Kongre turizmi 4 milyar dolara yaklaştı!
Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30'luk kısmını elinde bulunduran son 10 yılda ciddi gelişme gösteren kongre, toplantı ve etkinlik turizmi, 26 milyar dolar olan Türkiye turizm gelirlerinin yüzde 15'lik kısmını oluşturuyor.
Son 10 yılda ciddi gelişme gösteren kongre, toplantı ve etkinlik turizmi (MICE-Meeting-Incentive-CongressEvent), Türkiye'de de firmaların ilgisini çekiyor. Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30'luk kısmını elinde bulunduran etkinlik turizmi, 26 milyar dolar olan Türkiye turizm gelirlerinin yüzde 15'lik kısmını oluşturuyor. Amerika'nın lider olduğu turizm alanında Türkiye 18'inci sırada yer alıyor. MICE tarzı etkinliklere en fazla bütçe ayıran sektörlerin başında finans, sigorta, medya ve medikal olduğunu belirten Tourismo Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Kızıltan. bu tip kurumsal etkinliklerin genel olarak çalışanların eğitimi, yönetimsel karar ve mesajların paylaşılması ile performans değerlendirmesi gibi amaçlarla gerçekleştirildiğini söyledi. İş dünyasının artık ölçülebilir performansların peşinde olduğunu ifade eden Kızıltan. "Etkinlik yönetimi yapan şirketler müşterisini iyi tanımak, onun hedeflerine ve öngörülerine uygun, özgün ve orijinal teklifler sunmak ve bu kritere uygun projeler geliştirmek zorundalar." dedi. Eskiden bir etkinlik için arkada bir bez afiş ve bir de mikrofonun yeterli olduğuna dikkat çeken Kızıltan. "Ama artık öyle değil.
Öncelikle iş hayatında "zaman paradır' anlayışı iyice yerleşmiş durumda. Ayrıca organizasyonel yapılar büyüdüğü için lojistik ihtiyaçlar göz ardı edilemiyor." şeklinde konuştu. Türkiye'deki turizm sektörünün yaklaşık 26 milyar dolar tutarında bir büyüklüğe sahip olduğunu ifade eden Kızıltan, "MICE pazarının bu ciro içindeki payı yüzde 15 civarında. Türkiye'nin bu kategoride dünya pazarındaki yerine baktığımızda ise Birleşik Arap Emirlikleri, Polonya ve hatta Hindistan'ın gerisinde, 18'inci sırada yer aldığını görüyoruz." dedi.
Zaman