Tahıl koridoru ithalatçıya yaradı! 2023'te hedef daha da büyüdü
Rusya-Ukrayna savaşından sonra iftçi ve tüccarlara daha iyi hizmet vermek amacıyla geliştirilen ''Tahıl koridoru'' Türkiye'nin ihracat pazarlarında yüzde 140 büyümesine neden oldu.
Türkiye'de hükümet, tahıl taşımacılığını iyileştirmek ve tahıl ihracatını artırmak için bir "Tahıl Koridoru" (Tahıl Koridoru) kurdu. Proje, tedarik zincirinin verimliliğini artırmak, ve aynı zamanda nakliye maliyetini ve süresini azaltarak sektörün rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.
Firma şimdi de 5 yıllık projeksiyonda tarım ve tohumculuk, noodle ve makarna, yem ve yem hammaddeleri alanında arzuladığı 1.1 milyar TL'lik yeni yatırımlar çerçevesinde 2023’te atağa geçmeye hazırlanıyor.
MAKARNA VE NOODLE YAPACAK
Posta gazetesinden Hülya Çaylak haberine göre Afrika, Asya, Güney Amerika ve Orta Doğu’da 41 ülkeye ihracat yapan firma, 2022’de Afganistan, Bahreyn Angola ve Sri Lanka gibi yeni ülkeleri ihracat ağına ekledi.
Üretimlerinin yüzde 60’ını ihraç ettiklerini ve müşterilere özel imal yaptıklarını belirten Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Gürsel Erbap “Irak ve Suriye haricinde Türkiye’den toplam un ihracatının yüzde 13’ünü biz yapıyoruz. Her ülkenin kendi tüketim alışkanlıklarına ve ekmek türlerine bakarak buğdayı seçiyor,
öğütüyoruz. Yeni ihracat pazarlarında ise makarna ve noodle yatırımlarımızla ses getirmeyi hedefliyoruz” dedi.