Seramiksan Avrupa ve ABD pazarına açılacak!
Seramiksan ve Rondine Group, bu stratejik ortaklık sayesinde Avrupa ve Uzakdoğu'da gücünü artıracak. 6 ay önce başlayan ortaklıkla İtalyanlar Türkiye ve Ortadoğu'ya, Seramiksan ise İtalya başta olmak üzere Avrupa pazarına ve Amerika'ya açılacak.
Türkiye'nin üçüncü büyük seramik üreticisi Seramiksan, seramiğin anavatanı olan İtalya'da firma satın aldı. İtalya'nın önemli markalarından Rondine Group'un yüzde 50'sini satın alan Turgutlu merkezli Seramiksan ile İtalyanlar, ortaklık ile üretimde işbirliği yaparken, yeni pazarlara açılacak. Sembolü kuğu olan Seramiksan ile sembolü kırlangıç olan Rondine Group, bu stratejik ortaklık sayesinde Avrupa ve Uzakdoğu'da gücünü artıracak. 6 ay önce başlayan ortaklıkla İtalyanlar Türkiye ve Ortadoğu'ya, Seramiksan ise İtalya başta olmak üzere Avrupa pazarına ve Amerika'ya açılacak.
Tehlikeli rakip
İtalya'nın seramik merkezi Emilia Romagna bölgesinde yer alan Rubiera'daki tesislerde düzenlenen basın toplantısı ve fabrika gezisinde konuşan Rondine Group Başkanı Lauro Giacobazzi, Seramiksan ile yapacakları sinerji ile daha da ileri gideceklerini açıkladı. Giacobazzi, "Seramiğin merkezi İtalya. Ama Türkiye bizim için çok önemli. Şu an Türk pazarına girebilmiş İtalyan markası yok. Avrupa'yı tehlikeye sokan Çin ürünleri oldu. Ancak onların kalitesi düşük olduğu için esaslı bir rakip olamadılar. Türkiye ise tanımadığımız bir pazar ve tehlikeli bir rakip. Seramiksan sayesinde Türkiye pazarında bulunma ve ürünler üzerinde çalışma şansımız olacak. İki şirket karşılıklı teknik işbirliğine başladı" diye konuştu. Hedeflerinin Akdeniz çevresinde bulunan ülkeler olacağını belirten Giacobazzi, "Seramiksan ve Rondine Grupları sakin bir evlilik yaptılar. İşbirliğimiz 6 ay önceye dayanıyor. Artık Seramiksan ürünlerini satmaya başladık. Birlikte uzun ve sağlam adımlarla ilerleyeceğimiz bir yol çizdik" dedi.
Hedef: Dünya markası
Seramiksan İhracat Müdürü ve Rondine Group Yönetim Kurulu Üyesi Rıfat Noyan, Seramiksan'ın 1994'te fabrikasını kurduğunda hedefini dünya markası olarak belirlediğini dile getirerek, "Altyapımızı tamamlayıp 2009'dan itibaren markamızı uluslararası kimlikle satmak için arayışa başladık. Bu vizyona seramiğin merkezi İtalya'dan başka bir yerde kavuşamazdık. 2012'de Rondine ile tanıştık. Her iki taraf da birbirinden elektrik alınca 2013'te ortaklığa gitme kararı aldık. Eğer saat üretecekseniz İsviçre'de, elektronik üretecekseniz Japonya'da, seramik üretecekseniz İtalya'da olmanız gerekiyor. Dünyada Made in Italy markası çok güçlü. Bu işbirliği ile açılan kapılardan her iki tarafı da daha üst bir yere taşıyacağız" dedi.
Batıya açılan kapı
Seramiksan Türkiye Satış Müdürü Süreyya Çağlar, ortaklığın İtalyanlar için Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri'ne, Türkler için ise batıya kapı açacağını söyledi. Çağlar, "Seramikte Türkiye dünyada dokuzuncu büyük üretici konumunda. İhracatta İtalya ve İspanya'nın ardından Avrupa'da üçüncü büyük, dünyada dördüncü büyük ihracatçıyız. Seramiksan geçen yıl 200 milyon lira ciro, 23 milyon dolar ihracat yaptı. Bu yıl yüzde 20-25 büyümeyi hedefliyoruz. Toplam 405 bin metrekare açık, 89 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. Kurulu kapasitemiz 28 milyon 800 bin metrekare. 45 ülkeye ihracatımız var. Üretimin yüzde 30'unu ihraç ediyoruz. Tesislerimizde bin1100 kişi çalışıyor. 215 showroom ve 500'ün üzerinde tali bayimiz bulunuyor. 2014'te vitrifiye kapasitesi 2 katına çıkacak. Teknik granit ve yapı kimyasalları fabrikası da üretime başlayacak" dedi.
Yeni Asır