Ekonomi kötüye giderken lüks ürün tüketiminin altın çağını yaşamasının nedeni ne?
Bütün dünya enflasyonun yıkıcı etkileri ile mücadele etmeye çalışırken daha da pahalılaşan lüks ürünlerin tüketimi altın çağını yaşıyor. Peki lüks ürün tüketiminin artmasındaki nedenler ne? Uzmanlar açıkladı...
Uzun süredir tüm dünyanın ortak sorunu haline gelen enflasyon ve etkileri ülkeler üzerinde derin izler bırakmaya devam ediyor. Öte yandan lüks ürünlerin tüketimi ise gittikçe artıyor hatta altın çağını yaşıyor. Uzmanlar lüks tüketiminin artmasının nedenlerini tek tek açıkladı.
Dünyanın önde gelen danışmanlık firmalarından Bain & Co ve İtalyan lüks markalar temsilcisi Altagamma ortaklığında yapılan bir çalışmaya göre küresel lüks ürün pazarı 2022 yılında, son derece belirsiz ekonomik koşullara rağmen geçen seneye göre yüzde 21 büyüme kaydetti.
Rapordaki verilere göre lüks ürün pazarının 2022 sonunda 1,4 trilyon euroya ulaşmasına ve 2030 yılına kadar büyüyeceğine yönelik sinayaller gelmeye başladı. Bu durum ekonomik eşitsizliğin de artmasına neden oluyor.
Uluslararası Para Fonu (IMF), Ekim ayında yayımladığı Dünya Ekonomik Görünüm Raporu'nda küresel ekonomideki zorluklarda "henüz en kötünün yaşanmadığını" ve birçok kişi için "2023 yılının durgunluk gibi hissedileceğini" belirtmişti.
Peki ekonomi bu kadar kötüye giderken lüks ürün tüketiminin altın çağını yaşamasının nedeni ne? Uzmanlar tek tek açıkladı. İşte nedenleri...