08 / 05 / 2024

Arazi fiyatlarına 1915 Çanakkale Köprüsü dopingi! İşte en çok artış yaşanan yerler...

Arazi fiyatlarına 1915 Çanakkale Köprüsü dopingi! İşte en çok artış yaşanan yerler...

Türkiye'de son senelerde hayata geçirilen mega projelerin arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşıldı. Köprü, Çanakkale bölgesindeki gayrimenkul fiyatlarını uçurdu. Artış en çok arazilerde göze çarpıyor...



İMAR BEKLENTİSİ

Köprünün Gelibolu tarafında yer alan Kangırlı Mahallesi'nde konut imarlı arsaların 2020'de 300-500 TL/metrekare seviyesindeki birim satış fiyatlarının, 2022'de  450-750 TL/metrekare seviyesine yükseldiği belirlendi. Yine Gelibolu tarafında ykonumlanan Terzialan Mahallesi'nde 2020'de 145-165 TL/metrekare olan konut imarlı arsa fiyatlarının Şubat 2022 itibarıyla 200 350 TL/mmetrekare seviyelerine ulaştığı görüldü. Buluttekin, köprünün etkilediği bölgelerde yer alan ve henüz imara açılmamış bölgelere bakıldığındaysa tarla nitelikli gayrimenkullerin birim metrekare fiyatlarının, 2020'yle karşılaştırıldığında ortalama yüzde 60 oranında yükseliş kaydettiğine dikkat çekti.

Potansiyel arz eden alanlar olması gerekçesiyle 2017 yılında birim fiyatlarında ani artışların kaydedildiği Hacigelen ve Balcılar'daki tarlaların birim metrekare fiyatlarında bu 2022 Şubat itibarıyla diğer mahallelere oranla kaydedilen hareketlilik daha düşük oldu. 

Köprünün açılışının yapılmasıyla beraber henüz imara açılmayan bölgelerde imar türü ve yapılaşma şartlarının belirlenmesi ve plan kapsamında hangi bölgelerin ön planda olacağının kesinleşmesi öngörülüyor. Hayata geçtiğinde İstanbul Boğazı'ndaki ağır transit trafik yükünün azalmasına imkan sunarak Batı Anadolu'daki batı-doğu aksı yoğunluğunu güney yönüne doğru dengeleyeceği öngörülen köprünün aynı zamanda Türkiye'nin batısında görülen otoyol entegrasyonu için de önemli bir role sahip. 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol bağlantıları, 324 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi'nin önemli bir kısmını meydana getiriyor. 

1915 Çanakkale Köprüsü ve köprüye ulaşıma imkan sunan otoyol hattı, Malkara'da yerleşim alanının güneyinden başlayarak Şarköy'ün batısını geççerek Gelibolu Yarımadası'na kadar geliyor. Gelibolu'nun kuzey tarafından ilerleyen otoyol, Avrupa'da Sütlüce köyü, Asya'da Lapseki'den geçiyor ve Asya yakasında Umurbey'e geliyor. Projenin Balıkesir'de Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu ile bağlanarak Marmara ringini bitirmesi öngörülüyor.

1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı ile tespit edilen, İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir hattı boyunca devam edecek olan otoyol güzergahıyla hayata geçirilen köprü, bölgede gayrimenkul piyasasında etkilerini gösteren ilk unsur oldu. 

Arazi fiyatlarına 1915 Çanakkale Köprüsü dopingi! İşte en çok artış yaşanan yerler...

ALTERNATİF GÜZERGAH

Avrupa'dan kara yolu kullanarak gelen tırlara ve araçlara alternatif bir geçiş güzergahı oluşturuluyor, özel köprü ayaklarının olduğu Lapseki ve Gelibolu ilk sırada olacak şekilde Çanakkale'de gayrimenkul sektöründe ciddi bir hareketlilik ve değer yükselişi kaydedildi. Hareketliliğin köprü temellerinin atıldığı 2017 yılında başladığına dikkat çeken Eva Gayrimenkul Değerleme İzmir Bölge Müdür Yardımcısı Bahar Şenyurdusev, o süreçte spekülatif bir ortam bulunuyorken köprü açılış tarihinin yakınlaşmasıyla beraber daha oturmuş değerlerin kaydedildiğine, alanda gayrimenkul sektörüne ilişkin değer artışının ve talebin sürdüğüne dikkat çekiyor. Şenyurdusev, "Çanakkale genelinde konut değerlerinde son bir yılda takribi yüzde 30-35'lik artış gerçekleşti. Lapseki ve Gelibolu'da yüzde 35-40 seviyesinde iken, turizm potansiyelinin de yüksek olduğu Ayvacık, Gökçeada ve Bozcaada'da konut değerlerinde yüzde 37 ile 50 civarinda artış gözleniyor. Bu artışlarda bölge gelişimi kadar konut stokunun talebi karşılayacak hizda gelişmemesinin de rolü var" açıklamasında bulundu.

Köprüyle beraber, İstanbul-Bursa-İzmir üçgeninde yer alan alanda, yatırımlarda yükseliş yaşanması öngörülüyor. Uzun vadede alana yapılacak yatırımların artmasıyla beraber bölge nüfusununda da yükseliş yaşanacağı ve buna bağlı şekilde de konut ve ticari gayrimenkul gelişimlerinin de yükseleceği tahmin ediliyor. Bölgede gelecek süreçte imara açılmayan alanların hızla imara açılması, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün İzmir Otoyolu'na bağlanması amacıyla gerekli olan ulaşım planlarının oluşturulmasıyla İzmir ve Kuzey Ege ile ulaşım bağlantılarına güç kazandırılması çalışmalarına da hız verilmesi öngörülüyor. Bunların yaşanması halinde sanayi, turizm ve konut sektöründeki hareketliliğin büyüme göstereceği , bu gelişimler kapsamında alana olan yatırımların şekil alacağı, talep ve değer yükselişinin süreceği de belirtiliyor. 


Geri Dön