23 / 12 / 2024

Ekonomi kötüye giderken lüks ürün tüketiminin altın çağını yaşamasının nedeni ne?

Ekonomi kötüye giderken lüks ürün tüketiminin altın çağını yaşamasının nedeni ne?

Bütün dünya enflasyonun yıkıcı etkileri ile mücadele etmeye çalışırken daha da pahalılaşan lüks ürünlerin tüketimi altın çağını yaşıyor. Peki lüks ürün tüketiminin artmasındaki nedenler ne? Uzmanlar açıkladı...



LÜKS ÜRÜN TÜKETİMİ 2030 YILINA KADAR ARTAMAYA DEVAM EDECEK!

 Bain & Co ve Altagamma raporunun Kasım 2022'deki sonuçlarına göre; lüks ürün pazarındaki büyüme eğilimi 2030 yılına kadar devam edecek.

Çin’de lüks ürün tüketiminde son yıllarda ciddi bir artış kaydetti. Analistler, 2021’de yüzde 21 olan pazardaki payının Covid-19 kısıtlamalarının kaldırılmasından sonra yeniden yükselişe geçeceğini öngörüyor.

Lüks ürün pazarının olası bir ekonomik durgunluk karşısında 2008 ekonomik krizine göre “çok daha dirençli” olduğuna özellikle dikkat çekilerek, tüketici tabanının artık daha geniş ve yoğun olmasını buna neden olarak gösteriliyor.

Raporda dikakt çeken diğer bir konu ise Z ve Alfa kuşaklarının 2030 yılına kadar önceki nesillere kıyasla üç kat fazla lüks tüketime kayacağı ve pazarın üçte birini oluşturması bekleniyor.

Peki lüks ürünlr neler? İnsanlar en çok hangi lüks ürünleri satın alıyor? Uzmanlar değerlendirdi..


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön