Pandemi Türk markaların mağazalaşma atağını kesemedi!
Tüm dünyayı derinden etkileyen pandemiden en çok zarar gören sektörler arasında yer alan perakendede yatırımlar hız kesmedi...
Tüm dünyayı derinden etkileyen pandemiden en çok zarar gören sektörler arasında yer alan perakendede yatırımlar da son sürat devam ediyor. Yatırımlarına hız kesmeden devam eden Türk perakendeciler yurtdışı mağazalaşma atağına devam ediyor.
400 milyon TL yatıracak Peru’yu da giydirecek...
Milliyet'ten Hanife Baş'ın haberine göre, LC Waikiki Başkanı Vahap Küçük, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sebebiyle hem yurtiçi hem de yurtdışı yatırımlarına ara vermedikerini söyleyerek, “50’ye yakın ülkede faaliyetimiz var. Yeni ülkeler de ekliyoruz. Bu yıl yurtdışında 100 - 120 arasında yeni mağaza açacağız. Daha çok Sahra Altı Afrika ve Güney Amerika odaklıyız. Peru’da ilk mağazayı haziranda açıyoruz. Bu dönemde daha iyi lokasyonlarda daha iyi mağazalar bulabiliyoruz. Ev tekstili için ayrı mağazalar da açmaya başladık. Bu yıl hem mağaza hem de lojistik anlamında yurtiçinde 200 milyon TL, yurtdışında da 200 milyon TL olmak üzere 400 milyon TL’den fazla yatırım yapacağız” şeklinde konuştu.
Kiralar dışarıda düşünce 50 yeni mağaza daha...
Yatırımlarına devam eden Kiğılı Başkanı Abdullah Kiğılı, yurtdışında Romanya, Azerbaycan, Makedonya’da mağazaları bulunduğunu dile getirerek, “Pandemiye karşın yurtdışında mağaza açmaya devam ediyoruz. Geçen hafta Sırbistan Belgrad’da iki mağazayı kendimiz açtık. İtalya’da iki mağazayı haziranda açıyoruz. Türkmenistan ve Dubai’de birkaç ay zarfında mağaza açılışları yapacağız.
Bir kısmı franchise olacak. Turquality’den yararlanıyoruz. Yurtdışında 46 Kiğılı mağazası var. Pandemi bitince buna bir 50 tane daha eklemek istiyoruz. Finansal açıdan firmalar için zor süreçler ama kiralar Avrupa’da çok düşmüş durumda. Önceden 15 bin euro olan mağaza kiraları 2 bin euro’ya indi” dedi.
500 mağazaya koşuyor Mogadişu’ya da girdi
Damat, Tween, D’S Damat markaları olan Orka Holding’in Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise yaptığı açıklamada 80’i aşkın ülkede toplam 431 mağazayla yer aldıklarını söyledi.
Mogadişu, Nairobi, Duşanbe, Taşkent, Aşkabat ve Bosna’da mağaza yatırımlarını yaptıklarını söyleyen Orakçıoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Yurtdışında yatırımlarımıza devam edeceğiz. İspanya’da El Corte Ingles departman store’ların tümünde yer alacağız. Dubai’de 3 mağaza, Moskova’da 2 mağaza, Güney Afrika’da 2 mağaza, Bosna Hersek’te 1 mağaza, Özbekistan’da 1 mağaza, Gürcistan, Polonya ve Kazakistan, Güney Afrika ülkelerinde mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. 2021’in ilk çeyreğinde 8 mağaza açtık. 2021 sonuna kadar toplamda 30 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.”
Şimdilik 20 ülkede...
Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, Ramsey ve Kip markalarıyla Türkiye başta olmak üzere Azerbaycan, Kazakistan, Rusya, Romanya, Özbekistan’ın da da dahil olduğu toplam 20 ülkede 121 mağazaya sahip olduklarını dile getirerek, şöyle konuştu: “Yurt dışı büyüme planlarımızda öncelikli pazarlarımız Orta Asya, Ortadoğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa. Nisan sonu Katar ve Türkmenistan’da yeni mağaza açılışı, bu yıl sonuna kadar Birleşik Arap Emirlikleri ile Irak’ta mağaza açılışımız olacak.”
2023 hedefi 250 yurtdışı mağaza
FLO CEO’su Burak Övünç, FLO ve In Street markalarıyla yurt içinde toplam 503, yurt dışında ise toplam 22 ülkede 111 mağazaları olduğunu dile getirerek, “Mağaza sayımızı artırmaya devam edeceğiz. Bu yıl yurtdışında 40 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Ukrayna’da kısa sürede 3 mağaza açtık. Bu ülkede 2021 sonunda 10, kısa vadede de 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Fas’ta mayısta açacağımız 3 mağaza ile toplamda 16 mağazaya ulaşacağız. Yıl sonuna kadar 25 mağazaya ulaşarak Fas’ın en büyük ayakkabıcısı olacağız. Kenya’da da mağaza açmaya devam ediyoruz.
Doğu Avrupa pazarlarında büyümeye, buradaki fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz. Yakın dönemde bu bölgedeki ülkelerde 50 yeni mağaza açacağız. 2023 yılına kadar yurt dışında 250 mağazaya ulaşmak istiyoruz. Yurtdışında sadece mağazalarımızla değil e-ticaret ağımızla da büyüyoruz” diye konuştu.
19 bin satış noktası oldu
Türk markalar yurtdışında 19 bin satış noktasına ulaştı
Birleşmiş Markalar Derneği üyesi 421 markanın 45 bin yurt içi, 19 bin yurtdışı satış noktası ve 400 bin çalışanı bulunuyor. En çok mağazası olan ülkeler Rusya, Kazakistan, Romanya, Suudi Arabistan, Irak, Ukrayna, Azerbaycan olarak belirtiliyor.
Yurtdışında en çok mağazası bulunan markalar da LC Waikiki, Colin’s, Simit Sarayı, Koton, U.S. Polo, Damat, Sarar, Penti, Little Big, Flo.
Türk markalar toplamda 130’dan fazla ülkede bulunuyor. Türk perakendeciler mağaza açmak dışında yurtdışındaki e-ticaret faaliyetlerine de devam ediyor.