TÜRKONFED'den açıklama! İşte depreminin altyapıya etkisi!
Türk Girişimcilerinin kurduğu TÜRKONFED'in "2023 Kahramanmaraş Depremi Afet Durum Raporu"nda Kahramanmaraş depremlerinin 84,1 milyar dolarlık maddi hasar oluşturacağı hesaplandı.
Ulaşım
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 8 Şubat tarihli bilgisine göre trafiğe kapalı yol bulunmadığını açıklasa da Hatay Havalimanı ve Hatay-Reyhanlı yolunda problemler devam ediyor.
Alandan alınan veri ve görüntülere göre birçok ilçe ve köyün yollarının erişime kapalı olduğu biliniyor.
Başta Gaziantep, Hatay, Gaziantep-Osmaniye, Adıyaman-Çelikhan yolları olmak üzere yollarda birçok çökme yaşandı.
Onarım çalışmaları sürmekle beraber, bazı bölgelerde yol altyapılarının tekrar inşası zorunlu.
Elektrik
Depremden zarar gören illerin önemli bölümünde trafo yerleri yıkıldı, kimi bölgelerde elektrik dağıtım şebekesi yok olma seviyesinde zarar gördü.
Trafo ve şebeke tesislerinin yeniden devreye alınmasının uzun sürede gerçekleşebileceği tahmin ediliyor.
Ana enerji iletim tesis ve hatlarında problemler bertaraf olsa da şehir içi dağıtım kısımlarında bazı ilçelerde ve il merkezlerinde problemler sürüyor.
Doğalgaz
Deprem ve doğalgaz boru yollarında yaşanan patlamalar ve BOTAŞ Gaziantep, Hatay ve Kahramanmaraş bölgelerine süratle akışı kesti.
BOTAŞ’ın ana iletişim hatlarında problem ve kopmalar oluştuğu ve tamir yapılan yerlerde artçı sarsıntılarla hasarın tekrar oluştuğu bakanlık aracılığı ile açıklandı.
Adıyaman, Gaziantep ve Kahramanmaraş il merkezlerine denetimli ve kısmen doğalgaz verildi.
10 Şubat Cuma günü Hatay ve Kırıkhan ilçesi şehir içi istasyonlarına doğalgaz
Petrol hatları
BOTAŞ, Pazartesi günkü ilk zelzelenin akabinden tesisi denetlemek için istasyona petrol akışını kesti, fakat herhangi bir sızıntı veya hasara rastlanmadığını açıkladı.
BOTAŞ, Akdeniz kıyısındaki Ceyhan ihracat istasyonuna ham petrol akışını 7 Şubat Salı günü geç saatlerde yeniden başlattı. IKBY yönetimi de petrol akışının sürdüğünü onayladı.