Karabük-Zonguldak demiryolu hattı ocak ayında açılıyor!
Türkiye'nin en önemli yük akslarından olan ve toplam 220 milyon euro maliyetle AB standartlarında yenilenen Irmak-Karabük-Zonguldak demiryolu hattının ilk fazı olan Karabük-Zonguldak arası Ocak'ta açılacak.
Türkiye'nin en önemli yük akslarından olan ve toplam 220 milyon euro maliyetle AB standartlarında yenilenen Irmak-Karabük-Zonguldak demiryolu hattının ilk fazı olan Karabük-Zonguldak arası 2016 yılının Ocak ayında açılacak.
Avrupa Birliği ile Türkiye'nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye'deki en büyük proje olma özelliği de taşıyan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon projesinin birinci fazı olan Karabük-Zonguldak kesimi Ocak 2016'da açüacak. İkinci faz olan Irmak-Karabük kesiminde ise inşaat ve sinyal işleri sürüyor.
Toplam maliyeti 220 milyon euro çlan projenin 188.3 milyon euroluk kısmı AB tarafından karşılanıyor. Proje kapsamında mevcut hattın rehabilitasyonu ile sinyalizasyonu yapüacak, ayrıca hat üzerine telekomünikasyon tesisleri kurulacak. Altyapısının yenilenmesi ve kapasitesinin geliştirilmesiyle hattın, Türkiye'nin ekonomik ve bölgesel gelişmişliğine büyük katkı sağlayacağını belirtiliyor.
Proje tamamlandığında seyahat süresi kısalacak. Projenin hayata geçmesiyle toplam 450 km uzunluğundaki hattın rayları tamamen yenüenecek, taşıma kapasitesi ve işletme hızı artırüacak. Projenin IPA fonlarından karşılanmasına dair "İkili Anlaşma" Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu arasında 27 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen törenle imzalanmıştı.
800 kişilik ekip
Projenin temeli Yapı Merkezi+MÖN İnşaat Ortak Girişim grubuyla yaklaşık 220 milyon euro bedel ile 2012'de atılmıştı. Projenin finansmanın yüzde 85'i Avrupa Birliği hibe fonlarından karşılanırken, proje kapsamında yol alt ve üstyapı yenüeme ve AB standartlarında sinyalizasyon sistemi yapılacak. Hat iki faza bölündü. Birinci faz Karabük-Zonguldak, ikinci faz ise Irmak-Karabük oldu. Birinci kesimde fiziksel üerleme yüzde 98 oranında iken Karabük -Zonguldak kesiminin ocak ayında işletmeye açılması planlanıyor. İkinci kesimde inşaat işlerinde yüzde 60, sinyal işlerinde yüzde 7 fiziki üerleme sağlandı. Hattın baştan sona AB standartlarında yenilendiğini, kullanılan raylar ve makasların yerli malı olduğunun altını çizen yetküüer, projede 800 kişilik bir ekiple çalışıldığını bildirdi.
Kömür ve hammadde taşımacılığında kullanılacak
1999 yılındaki Helsinki Zirvesi'nin Türkiye'nin AB adaylığına vize vermesi, kamu kurum ve kuruluşlarının yeniden yapılandırılmasını ve altyapının geliştirilmesini hızlandırdı.
Bu kapsamda Türkiye'nin taşımacılık sektörü altyapı yatırımlarından gerekli payı almaya devam ederken, yük taşımacılığında demiryollarının kullanımını arttırmak için altyapı yenileme çalışmaları hızlandı.
Bu yenileme çalışmalarından biri olan 415 km uzunluğundaki Irmak-Karabük- Zonguldak hattı, kömür ve ham madde taşımacılığında önemli bir hat olarak biliniyor. Karadeniz'den Türkiye'ye geçişte önemli bir koridor görevi üstleniyor. Yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan hat üzerinde 8 adet istasyon yer alıyor. Bunlar; Irmak (Başlangıç), Çankırı (102 km), Çerkeş (206 km). Ülkü (291 km), Karabük (294 km), Filyos (390 km), Çatalağzı (405 km), Zonguldak (415 km).
Dünya