12 / 09 / 2024

Türk markaları dünyada 1.175 mağaza açtı

Türk markaları dünyada 1.175 mağaza açtı

Birleşmiş Markalar Derneği'ne üye firmaların yurtdışında mağaza sayısı 69 ülkede 1.175'e çıktı



Derneğin yeni başkanı Yılmaz Yılmaz, "Önümüzdeki dönem bu sayıyı artırmayı planlıyoruz" dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) yeni Başkanı Yılmaz Yılmaz, derneğe üye firmaların 170 bin çalışan ve 24 milyar dolar ciroyla ekonomiye katkı sağladığını söyledi.
Yılmaz, "Derneğimizin üyeleri yurtiçinde 40 bin, yurt dışında ise 69 ülkede 1.175 mağazaya ulaştı. Bu mağazalar toplamda 2.3 milyon metrekare alanda faaliyet gösteriyor. Dünyadaki Türk mağazalarının sayısını artırmayı hedefliyoruz" dedi. Derneğin dünyadaki perakendecilik açısından veri sağlayan, edinilen tecrübeleri paylaşan ve yol gösteren bir organizasyona dönüşeceğini ifade eden Yılmaz, şöyle konuştu:
"Dernek üyesi firmalar bu yıl 4-5 milyar dolarlık ciro artışı bekliyor. Ayrıca 30-40 bin kişilik yeni istihdam yaratacağız."

BMD'nin takvimi
Avrupa'nın toptan ve perakende ticaret merkezi olan İstanbul'u dünyanın önemli moda merkezlerinden biri haline getirmek istediklerini ifade eden Yılmaz BMD'nin yeni dönem hedeflerini şöyle anlattı: "Sektör için gerekli insan kaynakları imkanını oluşturmak için özel kuruluşlar ile eğitilmiş İK havuzu oluşturulacak. Üniversitelerde perakende mühendisliği dalı oluşturulması için çalışmalar yürütecek.
Sektördeki uyumu harekete geçirecek kararlar alınacak. Kira pazarlığı gibi konular yerine tüm sektöre fayda sağlayacak konular üzerinde durulacak."

`İtalya'nın ihracatı  60 milyar dolar'
"Tekstil öldü deniyor, ama biz daha yeni başlıyoruz" diyen Yılmaz Yılmaz, İtalya'nın 60 milyar dolarlık hazır giyim, tekstil ve deri ürünleri ihracatı gerçekleştirdiğini ifade etti. Yılmaz Türkiye'de bu rakamın şu anda 20 milyar dolar olduğunu kaydetti.

Yönetim kurulu 24 kişiye çıktı
BMD'nin 22'den 24 üyeye çıkan yeni yönetim kurulunda bulunan isimler şöyle: Vahap Küçük (LC Waikiki), Jaklin Güner (YKM), Hüseyin Doğan (Ramsey), Semih Şeftali (Esse), Burak Çelet, (Desa), Rifat Elhadef (Vakko), Mehmet Ziylan (Ziylan), Osman Arar (Damat), Ahmet Said Kavurmacı (Aydınlı Grup), Şahin Eroğlu (Colin's), Hilal Suerdem (Kiğılı), Sedef Orman (Derimod), Cüneyt Yavuz (Mavi), Sinan Öncel (Twigy), Sami Kariyo (Penti), Ömer Akyiğit (Collezione), Fatih Akbacakoğlu (Ayakkabı Dünyası), Önder Öztarhan (Vepa), Emin Güzeliş (Zen), Ahmet Dalyancıgil (Demsa), Semih Saraçoğlu (Opmar), Mete Sönmez (Faik Sönmez), Ali Gökhan Er (Bücürük).
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Ünlü markalardan 40 bin işsize müjde
Koç ve Sabancı gibi Türkiye'nin önde gelen sanayicilerinin ardından istihdam yarışına Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) de dahil oldu. 400 ünlü markayı bünyesinde barındıran dernek, 2010 yılı için 250 milyon dolar yatırım ve 40 bin kişiye yeni istihdam sözü verdi.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, bu yıl 2,3 milyon metrekare alanda faaliyet gösteren dernek üyelerinin bu rakamı 2,8 milyona çıkaracağını, bunun sonucunda da binlerce kişiyi sektörde istihdam edeceklerini söyledi.

Bünyesinde Damat, Ramsey, LC Waikiki ve Collezione gibi yüzlerce ünlü markayı bnyesinde barındıran Birleşmiş Markalar Derneği'nin yeni yönetimi, basın mensuplarıyla bir araya geldi. 2009 yılı değerlendirmesini yapıp 2010 yılı hedeflerini açıklayan dernek üyeleri, yeni dönem için umutlu konuştu. Geçen yıl 400 markanın 24 milyar dolarlık bir ciro elde ettiğini aktaran BMD Başkanı Yılmaz, bu yılki hedeflerini 30 milyar dolar olarak açıkladı. Türk markalarının geçtiğimiz dönemde 170 bin kişiyi bünyesinde istihdam ettiğini kaydeden Yılmaz, bu yıl açılacak 500 bin metrekarelik yeni işyerleriyle toplam 40 bin işsize yeni iş kapısı açacakları müjdesini verdi. Dernek bünyesinde yurtiçinde 40 bin, yurtdışında ise 69 ülkede toplam 175 mağaza bulunuyor. Yeni dönemde marka yatırımlarına ağırlık verecekleri bilgisini de veren Başkan Yılmaz, 2010'dan itibaren markaları doğru pazarlama ve edinilen tecrübeler ışığında daha da büyüteceklerini dile getirdi.

BMD'yi, perakendenin en önemli oyuncularını aynı çatı altında buluşturan 'yıldızlar topluluğu'na benzeten Yılmaz, "Made in Turkey'den, Türk markaları devrine geçiyoruz." dedi. Sektör oyuncularının hem yurtiçi hem de yurtdışında açtıkları mağazalarla Türkiye'ye çok büyük değerler kattığını vurgulayan Dernek Başkanı, şunları aktardı: "Amerika'da Türk markası bir otomobil yok ama New York'ta Little Big ve Mavi var. Milano'da karşınıza aniden Colin's çıkıyor. Ukrayna'da Pierre Cardin, Moskova'da Goldaş, Tokyo'da Çilek, Bükreş'te LC Waikiki, Yunanistan'da İpekyol, Kahire'de Kiğılı, İspanya'da Damat, İsviçre'de Ramsey, Kazakistan'da Roman markaları ülkemizi temsil ediyor. Türk markaları başta moda başkentleri olmak üzere dünyanın her yerinde ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağlıyorlar. Yeni dönemde yurtdışında Türk marka sayısını artırmak için yoğun bir mesai harcayacağız."

Eğitime odaklanmak suretiyle insan kaynaklarıyla ilgili somut girişimlerde bulunacaklarını anlatan BMD Başkanı, şu projeleri hayata geçireceklerini anlattı: "Sektör için gerekli insan kaynakları imkanını oluşturmak için özel kuruluşlar ile eğitilmiş İK havuzu oluşturacağız. Devlet destekli İstanbul Moda Akademisi (İMA) ile sektöre özel eğitimler organize edeceğiz. Üniversitelerde perakende mühendisliği dalı oluşturulması için çalışmalar yapacağız."

Festival, İstanbul'u merkez yapar
İstanbul ve çevresinde sektör açısından mükemmel bir ekosistem bulunduğunun altını çizen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz, önemli pazarlara 1,5 saatlik mesafede bulunan İstanbul'da, 'İstanbul Alışveriş Festivali'nin mutlaka hayata geçirilmesi gerektiğini savundu. Yımaz'a göre bu sağlanırsa İstanbul, Dubai gibi çevre ülkeler ve Avrupa için bir alışveriş merkezi haline getirilebilir. Beklenen yönlendirmelerin yapılması halinde sektörün, 10-15 yıl içinde markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık dış satıma ulaşabileceğini söyleyen BMD Başkanı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'te 500 milyar dolarlık ihracat hedefine 50 milyar dolarlık bir katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi.
Bayram Kaya / Zaman

400 markadan 250 milyon dolar yatırımla 40 bin kişiye iş
Birleşmiş Markalar Derneği'ne üye 400 marka bu yıl toplam 250 milyon dolarlık yatırıma imza atacak. Yeni yatırımlarla 40 bin kişiye daha istihdam sağlanacak

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, BMD markalarının 2010 yılı hedefini `4-5 milyar dolarlık ciro artışı, 30-40 bin kişilik yeni istihdam, 2.8 milyon metrekare alanda faaliyet göstermek, 250 milyon dolarlık yatırım' olarak açıkladı. Yılmaz, BMD'nin yeni yönetim kurulunun basınla bir araya geldiği toplantıda yaptığı konuşmada, 400 markadan oluşan derneğin toplam cirosunun 24 milyar dolar olduğunu, 70 bin çalışanı ve yurt içinde 40 bin, yurt dışında 69 ülkede 1.175 mağazası bulunduğunu kaydetti.

HEDEF 50 MİLYAR DOLAR  İHRACAT

BMD üyesi markaların mağazalarının, toplam 2.3 milyon metrekare alanda faaliyet gösterdiğini belirten Yılmaz, yönetimleri döneminde hedeflerinin `yurt dışında Türk markası bayrağını çoğaltmak' olacağını söyledi. Sektörün 10-15 yıl içisinde bu tip bir yönlendirme ile markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık ihracata ulaşabileceğini kaydeden Yılmaz "Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin 50 milyar dolarını sahiplenerek Türk markalarının gücünü ortaya koyuyoruz. Hedefimiz, yurt dışında büyüyen Türk markalarının katma değer yaratan markalı ihracatlarını büyütmektir" dedi. Yılmaz, moda perakendesinin, Türkiye'nin dünyada şampiyonluğa oynayabilecek sektörlerin başında geldiğine işaret etti.
Star

BMD üyeleri 250 milyon dolar yatırım yapacak, 40 bin kişiyi işe alacak
Birleşmiş Markalar Derneği üyelerinin 69 ülkede bin 175 mağazayla faaliyet gösterdiğini söyleyen başkan Yılmaz Yılmaz, 'Bu yıl Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da 250 milyon dolar yatırım yapmayı ve 30-40 bin kişiye istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Bu dönemde özellikle komşu ülkelere odaklanacağız' dedi

Türkiye'nin yanı sıra 69 ülkede faaliyet gösteren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi 400 marka bu yıl 250 milyon dolar yatırım yapıp 30-40 bin kişiye istihdam sağlayamı hedefliyor.
BMD üyesi kuruluşlar yeni mağazalarını Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da faaliyete geçirecek. BMD başkanlık koltuğuna oturan Koton'un sahibi Yılmaz Yılmaz, "BMD üyesi kuruluşlar bu yıl yüzde 25 büyüme hedefliyor. Satış alanı büyüklüğümüz 2 milyon 300 bin metrekareden 2 milyon 800 bin metrekareye çıkacak. 250 milyon dolardan fazla yatırım gerçekleştireceğiz. Bunun karşılığında da 30-40 bin kişiye yeni iş sağlayacağız" dedi.

`Markalarla güçlüyüz'
Yılmaz, yapılan genel kurulun ardından yeni yönetim kurulu üyeleriyle birlikte düzenlediği ilk toplantıda BMD'nin yeni dönem projeleri hakkında bilgi vererek, sektördeki gelişmeleri değerlendirdi. Bir ülkenin, sahip olduğu markaları kadar zengin olabileceğini söyleyen Yılmaz Yılmaz, markaları doğru pazarlama ve edinilen tecrübeler ışığında büyütmek için çaba göstereceklerini belirtti.
Türk markalarının 69 ülkede 1175 mağazayla faaliyet gösterdiğini söyleyen BMD'nin yeni başkanı Yılmaz Yılmaz, "Bundan 20 yıl önce yurtdışında Made in Turkey etiketini görünce mutlu olurduk. Oysa şimdi dünyanın pek çok ülkesinde bir BMD üyesinin mağazasını görüyoruz. Hedefimiz bu mağazaların sayısını daha da artırmak" diye konuştu.
Yurtdışında 69 ülkede bin 175 mağazası bulunan BMD üyesi 400 markanın yurtiçinde de 40 bin mağazasının yer aldığını belirten Yılmaz Yılmaz, 170 bin çalışana ve yıllık 24 milyar dolar ciroya sahip olduklarını açıkladı.
BMD'yi, Türkiye'nin lokomotif sektörü olan perakendenin en önemli oyuncularını aynı çatı altında buluşturan gerçek bir yıldızlar topluluğu olarak nitelendiren Yılmaz, artık Türk malı vurgusunun, Türk markası ifadesi ile yer değiştirdiğini belirterek, "Made in Turkey'den, Türk markaları devrine geçiyoruz" dedi. BMD üyesi markaların, yurtdışındaki her bir mağazasıyla Türkiye'ye çok büyük değer kattıklarını dile getiren Yılmaz, şunları söyledi:
"Amerika'da Türk markası bir otomobil yok ama Newyork'da jeanin anavatanın kalbinde Little Big ve Mavi bize `hoş geldin' diyor. Milano'da karşınıza aniden Colin's çıkıyor. Ukrayna'da Pierre Cardin, Tiflis'de Vestel, Moskova'da Goldaş, Tokyo'da Çilek, Bükreş'te LC Waikiki, Yunanistan'da İpekyol, Kahire'de Kiğılı, İspanya'da Damat, İsviçre'de Ramsey, Kazakistan'da Roman, Belçika'da Zen, Dubai'de Network, Erbil'de Collezione, Londra'da Desa liste uzayıp gidiyor. Dile kolay bin 175 mağaza. Türk markaları başta moda başkentleri olmak üzere dünyanın her yerinde ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağlıyorlar. Bu moda ve marka ile yapılan nitelikli tanıtım deniz-kum-güneş ötesinde turizm de dahil bir çok sektör için sinerji yaratıyor. Yönetim dönemimizde yurtdışında Türk markası bayrağını çoğaltmayı hedefliyoruz."
İstanbul ve çevresinde sektör açısından mükemmel bir ekosistem bulunduğunu vurgulayan Yılmaz, çok iyi organize olan perakendecilerin ve mimari açıdan Avrupa'nın en güzel, en iyi yönetilen alışveriş merkezlerinin (AVM) bu bölgede bulunduğuna dikkat çekti. Uçakla, önemli pazarlara 1.5 saatlik mesafede olan İstanbul'da, `İstanbul Shopping Fest'in (İstanbul Alışveriş Festivali) mutlaka hayata geçirilmesi gerektiğini savunan Yılmaz, "Bunun için çaba sarf edeceğiz. Gerekli düzenlemeler yapıldığında İstanbul, Dubai gibi, çevre ülkeler ve Avrupa için bir alışveriş cenneti, aynı zamanda bölgesel moda merkezi olacaktır. Bir taraftan ürettirip satan, diğer taraftan alıp satan bu ekosistem desteklenir ve ticaret daha liberalize edilirse Avrupa'nın toptan, perakende ticaret cenneti İstanbul, dünyanın en önemli moda merkezi, belki de lideri olacaktır" diye konuştu.
Tekstil-hazır giyim ve deri sektörünün toplam ihracat içindeki payının 20 milyar dolar civarında olduğu söyleyen Yılmaz, beklenen yönlendirmelerin yapılması halinde sektörün, 10-15 yıl içinde markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık dış satıma ulaşabileceğini anlattı. Yılmaz, Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'te 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin 50 milyar dolarını sahiplenerek Türk markalarının gücünü ortaya koyduklarını belirtti.

İK havuzu kuruluyor
Kurumsallaşan Türk markalarının Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da çalışma olanağı yarattığını belirten Yılmaz Yılmaz sözlerine şöyle devam etti:
"Bu durum kariyer yapmak isteyen genç insanlar için altın bir fırsat. Perakende sektöründeki bu altın fırsatları çok iyi anlatarak sektöre olan ilgiyi arttıracağız. Sektör için gerekli insan kaynakları (İK) imkânını oluşturmak için özel kuruluşlar ile eğitilmiş İK havuzu oluşturacağız. Devlet destekli İstanbul Moda Akademisi ile sektöre özel eğitimler organize edeceğiz. Üniversitelerde perakende mühendisliği dalı oluşturulması için çalışmalar yapacağız. Meslek liselerinin sektörel eğitimine destek olacağız. Henüz büyüme evresinin başında olan sektörümüzün istihdam yaratma imkanı çok fazla.
Diğer taraftan BMD markaları dünyadaki rakipleriyle mücadelesinde eğitimli insan kaynağı çok önemli bir silah. BMD markalarının rekabet gücünü arttıracak bu alandaki faaliyetlerimizi çok önemsiyoruz. Sektöre bu anlamda fayda sağlamak ana misyonlarımızdan biri olacak."

`Bulunmaz Hint kumaşı olacağız'
Büyük mağazalar yasa tasarısı hakkında da görüşlerini açıklayan BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Çekişme ve gereksiz gerilimin kimseye faydası yok. Sektörün tümüne fayda sağlayacak söylemlerin içinde olacağız. Sektörde uyumu yakalamayı ve geneli ilgilendiren konularda adım atmayı planlıyoruz. AVM'lerdeki kira sözleşmelerinin hukuki açıdan standart hale getirilmesi ve genel giderlerin denetlenebilir, şeffaf yönetilmesi konusunda da çalışmalar olacak. Kavgacı olmayan, geneli ilgilendiren bir yapıda yönetim anlayışı benimseyeceğiz" diye konuştu. Planlarını, `bulunmaz Hint kumaşı olacağız' şeklinde tanımlayan Yılmaz Yılmaz, İstanbul'dan `Dünya ticaret ve moda merkezi' çıkarmak için uğraşaklarını anlattı.
Radikal


Geri Dön