23 / 12 / 2024

1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış!

1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış!

1983 yılında Baltalimanı ile Kanlıca arasında yapılması öngörülen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış. 1983 yılı çalışmaları için 500 milyon lira proje ödeneği ayrılmış.



1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü nün proje ihalesi yapılacakmış!


İlk proje nisanda yapılacak


2. Boğaziçi Köprüsü 38 milyara çıkacak


Şu günlerde üzerinden günde ortalama 100 bin motorlu taşıt geçen Boğaziçi Köprüsü on yılda 8.5 milyar lira gelir sağladı.


  İSTANBUL'da, Baltalimanı - Kanlıca arasında yapılması öngörülen İkinci Boğaziçi Köprüsü proje ihalesinin nisan ayında yapılacağı öğrenildi.

  Henüz kesinleşmemiş öngörülere göre, ikinci köprünün 42 kilometre uzunluğundaki çevre yolu Avrupa Yakası'nda, ''Baltalimanı, Levent'in bir bölümü, Ayazağa ve Belgrat Ormanları'nın eteklerinden geçecek, Büyük ve Küçükçekmece göllerinin arkasından E-5 karayolunun Trakya uzantısına bağlanacak. Çevre yolunun Anadolu uzantısı ise Kanlıca - Ümraniye güzergahından geçerek E-5 karayolunun  Ankara  bölümüne bağlanmış olacak.''


1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü nün proje ihalesi yapılacakmış!


2. Boğaziçi Köprüsü 38 milyara mal olacak


1983 yılı çalışmaları için 500 milyon lira proje ödeneği ayrıldı.


  İSTANBUL'da, Baltalimanı-Kanlıca arasında yapılması öngörülen İkinci Boğaziçi Köprüsü proje ihalesinin nisan ayında yapılacağı öğrenildi.

  Henüz kesinleşmemiş ön etütlere göre, ikinci köprünün 42 kilometre uzunluğundaki çevre yolu, Avrupa Yakası'nda, Baltalimanı, Levent ve Belgrat Ormanları'nın eteklerinden geçecek, Büyük ve Küçükçekmece göllerinin arkasından E-5 karayolunun Trakya uzantısına bağlanacak. Çevre yolunun Anadolu uzantısı ise Kanlıca - Ümraniye güzergahından geçerek E-5 karayolunun Ankara bölümüne bağlanmış olacak.

  Bayındırlık Bakanlığı yetkililerine göre, proje ihalesi dosyasının hazırlanması ve uluslararası proje ihalesinin açılabilmesi için 1983 ödeneği 500 milyon lira olan İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün çelik gövdesi yaklaşık sekiz milyar liraya, 42 kilometre uzunluğundaki çevre yollarının inşası ise, 30 milyar liraya mal olacak.

  İngiliz firması Freman Fox tarafından projelendirilen şimdiki köprünün çelik gövdesi, 532 milyon liraya, toplam uzunluğu 23 kilometreyi bulan yolların yapımı da 2 milyar 468 milyon liraya mal olmuştu. Köprünün ayak temeli ise, 1970 Şubat'ında atılmış, yapımı da 1973 yılı Cumhuriyet Bayramı'nda tamamlanmıştı.

  Şu günlerde üzerinden günde ortalama 100 bin motorlu taşıt geçen Boğaziçi Köprüsü, on yılda sekiz buçuk milyar gelir sağladı. Gelirin yüzde 10'u köprü bakımına harcandığından, köprünün karı 4 milyar 250 milyon lira oldu.

  Yapılan ön hesaplara göre, yeni inşa edilecek köprüyü günde en az 25 bin motorlu taşıt kullanacak, bunların on bin kadarını TIR gibi ağır araçlar oluşturacak. Böylece İstanbul'un kent içi trafiğinde büyük bir rahatlama olacak.

  Bayındırlık Bakanlığı yetkililerine göre, ikinci köprünün projesi ihale tarihinden sonra geçecek bir yıl içinde bitmiş olacak, proje bitimini takiben de inşaat için uluslararası ihale açılacak. Köprünün inşaatı ise, ihale tarihinden sonra geçecek üç buçuk-dört yıl içinde bitmiş olacak.

  Bayındırlık Bakanlığı yetkililerine göre, halen inşaatı devam eden 40 kilometre uzunluğundaki Gebze-İzmit otoyolunun 9 kilometrelik bölümü, yıl içinde tamamlanacak. Yolun tamamı ise, 1985 yılında ulaşıma açılmış olacak. Söz konusu otoyol, birinci köprü ve ikinci köprünün yönetimi için bir genel müdürlük kurulacak.


Milliyet Gazetesi 28 Ocak 1983



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön