22 / 11 / 2024
fuzul

LCW, 2023'te yurtiçinde 500 yurtdışında da bin mağazaya ulaşacak!

LCW, 2023'te yurtiçinde 500 yurtdışında da bin mağazaya ulaşacak!

LC Waikiki, 2023 hedefini belirledi. Türkiye'de 500, yurtdışında bin mağazaya ulaşmayı planlayan şirket, 10 milyar dolar ciro hedefliyor. LCW Yönetim Kurulu Başkanı Küçük, "Koşmamız gerekiyor" dedi...




LC Waikiki, 2023 hedefini belirledi. Türkiye'de 500, yurtdışında bin mağazaya ulaşmayı planlayan şirket, 10 milyar dolar ciro hedefliyor. LCW Yönetim Kurulu Başkanı Küçük, "Koşmamız gerekiyor" dedi.


Hazır giyim perakendesinde yüzde 16'lık dilimle en yüksek pazar payına sahip olan LC Waikiki, yurtiçi ve yurtdışında hedef büyüttü. Her iki pazarda mağaza atağına kalkan şirket, 2023'te Avrupa'nın en büyük 3 markası arasına girmek için düğmeye bastı. Yurtdışındaki 100'üncü mağazasını Bosna Hersek'in Mostar şehrinde açan şirket, 9 yılda 900 mağaza daha açacak. Kalabalık bir iş ve basın grubuyla Bosna Hersek'te şirketin hedeflerini anlatan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "2014'ü 2.8 milyar dolar ciro, 120 uluslararası 400 de yurtiçi mağazasıyla kapatmayı planlıyoruz" dedi. Toplam çalışan sayısının 22 bin 500'e çıkacağını aktaran Küçük, 2023'te ise yurtiçinde 500 yurtdışında da bin mağazaya ulaşacaklarını söyledi. Küçük, LC Waikiki'nin 2023'te 4 milyar doları yurtiçinden 6 milyar doları ise yurtdışından olmak üzere 10 milyar dolar ciroya sahip bir şirket olmasını hedeflediklerini ifade etti. "Bunun için koşmamız gerekiyor" diyen Küçük, şöyle konuştu: "Önümüzde büyük hedefler var. Rekabeti yerel değil global yapmamız gerekiyor. Avrupa'nın ilk 3'ü arasına gireceğiz." 


HEDEF KOMŞU ÜLKELER 

Hedef bölgelerinin başta komşu ülkeler olmak üzere Balkanlar, Afrika, Hindistan, Çin ve Endonezya olduğunu belirten Küçük, "AB hazır giyime doymuş bir pazar. Buraya girsek de kazanç getirmez. Nam olsun diye Londra'ya Paris'e mazağa açacak kadar paramız yok" şeklinde konuştu. Küçük, şöyle devam etti: "Türkiye'de en fazla istihdam sağlayan 11'inci, firmayız. Yeni mağaza yatırımlarımızla yurtiçi ve yurtdışında istihdamımızı artıracağız. Başta Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri olmak üzere bine yakın tedarikçiden ürün alıyoruz. Yurtdışındaki mağazalarımıza koyduğumuz ürünler de Türkiye'den gidiyor. 2013'te yurtdışındaki mağazalarımıza 400 milyon dolarlık ürün ihraç ettik." 


HAFTADA 12 MİLYON MÜŞTERİ

LC Waikiki Uluslararası Mağazacılık Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, yurtdışında yeni açılan her bir mağaza için yaklaşık 1.5 milyon dolar yatırım yaptıklarını söyledi. Gökyıldırım, "Balkanlar'daki mağaza sayımızı 26'ya çıkardık. Bu ülkeye bugüne kadar toplam 40 milyon dolarlık yatırım yaptık" dedi. Yurtdışı mağazalarını 2 milyon kişinin ziyaret ettiğini belirten Gökyıldırım sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'deki de haftada 10 milyon LC Waikiki mağazasına gidiyor. Her hafta 12 milyon kişiyi ağırlıyoruz."


'KUR ARTIŞINI YANSITMIYORUZ'

Vahap Küçük, dolardaki yükselişin maliyetlerine yansıyıp yansımadığı yönündeki soruya, "Biz olabildiğince ulaşılabilir fiyatlara ürün satıyoruz. Zaman zaman dövizde dalgalanmalar oluyor ama bunu tüketiciye yansıtmıyoruz" dedi. Verimlilik artışıyla enflasyonu ve doların yükselişini telafi ettiklerini belirten Küçük, "Bıçak kemiğe dayandığında elbette fiyatlara yansıtırız. Ama gururla söyleyebilirim ki şu anki fiyatlarımız 1997'dekiyle aynı" yanıtını verdi.


Özge Yavuz/ Sabah 


Geri Dön