thyssenkrupp’tan Barselona metrosuna akıllı asansör!
thyssenkrupp Asansör’ün Barselona metrosunun yeni istasyonlarında kullanıma sunduğu asansör ve yürüyen merdivenler her yıl 30 milyon kişiyi taşıyacak. Akıllı asansörler metronun istasyonlara geliş-gidiş saatleri ile koordineli bir şekilde çalışıyor.
thyssenkrupp Asansör, Barselona metrosunun 15 yeni istasyonunda kullanıma sunulan 128 yürüyen merpen ve 52 asansörün temin ve kurulum işlemlerimi tamamladı. thyssenkrupp Asansör, bu önemli adımla Avrupa’nın en uzun yeraltı hatlarından birinin kurulmasına ve tıpkı istasyonlar arasında olduğu gibi, yolcuların istasyonların içindeki mobilitesine de özen gösterilmesine katkıda bulunuyor.
Barselona metrosunun 52 duraktan oluşan 47,8 kilometre uzunluğundaki 9 numaralı hattında kullanılan tüm yürüyen merpen ve asansörler, istasyonlarda karşılaşılabilecek her türlü durumla ilgili gerçek zamanlı bilgi sunan, otomatik öğrenme yeteneği olan akıllı bir kontrol sistemine sahip. Bu akıllı kontrol sistemi, metro trenlerinin istasyonlara ulaşma saatlerini ve yolcu sayısını öğrenerek, asansörlerin hareketlerini optimize edebiliyor. Böylece hem hizmet kalitesi artıyor hem de enerji tüketiminin düşürülmesine katkı sağlanıyor.
thyssenkrupp Asansör’ün yılda 30 milyon kişiyi taşıyacak yeni ünitelerin bakımından da sorumlu olacağını belirten Avrupa ve Afrika Bölgesi Başkanı Dr. Oliver Tietze, “Kentleşmenin gerektirdiği koşulları yerine getiren inovatif çözümlerimizle, dünya genelinde şehirlere destek oluyoruz. Kentleşmenin güçlüklerini müşterilerimizle el ele karşılamak istiyoruz. Şehir içi ulaşımda zamandan tasarruf sağlayan, enerji ve doğal kaynak tüketimini azaltan yeni çözümler bulmanın temel bir gereklilik olduğuna inanıyoruz" dedi.
Havalimanını şehrin doğu bölgelerine bağlayan 9 numaralı hat, üniversite, hastaneler, turistik cazibe merkezleri, Camp Nou Stadyumu ve Fira de Barcelona ticaret fuarı tesisleri gibi kamu hizmetlerinin sağlandığı çeşitli noktalara yakın duraklardan geçiyor.
Haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
İnşaat sektörünün büyümesi, asansör teknolojilerinin de gelişmesini hızlandırdı. Yapay zeka kullanılan asarsörler, daha az bekletiyor ve çok daha az enerji harcayıp faturaları da hafifletiyor
GÜNLÜK hayatımızda en çok kullandığımız teknolojiler arasında televizyonlar, telefonlar ve bilgisayarlar var. Ancak bizim tüm yükümüzü çeken bir teknoloji var. Bu teknoloji ürünleri; apartmanda, işyerlerinde bizi sürekli aşağı yukarı taşıyan asansörler. Asansörler de, gün geçtikçe akıllanıyor. Bu sayede asansörler kullanıcıları daha az bekletiyor ve zamandan tasarruf sağlıyor. Yapay zeka uygulanan yeni nesil asansörlerle enerji tasarrufu da çok önemli bir konu haline geldi.
22 BİN ADETLİK PAZAR
Türkiye’de uzun süredir hareketli olan inşaat sektörü, kentsel dönüşüm nedeniyle önümüzdeki yıllarda da bu canlılığını sürdürecek. Bu nedenle Türkiye asansör pazarı da çok canlı. Üstelik yapay zeka kullanılan yeni nesil teknolojilerle üretilmiş asansörlere de büyük talep var. Türkiye’de yılda ortalama 22 bin adet asansör ünitesi montajı yapılıyor. Sektörün yüzde 5.5 ila yüzde 7 büyümesi ve toplam pazarın 1 milyar Euro’yu aşması Türkiye’deki asansör pazarının daha da büyüdüğünü gösteriyor. Bu büyüme hızı ile Türkiye, birçok Avrupa ülkesini geride bırakmış durumda.
Yolcuları tek tek yönlendiriyor
Anasörlere binenler en üst kata çıkmak istediklerinde ara katlarda inenler zaman kaybına neden olur. Bu sorun için harekete geçen Otis markası, ‘Compass’ adında bir teknoloji geliştirdi. Yolcuları yönlendirmek için akıllı bir sistem olan bu özellik sayesinde, kullanıcılar gidecekleri kata en hızlı şekilde çıkabiliyor. Yolcu adedini de hesaba katan bu teknolojiye sahip olan modeller, aynı zamanda 7 metreyi 1 saniyede kat edebiliyor. Elektrik kesintileri için de önlem alan marka, ‘Gen2 Switch’ teknoloji sayesinde elektriksiz şekilde 100 kez daha kullanılabiliyor. Markanın enerji tasarruf oranı ise yüzde 75.
Akıllı telefondan asansör çağırın
Elimizden düşürmediğimiz akıllı telefonlar asansörlerin daha etkili olarak kullanımasını sağlıyor. Kone şirketinin geliştirdiği yeni nesil asansörler için bir de akıllı telefon uygulaması bulunuyor. ‘Remote Call’ adındaki uygulama ile eşleştirilen asansöre bindemden önce çağrı yapılabiliyor. Bu sayede zamandan tasarruf sağlayan şirket, ayrıca dokunmatik kontrol paneliyle de dikkatleri üzerine çekiyor. Ayrıca Kone, ‘Polaris’ adındaki seyahat kontrolü ile hem asansör içi hem de asansör dışındaki yolcuları hesaplıyor. Buna göre yönlendirmeler yapılarak daha hızlı ve tasarruf edilen bir kontrol sağlanıyor.
Yüzde 40 daha fazla taşıyor
Özellikle yüksek katlı plazalardaki asansör kuyrukları bazen dakikalarca beklemeyi gerektirebiliyor. Bu yüzden de daha fazla yolcu taşıyan asansörler bir adım öne çıkıyor. ThyssenKrupp’un geliştirdiği ‘TWIN’ adındaki teknoloji tek bir asansör kuyusunda iki kabinin çalışmasını sağlıyor. Birbirine senkronize olarak çalışan bu iki kabin sayesinde yüzde 40 daha fazla yolcu taşınabiliyor. Böylelikle de asansör önündeki kuyruklar da azalıyor. Bu teknolojide yolcular gitmek istedikleri katı, kabin içinde değil dışarıda konumlandırılan dokunmatik ekranları kullanarak seçiyorlar. Sistem, yolcuyu talebine en uygun kabine görsel olarak yönlendiriyor.
Yapay zeka ile çalışıyor
İçinde teknolojinin olduğu her alanda artık yapay zeka da yerini alıyor. Asansörler de buna dahil oldu. Hyundai’nin geliştirdiği yapay zekalı kontrol sistemleriyle asansörlerdeki yoğunluk anlık olarak hesaplanıyor. Bu hesaplama ile tüm kontrol sistemleri optimize edilerek en az enerji ile en hızlı taşıma sağlanıyor. Buna ek olarak Hyundai’nin geliştirdiği dokunmatik ekranlı dış paneller bekleme süresini minimum seviyeye indirirken, akıllı telefonlar üzerinden de asansör çağırabilmek mümkün.
Hürriyet