Yüzbinlerce ev sahibi ve kiracı birbirini şikayet etti!
Tüketici en fazla ev sahiplerinden şikayet etti. Tüketiciler Birliği)ne bu sene yapılan en fazla şikayetlerden ikincisi ev sahipleri ve kiracılardan geldi.
GIDADA YANILTICI AMBALAJ VE GRAMAJA ŞİKAYET YAĞDI
Tüketiciler tarafından yapılan şikayetlerin en fazla gıda ürünlerine yönelik olduğunun altını çizen Gündüz, söz konusu şikayetlerin gramaj bilgisi ve yanıltıcı ambalajdan kaynaklandığını söylerken, ayrıca raftaki etiket ile kasada ödenen paranın farklılığı gibi olumsuzlukların da en fazla şikayet alan konular arasında olduğunu dile getirdi.
Yapılan şikayet sıralamasında ev sahibi ile kiracı arasındaki çekişmelerin ikinci, kargo kaynaklı şikayetlerin ise üçüncü sırada yer aldığı bilgisini veren Gündüz, şikayet edilen diğer konuların ise internet ve GSM operatörlüğü aboneliği, banka ve sigorta hizmetleri, kentsel dönüşüm gerçekleştiren firmalara yönelik anlaşmazlıklar olduğunu bildirdi.
ANTALYA'DA EN FAZLA ŞİKAYET KİRA ARTIŞINDAN
Kendi bölgesi olan Antalya'da tüketicilerin, satın aldığı hizmet ya da ürüne yönelik yaşanan mağduriyeti gidermek amacıyla birliğe 52 bin 443 şikayet başvurusu yaptığını bildiren Gündüz şunları söyledi:
“Antalya'da kiracı ile ev sahiplerinin anlaşmazlığı ve kentte kiralık ev fiyatlarındaki artıştan kaynaklanan şikayetler oldukça fazla. Antalya'daki tüketicilerin gıda ürünlerindeki ambalaj aldatmacası, gramaj hilesi ile etiket fiyatı farklılığı nedeniyle yaptığı şikayetlerin ikinci sırada yer alırken, kentsel dönüşüm firmalarına yönelik de 11 bin 214 şikayet geldi.”