Viko'nun inşaattaki büyüme sayesinde satışları arttı!
Anahtar priz ve aksesuarlarını satarak 2010'da İSO 500'de Türkiye'nin en büyük 329. şirketi olmayı başaran Viko, geçen yılı da yüzde 40 büyümeyle kapattı
Ciroyu 185 milyon liradan 260 milyon liraya çıkardıklarını belirten şirketin yönetim kurulu üyesi Zafer Durmaz, "Satışlarımızın yüzde 60'ını, inşaat sektörünün giderek geliştiği Türkiye'de, yüzde 40'ını ise 70 ülkede yaptık." dedi. Şirket, 2011 itibarıyla İSO 300'ün içinde yer almayı planlıyor. Viko'nun faaliyet gösterdiği 'elektrik, tesisat ve alçak gerilim sektörü'nün Türkiye'deki pazar büyüklüğü 3 milyar Euro. Dünyada ise bu rakam 200 milyar Euro'ya ulaşıyor. Bu sektörde konut ve inşaatın aldığı pay ise 40 milyar Euro. Zafer Durmaz, Türkiye'de inşaat pastasının büyüklüğünün 600 milyon Euro civarında olduğunu belirterek, Viko'nun bu pastayı Schneider, Legrand, Siemens ve ABB şirketleriyle paylaştığını söyledi. Viko'nun 2020'de 1 milyar lira ciroya ulaşarak bu alanda dünyanın en büyük 10 şirketinden biri olmayı hedeflediğini vurgulayan Durmaz, bunun için 250 milyon dolar yatırım yapacaklarını açıkladı. Şirketin kurucularından Cahit Durmaz ise 1 milyar lira ciroya ulaşmanın borçlanmayı da beraberinde getireceğine dikkat çekerek, bu süreci bir fon ile ortaklık kurup ardından halka arz olunarak aşmayı planladıklarını kaydetti. Şirket 11 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yaparak 15 kat büyüdü. Viko Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, "2020'ye kadar hem yatırımlar yaparak hem de birleşme ve ortaklıklarla büyüyeceğiz. 2011'de üretim kapasitemizi yüzde 25 artırdık. 20 milyon dolar Ar-Ge, pazarlama ve tesis yatırımlarına kaynak ayırdık." değerlendirmesini yaptı. Şirketin kurucu ortaklarından Ali Apaydın ise son 5 yılda ihracatta yakaladıkları ivmeye dikkat çekti. Apaydın, en iyi yurtdışı pazarlarının Ukrayna, Rusya, Beyaz Rusya ve Moldova olduğunu söyledi. Apaydın, Avrupa'nın toplam ihracattaki payının yüzde 10 olduğunu, Türk cumhuriyetlerinin de satıştan iyi pay aldığını kaydetti. Şirketin Almanya'nın Nürnberg şehrinde, Moskova'da ve Ukrayna'da pazarlama, satış ve dağıtım merkezleri bulunuyor. Şirket bu yıl 310 milyon lira ciro hedefliyor. Zaman