01 / 09 / 2024

Kriz Vitra'yı Çin ve Hindistan'a yöneltti

Kriz Vitra'yı Çin ve Hindistan'a yöneltti

Krizin Avrupa'ya ihracatını olumsuz etkilediği Vitra, Rusya, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Bahreyn, Dubai ve Libya gibi pazarlara daha fazla yüklenmeye başladı.



Banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan ve trendlerin belirlendiği ISH Frankfurt Fuarı'na Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, lokomotif markası Vitra ile çıkarma yaptı. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı'nın "Bir zamanlar katılmayı bile hayal edemediklerini" söylediği Franfurt Fuarı'nda birçok uluslararası marka kriz nedeniyle küçük standlarla katılırken, Vitra, satın aldığı Burgbad ile 1500 metrekarenin üzerinde dev standla boy gösterdi. İlk olarak 1982'de 12 metrekarelik bir standla fuara katılan Vitra, hedefini 3 yıl içinde Avrupa'nın en büyük 3 markası arasına girmek olarak açıkladı.
Eczacıbaşı CEO'su Erdal Karamercan, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ve Genel Müdürü Haluk Bayraktar'la birlikte fuara katılan Bülent Eczacıbaşı, bu yıl neden katıldığını, "Kriz nedeniyle kimler etkilenmiş, kimler yüzünü geleceğe dönmüş görmek istedim" sözleriyle açıkladı. Eczacıbaşı, dünya markası olma konusunda başka markalar satın alma stratejisi benimsediklerini, ancak adımları dikkatli atacaklarını belirterek, şöyle devam etti:
"Bir dünya markası olmak istiyoruz' demek kolay, gerçekleştirmek ise zor. Bir kere ihracat yapmakla dünya markasý olunmuyor. Çok ihracat yapmakla da marka olunmuyor. Dünya markasý olmak için bir kuruluţun çok çeţitli pazarlarda bulunmasý lazým. Bir-iki ülkede iyi satýţ yapmakla da dünya markasý olunmuyor. Kullanýcý nezdinde akla ilk gelenlerden biri olmasý önemli. O ülkelerde mimarlar, inţaatçýlar, ev kadýnlarýnýn aklýna gelen markalardan olmanýz lazým. Bunu yapmak da uzun yýllar alýyor. Biz bunlarý yapmak istiyoruz. Bunlarý yaparken baţka markalarý satýn almayý stratejimizin bir parçasý olarak görüyoruz. Bu bize gerçekten heyecan veriyor."

Cironun yarısı ihracat
Hüsamettin Onanç da, "Avrupa'da Roca, Grohe, Sanitex, Ideal Standart ve Marazzi'den sonra altıncı sıradayız. Türkiye'den bir dünya markası çıkacaksa bu Vitra olacaktır" dedi. Onanç, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun 2008 cirosunun 1.2 milyar dolar olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Ciromuzun yarısını ihracat oluşturuyor. Global kriz özellikle Avrupa'ya dönük ihracatı olumsuz etkiliyor. Biz de bu nedenle Rusya, BDT ülkeleri, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Bahreyn, Dubai ve Libya gibi pazarlara daha fazla yüklenmeye başladık. Ayrıca Çin ve Hindistan pazarlarında üretime dönük yatırım dahil her konuda araştırmalar yapıyoruz. Vitra'nın dünyanın çeşitli ülkelerinde kendisine ait 9 mağazası bulunuyor, 2 binden fazla satış noktasına ulaşıyor."

Ar-Ge tek merkezde toplanıyor
Eczacıbaşı CEO'su Erdal Karamercan ise, grubun dünya sıralamasında 6'ıncı durumda olduğunu belirterek, "Aslında bu sıralama net satışlara göre yapılıyor. Satış, tek başına başarı kriteri olmaya yetmez. Aksi halde, Çin'in bütün şirketleri, satışlar nedeniyle dünya lideri çıkabilir. Markaların gücüne, değerine de bakmak lazım. Vitra'nın dünya markası olma yolunda attığı adımların yararı, içinde bulunduğumuz krizde daha iyi ortaya çıkacak" açıklaması yaptı.
Bu arada Hüsamettin Onanç ve Haluk Bayraktar, bazı tesislerinde dağınık şekilde bulunan Ar-Ge bölümlerini Bozöyük'te kurulacak Ar-Ge merkezinde birleştirmeyi planladıklarını bildirdi. Bayraktar da, şu bilgileri verdi: "Ciromuzun yüzde 2'sini Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Her yıl Ar-Ge ve tasarıma 3 milyon euro yatırıyoruz. Bozöyük'te 2010'da devreye girecek yeni Ar-Ge merkezimizde 50-55 kişi çalışacak."


Bruce Willis yeni filmi için Vitra istedi
Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek de, Vitra'nın dünya starları tarafından talep gören bir marka haline geldiğini söyledi. Erbilek, ABD'li ünlü sinema oyuncusu Bruce Willis'in henüz vizyona girmeyen yeni filminde Vitra ürünlerini istediğini açıkladı. Dekorasyona düşkün olan Willis'in yeni filminde ünlü tasarımcı Ross Lovegrove'un tasarladığı MOD serisini kullanacağını dile getiren Erbilek, "Wills, MOD serisi banyo ürünlerini internetten tesadüfen görmüş. Bu şekilde bizimle bağlantı kurdu" dedi. 2007'de Ross Lovegrove imzalı "sıçratmaz pisuvar" ile büyük ilgi uyandıran Vitra, bu yıl da susuz pisuvarı Frankfurt'ta tekrar görücüye çıkardı. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Genel Müdürü Haluk Bayraktar da, Ross Lovegrove'un 2007'de tasarladığı "sıçratmayan pisuvar"ın bir adım ötesine geçtiklerini belirterek, "Frankfurt'ta bu yılki ISH Fuarı'nda ilk kez Vitra'nın 'susuz pisuvar'ını vitrine çıkardık. Yeni ürünümüzde su tüketimi tamamen sıfırlanıyor. Susuz pisuvarın içine ABD kökenli Falcon'un bizim için geliştirdiği kartuşu yerleştiriyoruz. Kartuş, ortalama 7 bin kullanım olanağı sağlayan jel içeriyor. O jel, pisuvarın temizliğini sağlıyor. Tek kartuşun 7 bin kez kullanıldığı düşünüldüğünde, yılda 28 ton su tasarrufu sağlayabiliyor" dedi.


Lovegrove'in Vitra için yeni serisi Freedom
Dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove'da fuarda yeni ürünlerini tanıttı. Lovegrove ile dünyada Vitra'ya bakışın değiştiğini belirten Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, "Ross ile en prestijli showroomlara girmeye başladık. Globalleşmemize katkısı çok oldu. Vitra algısı değişti" dedi. Vitra'nın banyo ürünleri tasarımı için 5 yıl önce ilk görevi aldığını belirten Lovegrove ise şunları söyledi: "Önce İstanbul'a geldim. 9 ay boyunca sektörü, Vitra'yı tanımaya çalıştım, İstanbul'u inceledim. Sonra 150 parçalık 'İstanbul' serisini tasarladım. Arkasından 2007'de MOD serisini ortaya çıkardık. 2009 ISH Fuarı'na ise 'Freedom' adını verdimiz seriyi hazırladık. Bu seri, Vitra için yaptığım tasarımlar arasında benim açımdan 'Everest Tepesi' diye tanımlanabilecek noktadır."

Referans

Geri Dön