Zuckerberg’in şirketi Meta'ya AB’den ayar! Tam 390 milyon euro!
Mark Zuckerberg’in, şirketi Meta’dan yana yüzü bir türlü gülmedi. Meta’nın hisseleri geçen yıl tam yüzde 65 düşüş gerçekleştirirken, son darbe ise Avrupa Birliği’nden geldi.
DAVRANIŞSAL REKLAMLARDA RIZA ALMAK ZORUNDA
Bu cezanın yanında, Meta'nın 3 ay içinde veri işleme süreçlerini GDPR'a uygun hale getirmesi zorunlu hale geliyor. Böylece Meta, davranışsal reklamlar konusunda kullanıcıların rızasını almak zorunda olacak. Davranışsal reklamlara maruz kalmak istemeyen kullanıcıların profillerini çıkaramayacak ve bu kullanıcıları hedefleyemeyecek.
META’DAN İLK AÇIKLAMA: “SAYGI DUYUYORUZ”
Kararın Meta tarafından uygulamaya konulmasının AB üyesi ülkelerdeki gelirlerini de büyük oranda etkileyeceği belirtiliyor. Meta tarafından konuya ilişkin paylaşılan blog yazısında, GDPR'a saygı duydukları, buna karşın kişiselleştirmenin Instagram ve Facebook'un sunduğu hizmetlerin önemli ve gerekli bir kısmı olduğu ifade edildi.
Meta’dan yapılan açıklamada, bununla birlikte kararın kişiselleştirilmiş reklam kullanımına engel teşkil etmeyeceği savunuldu. Şirket bu karar doğrultusunda reklam temelli veri işleme için kullanıcıların rızasını almanın zorunlu tutulamayacağı iddiasını savundu.
Bakanlık açıkladı! Dijital oyunlara 131.999 adet bandrol!