2020'de cam balkon talepleri yüzde 70 arttı!
2020’de “cam balkon” talepleri yüzde 70 büyüyerek rekor kırdı. Bunun sebebi ise, evde geçirilen zaman arttıkça, evle ilgili ertelenen planların hayata geçirilmesi oldu.
Armut, Kovid-19 salgını sebebiyle zorlu geçen 2020'de de üzerinden geçen iş hacmini (GMV) yüzde104, net gelirini yüzde 54 artırdı. 2020 yılı sonu itibariyle 5 milyon müşteriye ve 670 bin hizmet verene ulaşan şirket hizmet ihtiyaçları için tercih edilen ilk adres olmayı sürdürdü. Yurt dışına teknoloji ihraç ettiği markası Homerun ile 2020’de Polonya, Macaristan ve Çekya’da hizmet sunmaya başlayan markanın bulunduğu ülke sayısı 8 oldu.
Türkiye’nin hizmet alanında en büyük online platformu Armut, 2020'de de büyümesini sürdürdü ve 2020 yılını yüzde 104 üzerinden geçen iş hacmi (GMV), yüzde 54 net gelir büyümesiyle tamamladı. Kovid-19 salgınına rağmen yurt dışı yatırımlarını sürdüren ve Avrupa liderliğini planlayan Armut, global markası HomeRun ile Polonya, Çekya ve Macaristan pazarlarına da girerek bulunduğu ülke sayısını İngiltere, Romanya, Mısır ve Suudi Arabistan’la beraber 8’e yükseltti. HomeRun taleplerine bakıldığında bu sene yüzde 81’lik bir büyüme gerçekleşirken, hizmet veren sayısı da yüzde 141 arttı.
Online hizmetler rağbet gördü
2020 yılına ilişkin açıklamalarda bulunan Armut kurucu ortağı Erol Değim, “Bu yıl tahmin edilmesi zor, farklı tüketici davranışlarıyla karşılaştığımız bir yıl oldu. Zorluklara rağmen, Armut’un yaptığı ürün ve teknoloji yatırımları sayesinde kullanıcılarımızın en az temasla hizmet ihtiyaçlarına çözüm olabildiğimizi gördük. Ev hizmetleri alanındaki liderliğimizi pekiştirirken aslında yeni birçok alanda da Armut’un çok hızlı büyümesine tanık olduk. Pandeminin ve evde kalmamızın etkileri Armut hizmetlerinde de kendini gösterdi. Bu yıl açılan yeni hizmetler arasında online hizmetler, büyük ölçüde yer aldı. “Online psikolog”, “online yoga dersi”, “online matematik” ve “Online İngilizce özel ders” gibi yeni açılan hizmetlerin yanı sıra “psikolog, güzellik ve sağlık” kategorileri de hızlı bir büyüme gösterdi” şeklinde konuştu.
Dezenfeksiyon ve cam balkon rekor kırdı!
Evde geçirilen zaman arttıkça, evle ilgili ertelenen planlar da devreye sokuldu. 2020’de “cam balkon” talepleri yüzde 70 büyüyerek rekor kırdı. Dezenfeksiyon ve ofis temizliği gibi hijyen ağırlıklı hizmetler de Mart'tan beri Armut’ta en çok talep edilen hizmetlerden oldu.
Yılın en hızlı teklifi 4 saniyede geldi
Teknolojisine yaptığı yatırımlar sayesinde saniyeler içinde hizmet verenlerle buluşmanın mümkün olduğunu belirten Değim, en hızlı talepleri de açıkladı. Armut üzerinden yapılan bir “çamaşır makinesi tamiri” talebi, oluşturulduktan yalnızca 4 saniye sonra ilk teklifini aldı. En hızlı 4 teklif alıp tamamlanan talep ise 24 saniyede “iPhone tamiri” oldu. En hızlı teklif seçimi, 18 saniyede “psikolog” hizmeti için gelen talepler arasında oldu.
Çalışan sayısı yüzde 30 arttı
2020'de de Armut yeni çalışma arkadaşlarıyla ekibini yüzde 30 genişletirken, 8 farklı milletten 100 çalışana ulaştı.
Cam balkon için 5'te 4'ünün onayı şart!