18 / 11 / 2024

Haliç Köprüsü'ne İtalyan ve Japon mühendislerden inceleme!

 Haliç Köprüsü'ne İtalyan ve Japon mühendislerden inceleme!

İtalyan ve Japon uzmanlar, Haliç Köprüsü'nün Edirnekapı-Okmeydanı istikametindeki (orta-eski köprü) mesnetlerinde üç gün önce meydana gelen ayrılmaya ilişkin hasar tespit çalışması yaptı




İnceleme sonunda hazırlanacak rapor doğrultusunda, köprünün sağlamlaştırılması için çalışmalara başlanacak.


İstanbul trafiğinin en yoğun aktığı ulaşım ağlarından biri olan Haliç Köprüsü'nde yaşanan olayın ardından, kalıcı çözüm için dünya çapında deneyimli üç mühendis İstanbul'a geldi. Hasarın ardından Japon IHI firmasında görevli mühendisin önerisi üzerine geçici olarak krikolarla bağlantı yeri güçlendirilen, üzerinde meydana gelen yükselti asfalt dökülerek kapatılan Haliç Köprüsü, İtalyan mühendisler ve köprü yapım firmasında görevli Japon mühendisler tarafından detaylıca incelendi.


Yapılan çalışmalara ilişkin bilgi veren Türkiye Deprem İzolasyon Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mircan Kaya, Haliç Köprüsü'ndeki kenar ayaklardan birindeki mesnet elemanlarından (köprünün yükünü taşıyan cihaz) birinin hasar gördüğünü, ancak bu hasara neyin sebep olduğunun tespit edilmesi için uluslararası bir ekibin köprüde çalışma yaptığını söyledi.


Bu projelerin çok ciddi ve disiplinli bir şekilde yürütüldüğünü anlatan Kaya, bu tespit çalışması yapıldıktan sonra acilen ne yapılması gerekiyorsa yerine getirileceğini, mesnet elemanının değiştirileceğini dile getirdi.


Kaya, sorunun nereden kaynaklandığının çok önemli olduğunu ve her şeyin gözden geçirilmesi gerektiğini vurgulayarak, “En kısa zamanda sorun çözülecek. Hem Karayolları Genel Müdürlüğü, hem de Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü yöneticileri ve mühendisleri konu üzerinde çalışıyorlar” dedi.


Haliç Köprüsü'nün durumuna ilişkin raporun en kısa zamanda hazırlanacağını ve Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sunulacağını belirten Kaya, daha sonraki süreçte alınması gereken önlemlerin kararlaştırılarak, yerine getirileceğini söyledi.


Kaya, alınan geçici önlemin, iyi ve önemli bir yapımcı müteahhit firma tarafından yapıldığına işaret ederek, “Servis koşulları altında köprüde bir risk yoktur. Bu, yapımcı firma tarafından teyit edilmiştir. Tespit raporumuz çıktıktan sonra en kısa zamanda Karayolları Genel Müdürlüğü de açıklama yapacaktır” diye konuştu.

Mesnet elemanı yerinden çıkarıldıktan sonra, yapının tutulması için kriko kullanılması gerektiğini anlatan Kaya, bu krikonun köprüyü güven altına almak ve desteklemek amacıyla geçici olarak konulduğunu kaydetti.


Kaya, dünya çapında kıdemli üç İtalyan mühendisin köprüde çalışma yaptığını ifade ederek, “İlk bulgulara göre, mesnette zarar var ama sorun sadece mesnedin zarar görmesi değil. O yüzden basit şeylermiş gibi yorum yapmak doğru değil. Köprünün bakım çalışmaları düzenli olarak Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından yapılıyor. Bu, yapımcının da tedarikçi firmaların da sorumluluğu altında değil. Bizlerin görevi bakım manüellerini hazırlamak. Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü'nün köprüleri çok ciddi kontrol ettiğini biliyoruz” şeklinde konuştu.


Mircan Kaya, Türkiye Deprem İzolasyon Derneği'nin, Türkiye'de yapılan sismik güçlendirme projelerinin nasıl yapıldığını takip ettiğini ve bir sorun olması durumunda müdahale ettiğini sözlerine ekledi.


Haliç Köprüsü


Haliç üzerinde Ayvansaray ile Halıcıoğlu arasında yer alan ve Boğaziçi Köprüsü çevre yollarının Haliç geçişini sağlayan Haliç Köprüsü, 1971 yılında ayaklar üzerinde inşa edildi.


Köprünün yapımı, Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Genel Müdürlüğü, Ishikawajima-Harima Heavy Ind. Co. Ltd. adlı Japon ve Julius Berger-Bauboag AG adlı Alman kuruluşlar tarafından 34 ayda gerçekleştirildi. 995 metre uzunluğunda, 32 metre genişliğinde ve deniz yüzeyinden yüksekliği 22 metre olan köprü, 10 Eylül 1974 tarihinde hizmete girdi.


AA


Geri Dön