünel-i Bahri'nin beratını aldılar. Proje, Salacak-Sarayburnu arasında, denizin altına dikilen 16 sütunun üzerinden geçen bir tüneli kapsıyordu. Fakat Abdülhamid'in hayali de çizimle sınırlı kaldı.


1980'li yıllarda da Boğaziçi Köprüsü'nün trafiğe yetmemesi üzerine yeni bir köprü ya da bir denizaltı tünelinin yapılması gündeme gelmişti.


TEMELLERİ 2004'DE ATILDI


Köprü trafiğine alternatif olarak görülen Marmaray'a ilk kazma 2004 yılında vuruldu. Antik kazılar dolayısıyla yapım süresi tahmin edilenden daha uzun sürdü. Marmaray, bugün İstanbulluların kıta değiştirirken ilk tercihi haline gelerek trafik yoğunluğuna 'ilaç' gibi geldi.



Sabah




Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2023 hedefleri kapmasında dev projelerin bazdan bu yıl hizmete girecek Bu yatıranlarla Türkiye 2023 hedeflerine bir adım daha yaklaşta. 


2016, devrim niteliği taşıyan projelerde açılış yılı olacak. Ulaştırma Bakanlığı tarafından ilk adımları atılan 'dev projelerin' önemli bir kısmı bu yıl hizmete girecek. Kanal İstanbul ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ise ihale süreçleri bu yıl içinde başlatılacak. 


OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ AÇILIYOR 


2023 yılı hedefleri doğrultusunda ilk adım olarak kabul edilen Körfez Geçiş Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya tüneli ile Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projelerinin bu yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Osmangazi Köprüsü'nün de Mayıs sonunda trafiğe açılması planlanıyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen boğaz köprüsünün 26 Ağustos'ta açılışının yapılması bekleniyor. Avrasya Tüneli Projesi'nin de bu yılsonunda hizmete açılması hedefleniyor. 


BÖLGEYE KATKISI 560 LİRA OLACAK 


Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişle birbirine bağlayacak tünel, dünyada deniz altından en derinden geçecek tünel olacak. Bu projenin bölgeye yıllık 560 milyon lira ekonomik katkısı olacak. 'Demir İpek Yolu' olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin bu yılsonunda hizmete girecek. 




Güneş






Bu haber Vatan'da şöyle yer aldı:



Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 65. Hükümet’i kurmakla görevlendirilen Binali Yıldırım’ın yatırım ajandası hayli kalabalık. Türkiye’yi 2023 hedeflerine ulaştıracak toplamda 100 milyar doları aşan yatırımların Yıldırım döneminde hızlanması bekleniyor


Haftasonu yapılan AK Parti’nin 2. Olağanüstü Büyük Kongresi’nde Genel Başkan seçildikten sonra Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 65. Hükümeti kurmakla görevlendirilen Binali Yıldırım’ı milyarlarca dolarlık yatırım bekliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı döneminde 225 milyarlık dev projelerin altında imzası olan Yıldırım’ın yatırım ajandası oldukça kabarık. Türkiye’yi 2023 hedeflerine ulaştıracak toplamda 100 milyar doları aşan projelerin Binali Yıldırım tarafından kurulacak yeni hükümetle birlikte hız kazanması bekleniyor. İstanbul Finans Merkezi (İFM) Projesi, Akkuyu Nükleer Santrali, TANAP Projesi, Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hatları, Kanal İstanbul, 3. Köprü, 3. Havalimanı, Yerli Otomobil, Milli Bölgesel Yolcu Uçak gibi Türkiye’yi dünyanın zirvesine taşıyacak dev projelerin Binali Yıldırım döneminde hız kazanacağı belirtiliyor.

 

KANAL İSTANBUL’LA 2 YENİ ŞEHİR

 

15 milyar dolarlık yatırımın yapılacağı Kanal İstanbul çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. İmar planı ile birlikte süreç hız kazanacak. 250 bin+250 bin kişi veya 300 bin+200 binlik bir şehir kanalın iki yakasına konumlandırılacak. Entegre projelerle Kanal İstanbul’un maliyetinin 50 milyar doları bulacağı hesaplanırken, inşaat sürecinde de toplam 15 bin kişilik istihdam oluşturulacağı belirtiliyor.

 

YENİ HAVALİMANI ŞUBAT 2018’DE

 

İlk etabı 2018’in Şubat ayında hizmete girecek olan projeye ilişkin çalışmaların yüzde 20’si tamamlandı. Projenin tamamlanmasıyla birlikte 165 adet sabit yolcu köprüsü ile 6 pisti bulunan ve 150 milyon yolcu/yıl kapasiteli 4 ayrı terminal binası bulunan dünyanın en büyük havalimanlarından biri ortaya çıkacak. Projenin maliyeti ise 10.2 milyar euro.

 

AVRASYA TÜNELİ 2016 SONUNDA

 

Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldı. Avrasya Tüneli projesinin 2017’nin ikinci yarısında hizmete girmesi planlanırken, belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi bir sürede proje tamamlanmış olacak. Projenin toplam yatırım tutarı 1 milyar 245 milyon doları bulurken, İstanbul trafiği de bu sayede rahatlayacak.

 

NÜKLEERDE TRAFİK HIZLANDI

 

Türkiye’nin ilk nükleer santrali olacak Akkuyu Nükleer Santral Projesi kapsamında, Akkuyu Nükleer Deniz Yapıları’nın temeli atılmıştı. Sinop’a kurulacak nükleer santrale yönelik süreç üzerindeki görüşmeler devam ediyor. Enerji yönetiminin üçüncü santrale ilişkin yer tespit çalışmaları ise sürüyor. Üç nükleer santralin maliyeti 60 milyar doların üzerine çıkacak.

 

TANAP’TAN İLK GAZ 2018

 

Azeri gazını Avrupa’ya taşıyacak 10 milyar dolarlık TANAP Projesi tüm hızıyla sürüyor. İlk gaz akışının 2018 yılında başlaması bekleniyor. Projenin maliyeti tüm aşamalar bittikten sora 45 milyar doları bulacak. 20 il 67 ilçe ve 600 köyden 5 bin kişilik istihdamla bu proje gerçekleştirilecek.

 

FİNANS MERKEZİ 20 MİLYAR € GETİRECEK

 

İstanbul Finans Merkezi (İFM) Projesi’nin de 2017 yılında bitirilmesi için çalışmalar devam ediyor. İstanbul Finans Merkezi Projesi’nin hayata geçirilmesi halinde toplamda 150 bin kişilik istihdam sağlanarak yıllık 20 milyar euro gelir elde edilebileceği hesaplanıyor. İstanbul’da dünyanın en önemli finans merkezlerinden biri haline gelmiş olacak.

 

70 YOLCU TAŞIYACAK MİLLİ UÇAK

 

Türkiye’nin ekonomisine önemli katkılar sağlayacak projelerden biri de milli yolcu uçağı. Çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği milli bölgesel uçak ile ithalatın da azaltılması planlanıyor. Türkiye 2023 yılına kadar 70 yolcu kapasiteli milli bölgesel yolcu uçağının tüm parçaları yerli olacak şekilde üretmeyi hedefliyor.

 

15 ŞEHRE YÜKSEK HIZLI TREN

 

Ankara, Konya, İstanbul gibi şehirler Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatları ile birbirine bağlanırken Antalya, İzmir, Sivas, Kayseri gibi şehirlerde bir birine bağlanacak. Bu kapsamda TCDD’nin ihale ve projelendirme çalışmaları sürüyor. Türkiye 2018 yılında kendi hızlı trenini kullanmayı planlıyor.

 

YERLİ OTOMOBİL’DE 4 YENİ PROTOTİP

 

Yıllardır üzerinde çalışılan yerli otomobil için aralıksız bir süreç işliyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda otomobili üretecek ‘babayiğit’in ortaya çıkması bekleniyor. 2016 yılı sonunu kadar 30-40 araçlık bir filo üretilmesi hedefleniyor.

 

TÜRKSAT-5A VE TÜRKSAT-6A

 

TÜRKSAT-5A uydusu tamamlanma tarihi 2018. TÜRKSAT-5A uydusunda yüzde 25 yerli katkı olması amaçlanıyor. TÜRKSAT-6A Yerli Haberleşme Uydusu Geliştirme ve Üretim Projesi’ne yönelik çalışmalar da sürüyor. Tamamlanması için öngörülen tarih 2019. TÜRKSAT A.Ş. tarafından Yerli Haberleşme Uydusu Geliştirilmesi ve Üretimi amacı ile Türksat-6A Uydu projesine başlanıldı. Türksat-6A Yerli Haberleşme Uydusunun 42° Doğu yörüngesinde X-Band transponder yanında BSS-Ku Band frekanslarında da hizmet vermesi planlanıyor.

 


Vatan


Geri Dön