26 / 11 / 2024

Kanal İstanbul 'V' şeklinde olacak!

Kanal İstanbul 'V' şeklinde olacak!

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Habertürk Gazetesi Ankara Temsilcisi Bülent Aydemir ve Haber Müdürü Olcay Aydilek’in sorularını yanıtladı. Kanal İstanbul projesini değerlendiren Arslan, ''Bizde proje bitmez” dedi.




Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni dev projeler konusunda iddialı konuştu: “Öncelikli ve en büyük projemiz şu an Kanal İstanbul. Kanal İstanbul’la birlikte tabii bazı projelerin bitmesi, yeni bazı projelerin başlaması demek aslında. O anlamda inşallah çalışmalarımız devam edecek. Bizde proje bitmez” dedi. 


Habertürk Gazetesi’ni makamında ağırlayan Arslan, Doğu ve Güneydoğu’da yeni cazibe merkezleri, Rusya ile ilişkiler, kalkınma hamleleri, dev otoyol projeleri, Kanal İstanbul ve İstanbul’un trafik sorununun çözülmesine ilişkin çok önemli değerlendirmeler yaptı. Arslan, sorularımıza şu yanıtları verdi.


‘KINALI’YA UZAYACAK’ 


Bakan Arslan, Kanal İstanbul ilgili gelinen son noktayı şöyle özetledi: “Güzergâhlarla ilgili çalışma artık son aşamaya geldi. Doğrusu çok şey söylenebilir ama kamuoyuna deklare edecek hale getirmemiz lazım. Konsepti ‘V’ şeklinde olacak. Doğu-batı aksında şu an olan ve yeni yollarla birlikte ihtiyaç duyulan yerlere köprü olacak. Görsel olarak ilave köprü diye bir şey yok. O güzergâhta 5 veya 6 köprü var. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün Halkalı’dan sonra bir de Kınalı’ya uzatılması var. O kapsamda bir köprü daha gelecek. Yine Yavuz Sultan Selim üzerinden geçen demiryolu da batı aksında bağlanmış olacak. Mesela onun için de bir köprü olacak. Projeyle yakından ilgilenen firmalar var.”


‘AVRASYA’YA ÇED ALDIK’


Bakan Arslan, Avrasya Tüneli ve  Marmaray  ile ilgili de “Birinde kendi aracınızla gidiyorsunuz, bireysel kullanım söz konusu. Ayrıca yakıt israfı var. Marmaray gibi toplu taşıma araçlarıyla hem yakıttan tasarruf ediyorsunuz, hem de sera gazları salınımı azaldığı için doğaya daha az zarar veriyorsunuz. Vakit nakittir, bu da çok önemli. Büyükşehirlerde yaşayan insanlar için bu çok daha ölçülebilir bir şey. 


Avrasya Tüneli, 1-1.5 saatte kat edilecek bir yolun 15 dakikada kat edilmesi demek. Avrasya Tüneli ile karşıya geçtiğiniz yerde Kadıköy’ün çok yoğun nüfusu olan bir bölgesine çıkıyorsunuz. Avrasya Tüneli ile ilgili başlangıçta, ‘Tarihi yarımadaya ekstra bir yük mü getirir, zarar mı verir’ diye tereddüt vardı. Muaf olmasına rağmen, Avrupa’nın çok saygın büyük şirketleri ve Türkiye’den yüklenicilerle birlikte ÇED çalışmaları yapıldı. Orada da görüldü ki tam tersine tarihi yarımadaya yük olmayacak, çevreye olumsuz etkileri azaltılacak. Bu proje, ödül almış bir projedir” dedi.


‘İSTANBUL’UN TRAFİĞİ İLE İLGİLİ EYLEM PLANI ÇALIŞMASI VAR’ 


Bakan Arslan, İstanbul’un trafiği ile ilgili şöyle konuştu:


“Gerek Avrasya Tüneli, gerekse Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılırken, Marmaray’la ilgili daha önce yapılmıştı. Bunların Büyükşehir Belediyesi ve bizim yaptığımız metrolarla birlikte trafik yükünü ne kadar alacağı, etütlerle belirlenmişti. Başbakan’ımızın kullandığı yüzde 25 ifadesi, gerek Avrasya Tüneli’nin gerek Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları, gerekse bizim ve belediyenin yaptığı metrolar var. Başbakan’ımızın yine bir ifadesi vardı: Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bir eylem planı çalışması var. Onu da inşallah belli bir noktaya getirdiğimizde açıklanabilir hale gelecek. “


'KARS, ARDAHAN, IĞDIR VE AĞRI TOPYEKÛN KALDIRILMALI'


Bakan Arslan cazibe merkezleri ile ilgili “Elbette ki bir yeri cazibe merkezi addediyorsanız onun cazibe merkezi olmasıyla ilgili birinci kriter ulaşılabilir ve erişilebilir olması. Yine, eğer bulunduğu bölgenin cazibe merkezi ise o bölgenin hepsine hizmet verebilir. Hizmetlerin, paylaşılabilir olması lazım. Kars, Ardahan, Iğdır, Ağrı, buranın topyekûn bölge olarak kalkınması gerekir. Dolayısıyla bütün ana koridorların hep birden bu 4 ile hizmet edebilir olması lazım. Bu ana koridorlar üzerinden Karadeniz’e, Gürcistan’a hatta Ortadoğu’ya inilebilir olması lazım. Yani İran, Suriye, Irak, dolayısıyla bütün bu projeleri o bölgeyi komple kalkındıracak şekilde yapılandırıyoruz. Tahmin ediyorum Sayın Başbakan’ın bu konuda bize geçmişte verdiği talimat örneklerle başka yerlere de yayılacak. Bölge olarak merkez kabul edip, eşzamanlı uygulanacak projeler ve projelerin birbirini desteklemesini de sağlayarak kalkınmasını sağlamak” dedi. 


‘HAVALIMANI CAZIBEYI ARTIRIR’ 


Aslan söyle konuştu: “Yine özellikle havalimanının bulunduğu yeri cazibe merkezi yapacağını düşünürseniz Hakkâri’de bir havalimanı yeri yoktu, mecburen gittik Yüksekova’da yaptık. Keza Şırnak Havalimanı da öyle. Şırnak’ta da yakın bir yerde havalimanı yapacak arazi yoktu. Cizre konum olarak çok uygun ve Cizre’de havalimanı var.”


‘EGE’DE TRAFİK RAHATLAYACAK’ 


“Osmangazi Köprüsü’nden sonra Hersek’ten Orhangazi’ye olan kısmı açılmış durumda. Orada Yalova’nın içine girmiyorsunuz; Altınova-Yalova arasını kat etmiyorsunuz; hem de Yalova sonrası Orhangazi’ye giderken o yokuşu tırmanmıyorsunuz. Ciddi zaman tasarrufu var. 1 saat-1 saat 15 dakika sürecek mesafe, 20 dakikanın da altına düşüyor. Ciddi şekilde trafik rahatladı. Köprünün açılmasıyla birlikte İstanbul’dan Orhangazi’ye kadar olan kısmı, yaklaşık 58-59 km, kesintisiz açılmış olacak. Bu bayram ve yazla birlikte Ege’ye inen trafikte çok ciddi rahatlama sağlayacak.” 


‘FİNANSMAN SIKINTIMIZ YOK’ 


Bakan Ahmet Arslan devam eden projelerle ilgili Türkiye’nin bir finansman sıkıntısı yaşayıp yaşamadığına yönelik sorumuza ise şu yanıtı verdi: “Şu an hiçbir projemizde finansman sıkıntısı yok. Modelde hiçbir değişiklik olmaz. Dünya, Türkiye’de yap-işlet-devretle yapılan projeleri, kamu özel işbirliği anlamındaki Türkiye’deki uygulamaları örnek alıyor. Dünya Türkiye’yi örnek alıyorken, bizim bundan vazgeçmemiz için bir sebep yok ama modeller her zaman geliştirilebilir.”


RUSYA İLE İLİŞKİLER DÜZELİR 


Bakan Arslan “Tabii Dışişleri Bakanlığı’mızın belirlediği politika çerçevesinde hareket ediyoruz. İnşallah bu ortam yumuşadıkça biz de buna ayak uyduracağız. Yani her zaman projeleri çalışırsınız, onları hızlı bir şekilde hayata geçirmeye çalışırsınız. O projelerle ilgili yine çalışmalar devam eder. (Mısır’la ilişkiler) Rusya ile ilişkilerin bozulması çok farklı. Benim beklentim ve umudum o ki Rusya ile olan ilişkilerin çok kısa bir sürede düzelip inşallah yine iyi işbirlikleri yapabileceğimiz noktaya ulaşması. Mısır’ınki biraz siyasi konjonktüre bağlı; inşallah onlar da düzelecek...” dedi.




Bülent AYDEMİR/Habertürk




Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;




Önümüzdeki 5 yılda 35 milyar liralık yatırımın planlandığı Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ulaşım alt yapısı güçleniyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Doğu ve Güneydoğu’da imar ve ihya çalışmaları kapsamında hükümet olarak yoğun çalışmalar sürdürdüklerini ifade ederek “Bunları yaparken aynı zamanda ulaştırma koridorlarını tamamlamak adına zaten Karaman, Mersin,  Adana  hızlı treninin Gaziantep ve Diyarbakır’a uzatılmasıyla ilgili çalışmalarda epeyce belli bir noktaya gelindi. Amaç raylı sistemlerle bölge illerini birbirine bağlamak” dedi.

 

Bakan Arslan “Çalışmalar sürüyor. 2023 hedefleri çerçevesinde hızlı trenin gitmesi var. Kuzey Irak ve Suriye’ye de iniyor. Belirli bir yere kadar hızlı tren sonra komşu ülkelerinizin hattına da bağlı. Amaç belirli bir noktadan sonra konvansiyonel trenle gitmektir hızı da 160’tır zaten” değerlendirmesinde bulundu.

 

PROJELER 3.5-4 YILA İNDİ

 

Bakan Arslan, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde cazibe merkezi oluşturarak bölgesel kalkınmanın sağlanmasının önemli olduğunu söyledi. Arslan “AK Parti olarak biz ülke genelinde çok şey yapıyoruz  ama geçmişteki dengesiz yatırım yapılmış olmasının sonuçları itibariyle ne yaparsanız yapın aynı seviyeye getiremiyorsunuz. Cazibe merkezleri ile bölgesel kalkınmayı sağlamış olup kalkınmışlık farkını da gidermiş olacağız” tespitini yaptı.

 

Arslan, İstanbul başta olmak üzere bölge şehirlerindeki trafiği rahatlatacak Marmara Ringi Projesi’nin önemli olduğunu ifade ederek “Marmara Denizi etrafındaki alanları birbirine ne kadar kolay ve hızlı bağlarsanız o bölgedeki sanayiyi de Ege’ye indirme şansınız var. İç Anadolu üzerinden Orta Asya’ya gönderebilme şansınız var” diye konuştu. Bakan Arslan, Osmangazi Köprüsü’nün 30 Haziran’da açılışının yapılacağını belirterek “Hem Cumhurbaşkanımız hem Başbakanımız katılıyor. Vatandaş biraz da yaşayarak takdir etmeyi seviyor, bizim insanımızın huyudur. Köprü ile Gebze’den başlayarak insanlar Bursa’ya kadar hızlı geçmiş olacak. Köprüde zamanda sarkma yok. Sene sonuna kadar Bursa tamamlanmış olacak. 2018’e kalmadan da İzmir’e gidilmiş olacak” şeklinde konuştu. Arslan, geçmişteki projelerin ortalama süresinin 15-20 yıl olduğunu ifade ederek AK Parti hükümetleri döneminde bunun 3.5-4 yıla indirildiği kaydetti. Rize -Artvin havalimanı ile ilgili de Yüksek Planlama Kurulu kararının çıktığını bildiren Bakan Arslan, “Projelerle ilgili nihai çalışmalar yapılıyor. Onunda yakın zamanda ihalesine çıkarız. Bu yıl çıkar” dedi.

 

Güneydoğu’da şehir içine sıcak asfalt

 

Terör örgütü Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bombalı tuzaklarla yolları kullanılmaz hale getirirken, yeniden inşa sürecinde içerisine ve altına bomba yerleştirilen parke taşlar ve kalitesi düşük asfalt yol yerine, BSK adı verilen sıcak karışım asfalt döşenecek. Ulaştırma Bakanı Arslan, sıcak karışım asfalt yapılmasıyla ilgili olarak çalışmaların sürdüğünü belirterek, “Hem biz hükümetimizin kararı çerçevesinde valiliklerle protokol yapıp o yolları da oralarda yapıyoruz. Bir kısmına başladık bir kısmına başlamak üzereyiz. Şehir içi de yapılacak” dedi.

 

Kanal İstanbul’a öncelik verilecek

 

Bakan Arslan, devam eden projelerin dışındaki öncelikler arasında Kanal İstanbul ve Çanakkale Köprüsü’nün olduğunu söyledi. Kanal İstanbul ve Çanakkale için YPK onayında herhangi bir sıkıntı olmadığını belirten Arslan, “Çanakkale ile ilgili Başbakanımız ifade etmişti 2023’e kadar bitirme hedefi var. Orda başka bir özellik daha deklare etmişti ayak açıklığı 2023 metre. O biraz bilinçli. Köprünün adı da 1915. Kanal İstanbul’da çalışılan güzergah alternatifleri vardı. Onlarla ilgili belli bir aşamaya gelindi. Onunla birlikte öngördüğümüz bir finansal yöntem var. Yap- işlet-devret olmak şartıyla onun içindeki finansal yöntemi de son aşamaya getiriyoruz. Çalışmalar eş zamanlı yürüyor” dedi.


Güneş




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde açıkladığı ve Çılgın Proje olarak nitelendirilen Kanal İstanbul projesi ile ilgili gelinen son noktayı aktardı.  “Bizde proje bitmez” diyen Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, "Konsept V şeklinde olacak. Kanal üzerinde 5-6 köprü var. Yine demiryolları da bu köprülerle bağlanmış olacak” dedi.


"Güzergâhlarla ilgili çalışma artık son aşamaya geldi. Doğrusu çok şey söylenebilir ama kamuoyuna deklare edecek hale getirmemiz lazım. Konsepti 'V' şeklinde olacak. Doğu-batı aksında şu an olan ve yeni yollarla birlikte ihtiyaç duyulan yerlere köprü olacak. Görsel olarak ilave köprü diye bir şey yok. O güzergâhta 5 veya 6 köprü var. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Halkalı'dan sonra bir de Kınalı'ya uzatılması var. O kapsamda bir köprü daha gelecek. Yine Yavuz Sultan Selim üzerinden geçen demiryolu da batı aksında bağlanmış olacak. Mesela onun için de bir köprü olacak. Projeyle yakından ilgilenen firmalar var."


Bakan Arslan, İstanbul'un trafiği ile ilgili olarak da şunları söyledi:


"Gerek Avrasya Tüneli, gerekse Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılırken, Marmaray'la ilgili daha önce yapılmıştı. Bunların Büyükşehir Belediyesi ve bizim yaptığımız metrolarla birlikte trafik yükünü ne kadar alacağı, etütlerle belirlenmişti. Başbakan'ımızın kullandığı yüzde 25 ifadesi, gerek Avrasya Tüneli'nin gerek Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları, gerekse bizim ve belediyenin yaptığı metrolar var. Başbakan'ımızın yine bir ifadesi vardı: Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bir eylem planı çalışması var. Onu da inşallah belli bir noktaya getirdiğimizde açıklanabilir hale gelecek. "




Sabah



Haber Yeni Söz Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;



Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 'Kanal üzerinde 5-6 köprü var. Yine demiryolları da bu köprülerle bağlanmış olacak” açıklamasını yapmıştı. Neden yeni yapılan bir proje için yerüstü güzelliği engellensin. Geçişlerin tamamı yeraltından olsun. Maliyeti de daha ucuz olur. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakam Ahmet Arslan, yeni dev projeler konusunda iddialı konuştu: “Öncelikli ve en büyük projemiz şu an Kanal İstanbul. Kanal İstanbul'la birlikte tabii bazı projelerin bitmesi, yeni bazı projelerin başlaması demek aslında. O anlamda inşallah çalışmalarımız devam edecek. Bizde proje bitmez” dedi.


Bakan Arslan, Kanal İstanbul ilgili “Güzergahlarla ilgili çalışma artık son aşamaya geldi. Doğrusu çok şey söylenebilir ama kamuoyuna deklare edecek hale getirmemiz lazım. Konsepti ‘V' şeklinde olacak. Doğu-batı aksında şu an olan ve yeni yollarla birlikte ihtiyaç duyulan yerlere köprü olacak Görsel olarak ilave köprü diye bir şey yok O güzergahta 5 veya 6 köprü var. Yavuz Sultan Selim Köprüsünün Halkalı'dan sonra bir de Kınalıya uzatılması var. O kapsamda bir köprü daha gelecek Yine Yavuz Sultan Selim üzerinden geçen demiryolu da batı aksında bağlanmış olacak Mesela onun için de bir köprü olacak Projeyle yalandan ilgilenen firmalar var” dedi. Kanal İstanbul V şeklinde olacak açıklamasını yapan Bakan Ahmet Arslan devanı eden projelerle ilgili “Şu an hiçbir projemizde finansman sıkıntısı yok. Modelde hiçbir değişiklik olmaz. Dünya, Türkiye'de yap-işlet-devretle yapılan projeleri, kamu özel işbirliği anlamındaki Türkiye'deki uygulamaları örnek alıyor. Dünya Türkiye'yi örnek alıyorken, bizim bundan vazgeçmemiz için bir sebep yok ama modeller her zaman geliştirilebilir” değerlendirmesini yaptı.

 


Yeni Söz


Geri Dön