04 / 05 / 2024

Perakende toparlandı AVM açılışları hızlandı

Perakende toparlandı AVM açılışları hızlandı

Kiralanabilir alandaki büyüme yılın ilk yarısında yavaşlama gösterirken, üçüncü çeyrek itibariyle yeniden yükselişe geçti



JONES Lang LaSalle tarafından hazırlanan 'Türkiye Perakende Piyasası 2009 Yılı 3. Çeyrek' raporuna göre; kiralanabilir alandaki büyüme yılın ilk yarısında yavaşlama gösterirken, üçüncü çeyrek itibariyle yeniden yükselişe geçti. 2009'un ilk yarısında 160 bin metrekarelik büyümeye karşın, 3'üncü çeyrekte 263 bin metrekarelik yeni perakende alanı piyasaya girdi. Yeni AVM açılışlarında Anadolu, İstanbul'u geçti.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Ramazan harekete geçirdi, 3 ayda 8 AVM birden açıldı

Yılın ilk yarısında 7 AVM açılırken bu sayı 3. çeyrekte Ramazan Bayramı'nın hareketini yakalamak isteyen perakendecilerin de isteğiyle 8'e ulaştı. Yeni açılışlarda liderliği Anadolu elinde bulunduruyor

Bu yılın ilk yarısında 7 alışveriş merkezi (AVM) açılırken perakendecilerin Ramazan Bayramı'ndaki hareketliliği yakalama isteğinin de etkisiyle yılın 3'üncü çeyreğinde 8 AVM birden hizmete girdi. 3'üncü çeyrekte İstanbul'da 212 Power Outlet, Carrefour Bahçelievler ve M1 Merter, Ankara'da Gordion AVM ve Via Life Fashion Outlet, Tekirdağ Dream Centre, Konya Parksite Adese AVM ve Antalya Özdilek Park Alışveriş Merkezi'nin açılışları gerçekleşti.

2009'un ilk yarısında toplam kiralanabilir alanda 160 bin metrekarelik büyüme kaydedilirken bu rakam 3'üncü çeyrekte 263 bin metrekareye ulaştı. Bu dönemde hizmete giren yeni toplam kiralanabilir alanların 144 bin metrekaresi Anadolu'da, 119 bin metrekaresi ise İstanbul'da bulunuyor. Jones Lang LaSalle tarafından hazırlanan 'Türkiye Perakende Piyasası 2009 Yılı 3. Çeyrek' raporuna göre, 2008 Ocak-Eylül döneminde 34 AVM açılmasına rağmen, 2009 yılının ilk yarısında 7 AVM'nin açıldığı, ancak piyasadaki hareketlenmeyle birlikte sadece 3. çeyrekte sekiz AVM açılışının yapıldığı ve bu gelişmede özellikle Ramazan ayı sebebiyle açılışların hızlanmasının etkili olduğu belirtildi.

Eylül ayı bereketi

Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş raporu değerlendirerek, "Bereketli Eylül ayı, kış dönemi için perakende ciro beklentilerini güçlendirdi. ÖTV indirimlerinin sona ermesi sektöre kısa süreli bir durgunluk yaşatabilir; yeni öğretim yılının başlamasının yarattığı olumlu hava bunu telafi edecektir" dedi.

Teknomarketler muhafazakar, 'lüks' atakta

Jones Lang LaSalle'ın raporunda, 2009'un üçüncü çeyreğinde MediaMarkt, Best Buy gibi elektronik perakende zincirlerinin halen güçlü taleplerine rağmen, kriz öncesine göre daha muhafazakar genişleme planları yaptığı belirtilirken lüks perakende sektöründe ise Prada ve Miu Miu'nun İstanbul'da mağaza açtığı Brioni, Hermes, Lanvin, Hublot gibi yeni markaların da Türk pazarına girdiğine dikkat çekildi.
Vatan


Geri Dön