Turanlar Group Halkalı'da otel yapacak!
Parke ile büyüdü şimdi enerjiye giriyor Orman ürüııleri sektöründe faaliyet gösteren Turanlar Group, beş yıl önce Peli Parquet markasıyla girdiği parke işinde önemli bir büyüme yakaladı.
Parke ile büyüdü şimdi enerjiye giriyor Orman ürüııleri sektöründe faaliyet gösteren Turanlar Group, beş yıl önce Peli Parquet markasıyla girdiği parke işinde önemli bir büyüme yakaladı. Şirket bu pazarda yüzde 20'lik paya ulaştı. Kağıt, gıda ve turizm sektörlerinde de faaliyetleri olan şirket şimdi de enerjiye göz dikti. Turanlar Group, Samsun Vezirköprü'deki üretim tesisisin atıklarından elektrik üretmeye hazırlanıyor.
Orman endüstrisi, kağıt, gıda ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren Turanlar Group, 1953 yılında Hasan, Fuat ve Nihat Turan kardeşler tarafından kuruldu. İlk başta kereste yatırımı ile işe başlayan üç kardeş, 1978 yılında Pelit Arslan kontrplak fabrikasını satın alarak iş hacmini büyüttü. 1993 yılında Turan Prince World Club ile turizm sektörüne adım atıldı. Turan Kardeşler için dönüm noktalarından biri de özelleştirmeden satın aldıkları Samsun Vezirköprü'deki yonga üretim tesisi oldu. İlk özelleştirme sürecinde tesisin çok ucuza satıldığını düşünen üç kardeş itiraz ederek ihalenin tekrarını istedi. İhalenin tekrarlanması üzerine Vezirköprü'de faaliyet gösteren bir şirketle ortak olarak ihaleye giren Turanlar Group, 1996 yılında bu tesisi satın aldı. Grubun 100 milyon Euro'dan fazla bir öz sermaye yatırımı yaptığı Vezirköprü Entegre Üretim Tesisi, 200 dönüm arazi üzerine kurulu ve 185 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteriyor. Bu tesis bugün 500 kişilik personeli ile Türkiye'de orman ürünleri sektörünün önde gelen entegre tesislerinden biri haline geldi.
500 MİLYON EURO YATIRDI
Bugün ailenin üçüncü kuşağının yönetimde olduğu grup yeni sektörlere girerek büyüyor. Şirket, Vezirköprü'de mobilya, sunta, suntalam ve MDF üretimi yaparken, sektördeki açığı görerek yaklaşık beş yıl önce parke işine ginne karan aldı. Şirketin üçüncü kuşak temsilcilerinden ve yönetim kurulu üyesi olan Murat Turan, bu konuda şöyle konuşuyor: "Orman ürünleriyle ilgili tüm ürünleri üretebiliyorduk. Kontraplak işimiz nedeniyle de inşaat sektörüne iş yapıyorduk. Peli sektörde bilinen bir markaydı. O dönemde parke tamamen ithal ediliyordu. Biz de buradan yola çıkarak yeni bir marka yaratmaya karar verdik ve 2009'da üretime başladık." Turanlar Group, beş yılda parke işine yaptığı yatırımlarla sektörde bir marka haline geldi. Türkiye'de yüzde 20'lik pazar payına ulaşan şirket, geçen yıl 12 milyon metrekare parke sattı. Bu yıl ise 18 milyon metrekarelik parke satılması hedefleniyor. Bu artış için ise bu yıl gelmesi beklenen antidamping vergisine güveniliyor. Murat Turan, şunları söylüyor: "Bu yıl hedeflerimizi büyüttük. Çünkü pazarın yüzde 30'unu ithal ürünler oluşturuyordu. Özellikle Avrupa'dan çok fazla marka üretim fazlasını Türkiye'ye soktu. Fiyat kırarak girdiler ama fiyatı kırarken malın standartlanyla oynadılar. Zaten kalıcı oldukları bir pazar değildi. Biz de bunu tespit ettik ve başvuru yaptık.
Haklı olduğumuz görüldü, bu yıl antidamping vergisi geliyor. Rakamlar henüz netleşmedi ama bu vergiyle birlikte pazarda gücümüzü artıracağız."
YÜZDE 15 BÜYÜYECEK
Şirket pazardaki rekabete karşı yeni ürünleriyle fark yaratmayı hedefliyor. Peli Aqua markasıyla Türkiye'de ilk kez yüzde 100 su geçirmez parkeyi ürettiklerini söyleyen Murat Turan, “Temel stratejilerimizden biri ürün çeşitliliği. Önümüzdeki dönemde de farklı ürünler piyasaya süreceğiz. Sadece Peli Parquet olarak değil Turanlar Group olarak bir müşterinin ihtiyacı olacak her türlü ürünü portföyümüzde bulundurmayı hedefliyoruz. Bir inşaatın başlangıcından bitimine kadar tüm aşamalarında ürünlerimizle yer alıyoruz” diyor.
Şirket, 1-2 saat gibi kısa bir sürede döşenen Peli Aqua ürünüyle AVM gibi açık mekanlarda da parke kullanımını artırmayı amaçlıyor. Peli Parque markasıyla üretiminin yüzde 15’ini Yunanistan, Mısır, İran, İrak, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkmenistan gibi ülkelere ihraç eden şirket, yakın zamanda Batı Avrupa ve Kuzey Afrika ülkelerinin yanı sıra Bulgaristan, Ukrayna ve Romanya’ya da açılmayı planlıyor.
Grup olarak 600 milyon TL ciroya ulaşan şirketin işlerinin yüzde 70'ini orman ürünleri oluşturuyor. 2014’te grup olarak yüzde 6 büyüdüklerini, Vezirköprü’deki üretim alanlarında ise yüzde 15’lik büyüme yakaladıkla-nnı söyleyen Murat Turan, “Grup olarak 2015 hedefimiz yüzde 15'lik büyüme yakalamak” diye konuşuyor.
İSTANBUL'DA OTEL YAPACAK
Turanlar Group turizm sektöründe de faaliyet gösteriyor. Şirketin Antalya'da 3 bin yatak kapasiteli iki oteli var. Bu yıl İstanbul'da bir şehir oteli açmak için de Halkalı'da Basın Ekspres Yolu’nda arazi satın alındı.
Burada 320 odalı ve 650 yataklı dört yıldızlı bir otel yapılacak. Bu yıl içinde inşaatına başlanacak otan otelin 2016 yılında tamamlanması planlanıyor. Bu proje için 20 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını söyleyen Murat Turan, “Türkiye’nin konukseverliği bir markadır. Bunu daha iyi anlatmamız lazım. Dünyada bir otel zincirimiz olmalı. Önümüzdeki dönemde bu konuda çalışmalarımız olacak" diyor.
Para