23 / 12 / 2024

Ev alım satım işlemleri nelerdir?

Ev alım satım işlemleri nelerdir?

Bir ev satıcısı ya da alıcısı olduğunuzu farz edelim. Bu durumda satıcı olarak yapılması gerekenler nelerdir? Alıcı olarak yapılması gerekenler nelerdir? Ev alım satım işlemleri nelerdir? İşte tapuda izlenecek yol...



Ev alım satım işlemleri nelerdir?

Ev alıcısı veya tam tersi ev satıcısı iseniz, tapu müdürlüklerinde gerçekleşecek adımları önceden bilmeniz, gerekli belgeleri önceden temin etmeniz ev alım satım işlemlerinizin daha hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır. Peki tapu müdürlüklerinde ev alım satım işlemleri nasıl yapılır? Ev alım satım işlemleri sırası nedir?


Ev satışında tarafların anlaşması durumunda; alıcının ilk olarak söz konusu gayrimenkulün tapu fotokopisini edinip; gayrimenkulü araştırması sağlıklı olacaktır.


Belediyenin emlak bölümünde gayrimenkul kayıtlarına ilişkin bir sorun bulunmaması durumunda, gayrimenkulü satın almanız hususunda da sorun olmayacaktır.


Peki ev satış işlemleri için tapu dairesine gitmeden önce hangi adımları izlemek gerekiyor? Ev alım satım işlemleri için gerekli belgelerin temin edilmesi gerekiyor. Bu belgeler alıcı ve satıcı için ayrı ayrı temin ediliyor:


Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler

6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.


Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler

6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.


Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Sırasıyla tapuda yapılacak işlemler şöyle:

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.





Geri Dön