21 / 05 / 2024

Kira göçü emlak sektörünü dönüştürüyor! İkinci kademe şehirler de hareketlenecek!

Kira göçü emlak sektörünü dönüştürüyor! İkinci kademe şehirler de hareketlenecek!

Alaaddin Reklam Ajansı tarafından hazırlanan “2023 Gayrimenkul Trendleri” raporunda, Kovid-19 salgınıyla başlayan ve barınma maliyetlerinin yükselmesiyle devam eden zorunlu kira göçünün, ikinci kademe şehirlerdeki emlak piyasasını önümüzdeki beş sene içinde geliştireceğini ileri sürüldü.



Dünya genelinde koronavirüs pandemisi ile başlayan ve enflasyon ile devam eden süreçte, metropol sakinlerinin yüzde 15 ile yüzde 28'inin muhtemelen şehir dışına taşınacağı tahmin ediliyor. 

Türkiye'de de pandemi ile başlayan ve barınma maliyetlerinin yükselmesiyle devam eden zorunlu göç, megakent İstanbul'un alternatifi olarak Çanakkale ve Sakarya, Ankara’nın alternatifi olarak da Bolu ve Konya gibi ikinci kademe şehirlere kaçışı çoğalttı. 

Raporda, uzaktan çalışmanın etkisiyle başlayan “tatil evlerinde yıl boyu yaşama” ve kurumsal şirketlerin “genel merkezleri büyük şehirler dışına taşıma” yönelimlerinin de ticari taraftaki trendleri etkilediğine dikkat çekiliyor. 

Kira göçü emlak sektörünü dönüştürüyor! İkinci kademe şehirler de hareketlenecek!

Nispeten daha az yoğun olan, yaşam kalitesi yüksek şehirlerin hem markalı konut projelerini, hem de yatırımcıları çekeceği ve gelecek 5 yıl için ekonomik büyüme ve gözde gayrimenkuller için daha fazla değer yükselişine neden olacağı tahmin ediliyor.

Emlak piyasasının geçmiş birkaç seneye kadar, İstanbul’un Anadolu Yakası’nda dahi yabancıya satış gerçekleştirilemezken; şimdi Kartal’dan Beykoz’a kadar satış yapılabilmesi, bu dalganın çok yakında aynı efektle Anadolu’ya da hızla yayılacağını işaret ediyor. 

Geçmiş kriz dönemlerinde olduğu gibi kendi varlıklı vatandaşlarını ortaya çıkartmakta bonkör davranan permacrisis, yeni varlıklı vatandaşların talepleri yle metrekare fiyatlarını 10 bin dolar seviyesine yükseltirken; Rus oligarkların etkisiyle yeni Londra olmaya hazırlanan İstanbul'un metrekaresi 30 bin dolarlara ulaşan yeni lüks çağına hazırlanması gerekli. 

Kira göçü emlak sektörünü dönüştürüyor! İkinci kademe şehirler de hareketlenecek!

Diğer taraftan tinyhouse'ların moda olmaktan çıkıp, barınabilmek için zorunluluk olmaya başladığının da vurgulandığı raporda, büyük şehirler için 1+1 ve 1+0 konutların yeniden odak haline geldiği ve tinyhouse'lardan konut verimi almak isteyen tüketiciler için iç mimarinin de çok daha önemli hale geleceği belirtiliyor. 

Wellbeing kavramının 2023 yılında konutlar ve yaşam alanları aracılığıyla tüketicilerin hayatına nasıl dahil olacağını örneklerle açıklayan raporda, toksik olmayan boyalar, hava-su filtreleme sistemleri ve egzersiz odaları ile kendini hissettiren "Evde Sağlık" konseptinin de gelişerek, kök sebzeler için depolama alanları, nem kontrollü dolaplar, ısıtmalı refleksoloji zeminler ve aromaterapi duvarları gibi farklı uygulamalarında hayatımıza girmesine neden olacağı işaret ediliyor. 

Konuya ilişkin "Pandemi ve ardından gelen ekonomik konjonktür pazarlama ve satış ekiplerine yeni misyonlar yükledi. 3 sene öncesine kadar ‘karı-koca’ beyaz yakalı müşteriler, biraz peşinat ve 5 yıllık kredi desteği ile ortalama bir ev sahibi olurken, potansiyel alıcılar şimdi birikmişi ya da satabileceği bir şeyleri varsa ancak ‘yeni bir ev alma niyetine’ girebiliyor" açıklamasında bulunan Alaaddin Genel Müdürü İsmail Bölükbaşı, bu noktada iletişimin fiyat odağından çıkarak, tüketici ile bağ kurma ve değer iletişimine kayma noktasına geldiğinin altını çiziyor. 

Kira göçü emlak sektörünü dönüştürüyor! İkinci kademe şehirler de hareketlenecek!

İsmail Bölükbaşı, konuyla ilgili olarak, "Y kuşağında olduğu gibi, gelecek 10 yıl içinde yetişkin tüketiciler haline dönüşecek olan Z kuşağı da paralarını harcadıkları markalardan yüksek beklenti içerisinde… Bu da bir markanın hikayesinin yalnızca reklamlarla değil, tüm faaliyetleri ile anlatılmasını gerekli kılıyor" ifadelerini kullandı ve markalar için bu konuda yüksek olan çıtanın gelecek senelerde daha da yükseğe çıkacağını vurguladı. 

Raporda, pazarlamacılara sunulan veri hacminin sürekli yükseldiğine, verinin gücünden faydalanabilmenin en güçlü yolunun yapay zeka uygulamalarını kullanarak, veriyi akıllı ve eyleme geçirilebilir iç görülere taşımaktan geçtiğine dikkat çekiliyor.

Aktarılan son dakika verilerine göre; gayrimenkul markalarının yakın gelecekte yapay zeka yardımıyla, hangi müşterilerinin ikna edilmeye daha yatkın olduğunu ya da tarama geçmişlerini baz alarak doğru konut seçeneğini belirleyebileceğine dikkat çekildi. 

Yeni Konut Finansman Programı kanun teklifi TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda! 

0.69 konut kredisi Vakıfbank, Ziraat Bankası, Halkbank hesaplama işlemi nasıl yapılır?

Satılık ve kiralık ev fiyatları ne olacak? Nihayet beklenen tarih verildi! Bu tarihten önce işlem yapmayın!


Geri Dön