Seranit projelere özel karo tasarlıyor!
Armani, Lacoste ve Vakko gibi birçok firmaya özel seri karo üreten Seranit, bunların formüllerini saklıyor. Gelecekte aynı ürünü isteyen firma için ilkinin aynısı üretiliyor..
Gelişen gayrimenkul sektörüne paralel olarak büyüyen inşaat ve yapı malzemeleri pazarı da her geçen gün genişliyor. Porselen pazarının yüzde 70’lik kısmını ellerinde tuttuklarını belirten Seranit Yapı Grubu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ece Ceylan Baba, her yeni inşaat yatırımının kendilerine daha iyi adımlar attırdığını söyledi.
Pek çok üst segment projenin müşterileri olduğunu belirten Baba, “Alıcı anlamında baktığımız zaman Türkiye’de bir farkındalık oluştu. Ev ve ofis tasarlanırken kullanıcı tasarıma dahil olmak istiyor, bu bizim için çağın en önemli adımı. Kullanıcı orayı kişiselleştirmek istiyor. Daha doğal ve naturel desenler isteniyor. Ahşap, tekstil dokular geldi, son kullanıcı deri, keten gibi kumaşları da görmek istiyor” dedi.
Başkası için üretilmiyor
Baba, yaptıkları çalışmaların dışında kişiye, projeye özel ürün tasarlama anlamında da önemli işler yaptıklarına dikkat çekerek, şunları söyledi:
“Proje departmanımız bunun için çalışıyor. Sektörün nabzını tutuyor. Bir yatırımcıya özel ürün tasarlıyoruz, onu portföye koymuyoruz özel kalıyor. Kişiye özel, projeye özel, mimarlarla, kurumsal şirketlerle çalışıyoruz. Bütün Zara mağazalarının zemini Seranit, Desa’ların da... Arçelik’in, Skoda’nın... Yurtdışında Armani, Lacoste, Vakko hepsinin kendi özel ürünlerini üretiyoruz, reçeteleri de özel olduğu için 10 yıl sonra da isteseler üretiyoruz. Bir bütünlük sağlamak amacındalar her zaman.”
İlk kez vitrifiye üretecek
Sinpaş Holding’e ait Seranit Grup, uzun süredir çalışmalarını yaptığı vitrifiye üretimine 2016 yılında başlayacak. Bu üretim için yeni bir fabrika kuracak olan grup, Eskişehir İnönü’de bulunan ve Serra markası için satın alınan büyük araziye ise Vanucci markası için de yeni bir fabrika açacak.
Ece Ceylan Baba, “Vitrifiye üretimiyle başka bir alana girmiş olacağız. Uzun süredir düşündüğümüz yatırımdı. Lavabo, klozet, duş teknesi gibi. Hammaddesi porselen, bilmediğimiz değil ama üretmediğimiz bir ürün” diye konuştu.
Türk taşları serisi
Türkiye’de ve dünyada doğal taşlardan yapılan koleksiyonlara ilginin arttığını belirten Baba, hem bu ilgiden yararlanmak, hem de Türkiye’de çıkarılan taşların işlenmiş olarak değerlendirilmesi için ‘Türk taşları serisi’ oluşturmaya başladıklarını söyledi. Baba, şöyle konuştu:
“Türkiye doğal taş anlamında bir hazine. Çok nitelikli taşlarımız var, farklı coğrafyalarda. Biz bunu uzun zamandır planlıyoruz. Bütün dünya doğal taş desenleri istemeye başladı. Bizde Türk taşlarından bir seleksiyon oluşturduk. Bunlara Seranit dokunuşu yapıp onları doğal taştan da bir adım öne taşıyacak bir seri hazırladık. Hem yurtdışında hem Türkiye’de satılmasını sağlayacak bir tasarım ürünüyle geliyoruz. 2015 yılında olacak. Adları da doğal taşlar. Bütün dünya piyasasında yer alacak.”
Duygu Erdoğan-Milliyet