27 / 04 / 2024

Tapu Daireleri nasıl çalışıyor? Çalışma saatleri ve randevu sistemi nasıl işliyor? 

Tapu Daireleri nasıl çalışıyor? Çalışma saatleri ve randevu sistemi nasıl işliyor? 

Vatandaşlar Tapu Müdürlüğü'ne başvuru yapmadan önce çalışma saatleri, randevu sistemi ve gerekli belgeler gibi konularda bilgi sahibi olmak zaman kazanmanızı ve işlemlerinizi daha hızlı tamamlamanızı sağlayabilir.



Tapu dairesi, taşınmaz malların alım satımı, tescili, sicili ve kadastrosu gibi konularda hizmet veren bir devlet kurumudur. Tapu dairesinde işi olanlar, özellikle yoğunluk nedeniyle randevu almak ve çalışma saatlerini bilmek zorundadır. Aksi halde işlemleriniz gecikebilir veya tamamlanamayabilir.

TAPU DAİRESİ ÇALIŞMA SAATLERİ 2024

Tapu dairesi, diğer devlet kurumları gibi hafta içi her gün sabah 08.00’de mesaiye başlar ve akşam 17.00’de de mesaisi biter. Tapu dairesi, öğle arası olarak 12.00 – 13.00 saatleri arasında öğlen tatilinde ve kapalıdır. Bu saatler dışında tapu dairesinde işlem yapılamaz. 

TAPU DAİRESİ HAFTA SONU VE RESMİ TATİLLERDE NASIL İŞLER?

Tapu daireleri, hafta sonunda ve resmi tatillerde kapalıdr. Gayrimenkul alım satımı gibi işlemlerin hafta sonu veya resmi tatil günlerinde yapılamaz. Fakat, araç alım satımı gibi işlemler için noterler hafta sonu nöbetçi olarak çalışırlar. Böyle olunca da araç alım satım işlemlerinizi hafta sonu da yapabilirsiniz. Tapu dairesi, bazı özel durumlarda Cumartesi günleri de açık olabilmektedir. 

TAPU DAİRESİ İLETİŞİM BİLGİLERİ NELERDİR? 

milligazete.com.tr'de yer alan içeriğ göre; Tapu dairesi ile iletişim kurmanın en kolay yolu, çağrı merkezleridir. Çağrı merkezleri aranarak iletişim kurulabilir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün çağrı merkezi numarası ALO 181’dir. Bu numarayı arayarak, 7 gün 24 saat boyunca tapu dairesi ile ilgili bilgi alabilir, randevu talebinde bulunabilir, şikayet ve önerilerinizi iletebilirsiniz.

TAPU DAİRESİ RANDEVU SİSTEMİ NASILDIR?

Tapu dairesinin merkezi Ankara’dadır. Buna göre, erkezin telefon numarası ise 0 312 413 60 00’dir. Tapu dairesinde işlem yapmak isteyenler, randevu sistemini kullanmalıdır. Randevu sistemi, tapu işlemlerinin daha hızlı ve düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamaktadır. Randevu almak için, ALO 181’i arayabilir veya Tapu Randevu Sistemi sitesine girebilirsiniz. Randevu alırken, işlem yapmak istediğiniz tapu müdürlüğünü, işlem türünü, işlem yapacak kişi sayısını ve uygun tarih ve saatleri seçmeniz gerekmektedir. Randevu aldıktan sonra, randevu saatinde tapu dairesine giderek, işlemlerinizi kolayca tamamlayabilirsiniz.

TAPU DAİRESİNDE HANGİ İŞLEMLER YAPILIR?

Tapu dairesinde, taşınmaz malların alım satımı, ipotek, miras, cins tashihi, ifraz, tevhit, kat irtifakı, kat mülkiyeti, şerh, terkin, intikal, devir, bağışlama, trampa, haciz, istimlak, kamulaştırma gibi işlemler yapılır.

Tapu Daireleri nasıl çalışıyor? Çalışma saatleri ve randevu sistemi nasıl işliyor? 

TAPU DAİRESİNDE İŞLEM YAPMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

Tapu dairesinde işlem yapmak için gerekli belgeler, işlem türüne göre değişmektedir. Fakat, gerekli olan belgeler şöyledir.- 

- Nüfus cüzdanı veya pasaport
- Tapu senedi veya tapu kayıt örneği
- Vergi numarası
- Fotoğraf
- Emlak vergisi beyannamesi veya değerleme raporu
- DASK poliçesi
- Vekaletname (varsa)
- Diğer belgeler (işlem türüne göre)

TAPU DAİRESİNDE İŞLEM YAPMAK İÇİN HARÇ VE VERGİ ÖDEMEK GEREKİR Mİ?

Tapu dairesinde işlem yapmak için harç ve vergi ödemek gerekmektedir. Harç ve vergi tutarları, işlem türüne, taşınmazın değerine ve işlem yapan kişinin durumuna göre değişmektedir. Harç ve vergi tutarlarını öğrenmek için, tapu dairesine başvurabilir veya Tapu Harç ve Vergi Hesaplama sitesini kullanabilirsiniz

Miras sorgulama işlemi nasıl yapılır?

Ev sahipleri dikkat! Emlak vergisi 1. taksit ödemeleri yarın başlıyor! 

Tapu sahipleri dikkat! Kamu Denetçiliği Kurumu açıkladı, geriye dönük ödemeler hesaplara yatacak!

Mağdur ev sahibinden dikkat çeken öneri: Tapu sahibi kiracısını 6 ayda çıkartabilse...

 


Geri Dön