Şirketlerden depremzedelere yardım hamlesi! Hangi şirket ne yardım gönderdi? Kim ne yaptı?
Son yüzyılın en büyük deprem felaketlerinden biri olarak gösterilen Kahramanmaraş merkezli depremlerin açtığı yaraları sarmak üzere iş dünyası da seferber oldu. Şirketler ihtiyaç malzemelerinin yanı sıra maddi yardımda da bulunuyor.
MİGROS: Depremlerin hemen ardından AFAD ve Kızılay koordinasyonunda, bölgedeki dağıtım merkezlerinden su, çay, şeker, bisküvi, hazır çorba gibi acil ihtiyaç malzemelerini kapsayan 12 tırı yola çıkardı. Ayrıca Migros, Sanal Market üzerinden verilecek temel ihtiyaç malzemeleri siparişlerini, kar amacı olmayan indirilmiş özel bağış fiyatlarıyla deprem bölgesine ulaştıracağını duyurdu.
MOBİL OPERATÖRLER: Mobil Telekomünikasyon Operatörleri Derneği üyeleri olan Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone’un, AFAD ve ilgili bakanlıklar ile iş birliği halinde, bölge halkına en iyi hizmeti verme gayretiyle çalışmalarına aralıksız devam ettiğini açıkladı. Enerji ihtiyacının karşılanması için operatörler tarafından bölgeye acilen 3 bin 485 adet jeneratör gönderildi. 10 ilde yer alan 8 bin 900 baz istasyonundan 2 bin 451 adedi ciddi hasar sebebiyle devre dışı kalırken, baz istasyonları onarım çalışmaları devam ediyor. Ayrıca, bölgeye toplam 190 adet mobil baz istasyonu sevk edildi.
TRENDYOL: Şirketten yapılan açıklamada, Trendyol Go aracılığıyla yemek dağıtımlarının başladığını ve Trendyol Express depolarının acil ihtiyaç malzemelerinin dağıtımı için hazır hale getirildiği belirtildi. Şirket, Türk Kızılay ve Ahbap dijital destek kartlarını satışa çıkardı. Ayrıca Almanya ve Azerbaycan gibi farklı ülkelerden gelen talepler doğrultusunda, depremzedelere yardım etmek isteyenler için dijital destek kartlarını tüm ülkelerde kullanıma açtı.
KONYA ŞEKER: AFAD ve devletin yetkili birimleri ile koordineli şekilde yardım tırları gönderdi. Yardım konvoyunda bulunan Torku markalı, süt ve süt ürünleri, atıştırmalık ile genel anlamda kuru gıdayı kapsayan ürünler hızlı bir şekilde deprem bölgelerine ulaştırılıyor.