26 / 05 / 2024

Mutfak mobilyacılarına ihracatın kapısı açılıyor

Mutfak mobilyacılarına ihracatın kapısı açılıyor

2 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşan mutfak mobilyaları sektörünün kalbi 6-10 Mayıs'ta MUDERİSTANBUL 2009'da atacak



Mutfak sektöründe faaliyet gösteren firmaları biraraya getiren Ahşap Mutfak ve Banyo Mobilyası Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği (MUDER) ve Survey Fuarcılık'ın işbirliğiyle düzenlenen MUDERİSTANBUL2009 Fuarı, ihracat kapılarını açacak.
Fuar, 6-10 Mayıs tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek. 2 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşan mutfak mobilyaları sektöründe faaliyet gösteren ve aralarında dünyanın önde gelen markalarının da bulunduğu 40'tan fazla firmanın katılımıyla düzenlenecek olan fuara Almanya, İspanya, Rusya, Ukrayna, İran, Dubai, Amman, Katar, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, Suudi Arabistan gibi birçok ülkeden ziyaretçi gelecek.
Fuara birçok ülkeden konut müteahhitleri, tasarımcıları, mimarları ve büyük alım gruplarını davet ettiklerini belirten Survey Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Sinan Karahanoğlu, "Fuarların en önemli konusu ihracat. Birçok fuarda bu ihmal ediliyor. Fuarı organize eden şirketlerin en önemli görevi iş hacmi yaratacak potansiyel ülkeleri tespit edip, alıcıları fuara getirmek. Bunun için pek çok ülkede tanıtım çalışması yaptık" açıklamasını yaptı.
 
Katılımcılar MUDER'den ziyaretçiler Survey'den
10 bin metrekare alan üzerinde kurulacak MUDERİSTANBUL'a uluslararası arenadan pek çok konuşmacı, sergiler ve workshop'lar eşlik edecek. Fuarı ziyaret edecek hedef gruplar ise mimarlar, iç mimarlar ve tasarımcılar, müteahhitler, toptancı ve perakende zincirleri, mobilya yan sanayi üreticileri, kamu satın alma yetkililerinden oluşuyor. MUDERISTANBUL, 2001 yılından beri Almanya'da başarıyla düzenlenen ve Orta Avrupa'nın mutfak ve banyo pazarının en yüksek platformu haline gelen "Focus Küche & Bad" Fuarı'nın Türkiye'deki versiyonu olacak.
Bütün çalışmaları MUDER'le birlikte götürdüklerini ifade eden Karahanoğlu, katılımcıların yüzde 95'inin MUDER üyesi olduğunu söyledi. Bu tür işbirliklerinin fuar açısından çok verimli olduğuna değinen Karahanoğlu, "Dernek kendi adına fuar düzenlemiş oldu. Biz de katılımcı toplamak yerine nitelikli ziyaretçi getirebilmeye yoğunlaştık" dedi.
 
Herşey dahil fuarcılık anlayışı başladı
Survey olarak farklı bir fuarcılık anlayışıyla çalıştıklarını kaydeden Karahanoğlu, ZOW Fuarı'nda bir ilki gerçekleştirerek katılımcılara stand alanı, dekorasyon hizmetleri, yiyecek içecek ikramları, sergi aparatları, duvardan duvara halı, aydınlatma ve temizlik gibi hizmetleri ücretsiz olarak sunduklarını, bunu da 'Herşey Dahil Fuarcılık' olarak adlandırdıklarını anlattı. MUDERİSTANBUL fuarında da belli Mısır, Suriye, İran, Rusya gibi ülkelerde mobilya imalatını büyük yapan firmaları buraya getirip uçak, konaklama gibi masraflarını da karşılayarak ağırlayacaklarını bildiren Karahanoğlu, "Survey Fuarcılık faaliyet gösterdiği ülkelerde bu şekilde çalışıyor. Bu maliyetli bir iş ve Türkiye'de ziyaretçi getirmek açısından büyük boşluk var. Fuarların en önemli konusu ihracat. Sanayi ürünlerini de ancak fuarlarda satabilirsiniz. İhracat yapabilmek için yurtdışı operasyonları kuvvetli fuar firmalarını seçmek gerekiyor" şeklinde konuştu.
Survey'in, yedi ülkede faaliyet gösterdiğini ancak birçok ülkede de şubeleri bulunduğunu aktaran Karahanoğlu, Almanya, İtalya, Rusya, İspanya, Çin ve Türkiye'de merkezleri olduğunu iletti. (Referans)

Geri Dön