03 / 05 / 2024

Avrupa'da önümüzdeki dönemde turizm gelirinde yüzde 2,5 artış bekleniyor!

Avrupa'da önümüzdeki dönemde turizm gelirinde yüzde 2,5 artış bekleniyor!

Krizlerle sarsılan ve gelir artışı düşük kalan Avrupa'da önümüzdeki dönemde, gelişmekte olan ve gelişmiş ekonomilerden yönelen ziyaretçi trafiğinde ve buna bağlı olarak turizm gelirinde ortalama yüzde 2,5 artış bekleniyor




Türkiye Otelciler Federasyonunca hazırlanan aralık ayı turizm raporunda yer alan bilgilere göre, tüketiciler kemer sıkma ve tasarruf önlemlerine karşı daha fazla ekonomik seyahat alternatifleri aramaya başladı.


Krizlerle sarsılan ve gelir artışı düşük kalan Avrupa'da önümüzdeki dönemde, gelişmekte olan ve gelişmiş ekonomilerden yönelen ziyaretçi trafiğinde ve buna bağlı olarak turizm gelirinde ortalama yüzde 2,5 artış bekleniyor.


AA muhabirinin, Türkiye Otelciler Federasyonunca hazırlanan (TÜROFED) aralık ayı turizm raporundan derlediği bilgilere göre, tüketiciler kemer sıkma ve tasarruf önlemlerine karşı daha fazla ekonomik seyahat alternatifleri aramaya başladı.


Bu nedenle tüm sektörlerde paranın satın aldığı hizmetin içeriğine olan hassasiyet, eskisine oranla daha öne çıkıyor. 


-Sosyal medya turizmde yeni pazar


Öte yandan turizmin en önemli ayaklarından birisi olan konaklama sektöründe ise ekonominin yavaş gelişmesine bağlı olarak gelir beklentileri çok düştü. 


Hava yolu ağının her geçen yıl gelişmesiyle ulaştırma sektöründe beklentilerin biraz daha iyimser olacağını öngören analistler, Avrupa seyahat pazarında; gelişmeleri, oluşturulan yeni modelleri daha çok online ticaret ve sosyal medya alanındaki canlılığın sürüklediğini belirtiyor.


Avrupa genelinde özellikle internet ortamında, kişilerin karşılıklı olarak eşleşmesiyle oluşan turizm tecrübe ve tavsiyelerinin paylaşımı giderek yayılıyor.


Yapılan tahminlere göre kişiler arası deneyim, ürün ve hizmetleri kapsayan ve paylaşım ekonomisi olarak adlandırılan bu pazar, 2013 sonuna kadar büyümesini yüzde 25'e çıkaracak.


-Avrupa'da günübirlik evlere de düzenleme yolda


Aynı zamanda yine Avrupa genelinde, kiralık konaklama ünitelerine olan ilgi, açılan yeni işletme ve online sitelerin de katkılarıyla eskisine oranla fazlalaştı ve çeşitlendirildi.


Benzer şekilde, oto paylaşım hizmetleri ve üyelik esasında oluşan toplulukların sayısı da artıyor.


Kiralama ve paylaşım faaliyetlerine; TripAdvisor gibi yapılar, FlipKey, HouseTrip ve Airbnb gibi ürünler de destek oluyor. 


Bu büyüme, konaklamasını, otellerden ziyade, şahıs evlerinde yapan kitle açısından ciddi boyutlara ulaşacak. 2017'ye kadar pazarın toplam satış hacminin 15,4 milyar doları yakalayacağı tahmin ediliyor.


Öte yandan, tüketicilerin birebir yaptıkları bu ticarete bazı ülke ve kentlerde, vergi kayıpları ve bazı hakların ihlali açısından sınırlama getirilmesi planlanıyor.


-"Ortadoğu'da istikrarsızlık, lüks yatırımları etkilemeyecek"


İngiltere ekonomisi de Avrupa gibi çok düşük büyüme eğilimine sahip olacak. İşsizliğin yüzde 8'in altına düşmediği ülkede harcanabilir gelir de hala 2008'in gerisinde. 


Bu ülkede de tüketicilerin daha ekonomik ve konforlu seyahat satın alma yönündeki arayışları artarak devam ederken, ürünler de çeşitleniyor. Bu canlanma ve çeşitlilik özellikle havayolu hizmetlerinde görülüyor.


Raporda, özellikle uzmanların gelecekle ilgili "Ortadoğu'da istikrarsızlığın, lüks yatırımları etkilemeyeceği, Afrika'da pazar yapısının zenginleştiği, Asya'da online seyahat, ucuzcular ve cruise pazarı gibi üç başlığın öne çıktığı, Hindistan'ın turizmde yükselmeye devam edeceği ve online tatil satışlarının 524 milyar dolara ulaşması" beklentilerine de vurgu yapılıyor.


AA


Geri Dön